Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5476
Title: | Оптимизация системы профилактических мероприятий при эксплуатации автомобилей |
Other Titles: | Optimization of the system of preventive activities when operating cars |
Authors: | Мармут, И. А. |
Keywords: | надежность автомобиля;отказ;оптимизация;диагностика;car reliability;failure;optimization;diagnostics |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | ХНТУСГ |
Citation: | Мармут И. А. Оптимизация системы профилактических мероприятий при эксплуатации автомобилей. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2018. № 14. С. 65-72. |
Series/Report no.: | Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 14 |
Abstract: | Выполнен анализ режимов и методов организации профилактических мероприятий, которые направлены на повышение надежности автомобилей. Основным критерием оптимизации обслуживания является интенсивность отказов. К основным видам профилактических воздействий относится диагностика. Рассмотрены три метода, позволяющие оптимизировать систему профилактических мероприятий при эксплуатации автомобиля на этапе с возрастающей интенсивностью отказов Under the prevention means the complex of planned measures aimed at preventing the occurrence of failures, preserving the health and ensuring longevity. At the first stage of the car, the failure rate is relatively low and decreases with increasing duration of its work. Here there are failures due to technological defects. In the second stage, the rate of increase in wear is unchanged, and the failure rate remains constant. The third stage of operation is characterized by the fact that the wear of individual unit’s increases, and the failure rate increases. The current recommendations on preventive maintenance regimes provide for the frequency of maintenance, constant from the beginning of the vehicle operation to a certain mileage (service book) or until cancellation. The article discusses three methods that allow you to optimize the system of preventive measures in the operation of the vehicle in the third stage with increasing intensity. The theoretical analysis of the modes and methods of organizing preventive measures indicates the need to adjust or change the existing technology for monitoring, maintaining and repairing automobiles. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5476 |
ISSN: | 2311-441X |
Appears in Collections: | № 14 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.