Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5183
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorУстік, Т.В.-
dc.contributor.authorНазаренко, С.В.-
dc.date.accessioned2022-08-19T04:37:19Z-
dc.date.available2022-08-19T04:37:19Z-
dc.date.issued2021-05-10-
dc.identifier.citationУстік Т.В., Назаренко С.В. Маркетингове управління інноваційним розвитком аграрних підприємств. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. Т.2. №2. С.338-348.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5183-
dc.description.abstractУстік Т.В., Назаренко С.В. Маркетингове управління інноваційним розвитком аграрних підприємств. В статті досліджені теоретичні та практичні аспекти маркетингового управління інноваційним розвитком сільськогосподарських підприємств, де за результатами досліджень встановлено недостатньо ефективне використання маркетингових інструментів в інноваційній діяльності сільськогосподарських підприємств. Встановлена відсутність гармонізації між науковою сферою та аграрними підприємствами, як основним джерелом інновацій.uk_UA
dc.description.abstractUstik T.V, Nazarenko S.V. Marketing management of innovative development of agricultural enterprises. Insufficiently effective use of marketing tools in the innovative activity of agricultural enterprises has been established. The lack of harmonization between the scientific sphere and agricultural enterprises as the main source of innovation has been established. Therefore, in our opinion, one of the activities of research institutions should be to establish relationships with enterprises, where it is necessary to form a pricing policy for further innovative developments in the development of agricultural enterprises, which will ensure their competitiveness and economic efficiency. It has been found that marketing should be the main source and central reference point of the company for sustainable development. Moreover, it has been proven that the implementation of the principles of sustainable development in marketing activities is not only the creation of added value for the consumer but also the provision of a resource for building long-term relationships that benefit both. The identified main internal factors hindering innovation are insufficient information about new technologies, lack of qualified personnel, low innovation potential, enterprises' lack of information about markets, and lack of cooperative relations.uk_UA
dc.description.abstractУстик Т.В., Назаренко С.В. Маркетинговое управление инновационным развитием аграрных предприятий. Установлено недостаточно эффективное использование маркетинговых инструментов в инновационной деятельности сельскохозяйственных предприятий. Установлено отсутствие гармонизации между научной сферой и аграрными предприятиями как основным источником инноваций. Поэтому, по нашему мнению, одним из направлений деятельности научно- исследовательских учреждений должно быть налаживание взаимоотношений с предприятиями, где необходимо сформировать ценовую политику для дальнейших инновационных разработок в развитие сельскохозяйственных предприятий, что обеспечит им конкурентоспособность и экономическую эффективность. Выяснено, что маркетинг должен являться основным источником и центральным ориентиром компании на устойчивое развитие. Причем доказано, что реализация принципов устойчивого развития в маркетинговой деятельности – это не только создание добавленной стоимости для потребителя, но и обеспечение ресурса для построения долгосрочных отношений, которые приносят пользу обоим. Установленные основные внутренние факторы, мешающие инновации, – недостаточная информация о новых технологиях, недостаток квалифицированных кадров, низкий инновационный потенциал, предприятиям не хватает информации о рынках, отсутствии кооперативных отношений.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectмаркетингuk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectінноваціяuk_UA
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.subjectінноваційний розвитокuk_UA
dc.subjectдіяльністьuk_UA
dc.subjectуправлениеuk_UA
dc.subjectинновацияuk_UA
dc.subjectпредприятиеuk_UA
dc.subjectустойчивое развитиеuk_UA
dc.subjectинновационное развитиеuk_UA
dc.subjectдеятельностьuk_UA
dc.subjectmarketinguk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectinnovationuk_UA
dc.subjectenterpriseuk_UA
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.subjectinnovative developmentuk_UA
dc.subjectactivityuk_UA
dc.titleМаркетингове управління інноваційним розвитком аграрних підприємствuk_UA
dc.title.alternativeМаркетинговое управление инновационным развитием аграрных предприятийuk_UA
dc.title.alternativeMarketing management of innovative development of agricultural enterprisesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2, Т.2



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.