Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48707
Title: Управління елементами комплексу маркетингу в конкурентній політиці підприємства
Other Titles: Management of the elements of the marketing complex in the competitive policy of the enterprise
Authors: Сосновський, Олександр Дмитрович
metadata.dc.contributor.advisor: Савицька, Н. Л.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: комплекс маркетингу;товарний асортимент;комунікації;попит;споживачі;збутова політика;маркетинг-мікс;конкурентоспроможність
Issue Date: 2023
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Сосновський О. Д. Управління елементами комплексу маркетингу в конкурентній політиці підприємства: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. Н. Л. Савицька; Харків: ДБТУ, 2023. 84 с.
Abstract: Актуальність теми дослідження. Основою всієї системи маркетингу є комплекс маркетингу підприємства, управляння яким стає головним завданням для досягнення успіху на ринку. В цей же час, система управління комплексом маркетингу не є універсальною для всіх підприємств, і саме тому для випередження конкурентів необхідно шукати нові, оптимальніші підходи до формування, аналізу та вдосконалення комплексу маркетингу підприємства. Метою кваліфікаційної роботи є розроблення заходів з підвищення ефективності комплексу маркетингу підприємства на основі дослідження його маркетингової політики. Відповідно до мети в роботі визначено та вирішено такі науково методичні та практичні завдання: - на основі поглибленого порівняльного аналізу існуючих теоретичних положень уточнено економічну сутність, структуру та головні чинники управління комплексом маркетингу на підприємстві; - охарактеризовано методи дослідження ефективності комплексу маркетингу підприємства; - проаналізовано діяльність підприємства; - досліджено ринок на якому функціонує досліджувальне підприємство; - проаналізовано ефективність маркетингової діяльності підприємства; - на основі отриманих результатів оцінки маркетингової діяльності сформовано ряд пропозицій щодо підвищення ефективності комплексу маркетингу. Об’єктом дипломної роботи є процес управління маркетинговою діяльністю підприємства. Предметом дослідження є теоретичні та практичні засади підвищення ефективності комплексу маркетингу на підприємстві. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів полягає у розвитку теоретичних положень та методичного інструментарію удосконалення комплексу маркетингу в конкурентній політиці. Апробація результатів роботи: 1) ІІ Міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі» 2 листопада 2023 р. ДБТУ, Україна. 2) VІІІ Міжнародної наукової конференції «Сучасні проблеми забезпечення якості життя в глобалізованому світі» 29-30 листопада 2023 р. Академія прикладних наук – Вища школа управління і адміністрації в Ополє (Польща). Кількість публікацій: 1. Сосовський О.Д. Комплекс маркетингу в сфері послуг. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет конф., 2 листопада 2023 р. Державний біотехнологічний ун-т. Харків, 2023. С. 181-182. 2) Квятко Т., Глэбов Д.М., Сосновський О.Д. Сучасний стан розвитку маркетингової діяльності в українських організаціях VІІІ Міжнародної наукової конференції «Сучасні проблеми забезпечення якості життя в глобалізованому світі» (подано до друку) (Республіка Польща)
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48707
metadata.dcterms.references: 1. Мамалига С.В. Комплекс маркетингу: сучасні концепції. URL: http://repository.vsau.org/getfile.php/13305.pdf 2. Язвінська Н.В., Тимченко А.В. Еволюція в управлінні комплексом маркетингу: застосування моделі «7р» на підприємствах промислових пралень. URL: https://ev.fmm.kpi.ua › article › download 3. Борисенко О.С., Табачук Н.О. Теоретичні основи та еволюція розвитку комплексу маркетингу. URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/14_2018/24.pdf 4. Багорка М.О., Юрченко Н.І. Формування комплексної системи маркетингу на підприємстві. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2020. Том 31 (70). № 1. С. 102-108. 5. Шиманська А.А. Управління маркетинговою діяльністю промислового підприємства: економічний та філософський підходи. Вісник Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана. 2017. № 3(19). С. 166–171. 6. Квятко Т.М., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Бабко Н.М., Романюк І.А., Вітковський Ю.П., Микитась А.В. Маркетингові дослідження: навч. посіб. Харків: ХНТУСГ, 2020. 166 с. 7. Романюк І.А., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Квятко Т.М., Бабко Н.М. Рекламний менеджмент : навч. посіб. Харків: ХНТУСГ, 2020. 162 с. 8. Карпенко А.В. Оцінка системи управління маркетингом на підприємстві. Держава та регіони. 2017. № 1. С. 135–136. 9. Козин Л.В. Використання інструментів спортивного маркетингу в контексті формування лояльності спортивних вболівальників. Молодий вчений. 2017. № 6(46). С. 442-448. 10. Сенишин О.С., Кривешко О.В. Маркетинг: навч. посібник. Львів: Львівський національний університет імені Івана-Франка, Простір-М, 2020. 347с. 11. Кривешко О.В., Замроз М.В. Сучасна концепція маркетингу на вітчизняних підприємствах. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/6_2021/89.pdf 12. Гаркавенко С.С. Основні елементи та комплекс маркетингу. URL: https://pidru4niki.com/1596122741711/marketing/osnovni_elementi_kompleks_marketingu 13. Дорошенко Г.О. Комплекс маркетингу. Маркетинг: навч. посібник; за заг. ред. Г. О. Дорошенко. Харків, ТОВ «Тім Пабліш Груп», 2017. 412 с. 14. Матвієнко В.М., Худякова Л.К. Маркетинг: навчальний посібник для дистанційного навчання. Біла Церква, 2017. 290 с. 15. Петруня Ю. Є., Петруня В. Ю. Маркетинг : навчальний посібник. 3-тє вид., переробл. і доповн. Дніпропетровськ : Університет митної справи та фінансів, 2016. 362 с. 16. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг: навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 17. Маркетинг: навчально-методичний комплекс [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студентів спеціальності 073 «Менеджмент», освітні програми «Логістика», «Менеджмент міжнародного бізнесу», «Менеджмент і бізнесадміністрування» / Зозульов О.В., Царьова Т.О., Гавриш Ю.О.; КПІ ім. Ігоря Сікорського. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. 298 с. 18. Фомішина В.М., Федорова Н.Є. Трансформація складових класичного «комплексу маркетингу підприємства» у сучасний «комплекс маркетингу споживача». Науковий вісник НЛТУ України. 2015. Вип. 25.2. URL: https://nv.nltu.edu.ua/Archive/2015/25_2/50.pdf (дата звернення 27.09.2023) 19. Гавриш О. А., Гавриш Ю. О. Вплив ефективної системи мотивації на підвищення конкурентоспроможності підприємства // Бізнес Інформ. 2021. №7. C. 247–252. 20. Савицька Н., Євлаш В., Афанасьева О., Железняк З. Поведінковий аналіз асоціативного сприйняття споживачами харчового продукту як інструмент комерціалізації інновації. Комерціалізація інновацій : монографія / за ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка, д.е.н., доц. О. А. Біловодської. Суми : Триторія, 2020. С. 233-246. 21. Филюк Г.М. Конкуренція і монополія в епоху глобалізації: монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. 404 с. 22. Каніщенко, О. Л. Міжнародний маркетинг: підручник. Київ : ВПЦ "Київський університет", 2017. 480 с. 23. Квятко Т.М. Співвідношення категорій «ефективність» та «конкурентоспроможність»: теоретичні засади досліджень, загальні риси та особливості. Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва: серія «Економічні науки». 2014. №3. С.157-162. 24. Квятко Т.М. Методологічне значення сучасних теорій конкуренції для економічних досліджень. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2019. № 1. С.56-64. 25. Зозульов О. В., Царьова Т.О. Функціонально-структурна модель товару як основа для стрес-тестування маркетингової бізнес-моделі компанії Економічний вісник Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут". 2018. №15. C. 382-391. 26. Zozulyov O.V., Menkovа K. I. Approaches to forming enterprises’ business-models Маркетинг і цифрові технології. 2019. Том 3. №.4. C. 32-397. 27. Мірошник М.В., Романчик Т.В. Структура комплексу маркетингу у туризмі. URL: https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/ 488ae295-f6d0-4542-899b-6fc9bb2e2f78/content#page=394 28. Макарова В. В. Формування та оцінка ефективності маркетингового комплексу на промислових підприємствах. Приазовський економічний вісник. 2018. Випуск 2(07). URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2018/ 2_07_uk/15.pdf 29. Фомішина В. М., Федорова Н. Є. Трансформація складових класичного «комплексу маркетингу підприємства» у сучасний «комплекс маркетингу споживача». Науковий вісник НЛТУ України. 2015. Вип. 25.2 URL: https://nv.nltu.edu.ua/Archive/2015/25_2/50.pdf 30. Язвінська Н. В., Тимченко А. В. Еволюція в управлінні комплексом маркетингу: застосування моделі «7р» на підприємствах промислових пралень URL: https:// ela.kpi.ua /bitstream/ 123456789/ 18424/1/ 65Yazvinska.pdf 31. Лялюк А., Оксенюк М. Трансформація класичного комплексу маркетингу підприємства у сучасних умовах. Проблеми раціонального використання соціально-економічного, еколого-енергетичного потенціалу України та її регіонів: матеріали V Міжнародної науково-практичної конференції ГО «ІЕЕЕД», (15 лютого 2023 року), м. Луцьк: ФОП Мажула Ю. М., 2023. С.239-243. 32. Шиліна В.Ю., Лелека О.О. Сутність поняття інструментів комплексу маркетингових комунікацій. Економіка підприємства: теорія та практика: XІI Всеукраїнська студентська науково-практична Інтернет-конференція (20-21 квітня 2023 р., м. Луцьк). Луцьк: ВІП ЛНТУ. 2023. С. 41–42 33. Поведінка споживача: методичні вказівки до самостійного вивчення дисципліни для здобувачів першого (бакалаврського) рівня денної та заочної форм навчання спеціальності 075 «Маркетинг»/ укладач: Савицька Н.Л., Пахуча Е.В.; ДБТУ. Харків, 2023. 46 с. 34. Савицька Н.Л. Управління клієнтським досвідом в контексті розвитку поведінкового маркетингу. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/34889/1/KOL_kliyent_s_kym-dosvidom_23.pdf (дата звернення 02.10.2023). 35. Стренковська А.Ю., Панченко М.О. Аналіз методичних підходів до оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства. Маркетинг і цифрові технології. 2023. Т. 7. № 1. С. 149-157. 36. Бубенець І. Г., Артеменко В. С., Козуб В. О. Механізм оцінювання ефективності використання маркетингових ресурсів на торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2016. Вип. 2, (24). С.107-120. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/4455/1/9%20%28107-120%29.pdf 37. Семенюк С.Б., Фалович В.А. Сучасні тенденції використання маркетингу в діяльності підприємств. Маркетинг і цифрові технології, 2020. Том 4, №1. С.61-73. 38. Сучасний маркетинг: візія, технології, інновації / В.А. Фалович [та ін.] ; за ред. д.е.н, проф. В.А. Фаловича. Тернопіль: «Бескиди», 2023. 495с. 39. Краузе О., Піняк І., Шпилик С. Маркетинговий стратегічний аналіз конкурентного потенціалу комерційного підприємства. Галицький економічний вісник. 2022. № 3. С. 81-90. 40. Бурліцька Оксана. Еволюція концепцій маркетингу: від маркетингу 2.0 до стратегії маркетингу цінності // Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава», 2021, Випуск 2(25). С. 316-324. 41. Бутенко В.М., Тоюнда А.І. Формування маркетингової стратегії підприємства. Підприємництво та інновації. 2022. Вип. 24. С. 61-67. 42. Кобець Д.Л. Теоретичні підходи до формування маркетингової стратегії на підприємствах. Економіка і суспільство. 2017. № 13. С. 502-506. 43. Бурліцька О. П., Шоломейчук С. А. Особливості комплексу інформаційнокомунікаційних інструментів в системі маркетингу підприємства // Матеріали ХІ Міжнародної науково-практичної конференції «Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах» 03 листопада 2023 року, Тернопіль, ТНТУ. C.140-142. 44. Котлер Ф. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового / Філіп Котлер, Гермаван Катарджая, Їван Сетьяван; перю з англ.. К. Куницької ьта О. Замаєвої. К.: Вид. група КМБУКС, 2018. 208с. 45. Череп А.В., Абліцова Т.С. Розвиток сучасного маркетингу та вимоги до нього. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 1. С. 202–205 46. Kasian J. Serhii, Grąbczewska Katarzyna. Zarys komunikacji marketingowej w przedsiębiorstwach działających na obszarze lokalnym / The Outline of Marketing Communication in Local Enterprises. Kwartalnik „Pieniądze i Więź”. Spółdzielczy Instytut Naukowy. Rada Programowa: dr hab. Piotr Zakrzewski, przewodniczący. Sopot, Polska UE, Spring 2021. nr 1(90). S. 23–32 47. 2023 Global Marketing Trends. Find your focus. Deloitte. Insights URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/br/Documents/strategy/Deloitte-Global-MarketingTrends-2021.pdf (дата звернення: 10.10.2023) 48. Нечаєва А. Найскладніше – знайти швачок. Як почуваються виробники текстилю під час війни. URL: Текстиль українського виробництва — швачки в дефіциті, чи є перспективи галузі / NV (дата звернення: 25.10.2023) 49. Легка промисловість України та світу. URL: Легка промисловість України та світу - Сайт geografiamozil2! (jimdofree.com) (дата звернення: 28.10.2023р.) 50. Тохтамиш Т. О. Сила маркетингового плану: ключ до успіху у сучасному бізнесі. Економічний простір. 2023. № 185. С. 82-86. 51. Бубенець І. Г., Артеменко В. С. Особливості організації служби маркетингових комунікацій на сучасному торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2010. Вип. 1 (11). С. 570-576. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22241/1/esprstp_2010_1_80.pdf
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_M_075_Sosnovs_kyy.pdf
  Restricted Access
1.41 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.