Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5146
Назва: Стратегічна складова управління електронним бізнесом та смарт технологіями
Інші назви: Strategic component of e-business management and smart technologies
Автори: Пономарьова, М.С.
Должикова, І.С.
Захаров, І.К.
Кривошея, С.В.
Кривошея, Є.В.
Ключові слова: управління;електронний бізнес;смарт-технології;конкуренція;економічний ефект;managemen;e-business;smart technologies;competition;economic effect
Дата публікації: 13-тра-2021
Видавництво: Харків : ХНАУ
Бібліографічний опис: Пономарьова М.С., Должикова І.С., Захаров І.К., Кривошея С.В., Кривошея Є.В. Стратегічна складова управління електронним бізнесом та смарт технологіями. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. Т.2. №2. С.259-266.
Короткий огляд (реферат): Пономарьова М.С., Должикова І.С., Захаров І.К., Кривошея С.В., Кривошея Є.В. Стратегічна складова управління електронним бізнесом та смарт технологіями. У статті розкрито питання управління електронним бізнесом та смарт технологіями в стратегічному векторі. Розкрите обґрунтування сутності електронного бізнесу, його елементів, виокремлені особливості управління електронним бізнесом та смарт технології в сучасному економічному бізнес-просторі. Визначені передумови розвитку електронного бізнесу та смарт-технологій. Запропонована модель управління електронного бізнесу та смарт-технологій. Згруповані основні переваги та недоліки електронного бізнесу та смарт-технологій.
Ponomarova M.S., Dolzhykova I.S., Zakharov I.K., Krivosheya S.V., Krivosheya E.V. Strategic component of e-business management and smart technologies. E-business has become a powerful channel for selling a wide variety of goods and services in the crisis resulting from coronavirus infection. The context of globalization of the world is characterized by a state of transformation and uncertainty, which focuses considerable attention on information communications, products and services in the socio-economic and cultural life of man. Now there is every reason to believe that the information society is undergoing an evolutionary transformation and moving to a new level - a smart society. The article reveals the issues of e-business management and smart technologies in the strategic vector. The substantiation of the essence of ebusiness, its elements, and the peculiarities of e-business management and smart technology in the modern economic business space is revealed. Prerequisites for the development of e-business and smart technologies are identified. A model of e-business and smart technology management is proposed. The main advantages and disadvantages of e-business and smart technologies are grouped. The emergence of e-business as a viable business tool has become possible as a result of three important points. First, the Internet is an effective means of communication, which, due to its potential, has become the basis of the global electronic market. Secondly, given the experience of networking with other companies, an online business can grow quickly from scratch. Third, online business is an indispensable tool for doing business in the face of restrictions on offline commerce.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/5146
Розташовується у зібраннях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №2, Т.2



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.