Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48705
Title: Управління товарною політикою підприємства на засадах інноваційного маркетингу
Other Titles: Management of the product policy of the enterprise on the basis of innovative marketing
Authors: Швачко, Руслан Сергійович
metadata.dc.contributor.advisor: Бубенець, І. Г.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: стратегічне управління;товар;асортимент;маркетингова діяльність;товарна політика;інноваційний маркетинг
Issue Date: 2023
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Швачко Р. С. Управління товарною політикою підприємства на засадах інноваційного маркетингу: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. І. Г. Бубенець; Харків: ДБТУ, 2023. 72 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. На поточний комплекс формування основних пріоритетів стратегічного розвитку вітчизняних агропідприємств найбільший вплив мають такі фактори, як рівень розвитку та доступність ресурсних ринків, інтенсифікація зовнішньоторговельних операцій, доступність світового продовольчого ринку, розвиток інформаційних технологій, зростання інформаційних потоків, попит, мода, життєвий цикл товару, стан економічного розвитку підприємства, його економічних одиниць та окремих товарів, можливість переміщення виробничих ресурсів, підвищення конкуренції як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках, рівень розвитку системи управління та багато іншого. Аналіз цих факторів та управління процесом формування основних пріоритетів стратегічного розвитку – найважливіший елемент успішної роботи виробників. У сьогоднішніх економічних реаліях виробники повинні приділяти особливу увагу маркетинговій товарній політиці, її вдосконаленню та інноваціям. Відповідно зростає наукова привабливість та прикладна цінність результатів дослідження з питань розвитку процесу управління товарною політикою підприємства на засадах інноваційного маркетингу. Метою кваліфікаційної роботи магістра є обґрунтування теоретичних аспектів та розробка практичних рекомендацій щодо управління товарною політикою підприємства на засадах інноваційного маркетингу, виявлення шляхів підвищення ефективності маркетингових інструментів. Відповідно до встановленої мети поставлені і вирішені такі завдання: - проаналізовано маркетинговий підхід до трактування сутності товару та товарного асортименту підприємства, маркетингової товарної політики підприємств; - визначено аспекти формування та реалізації товарної політики підприємств на засадах інноваційного маркетингу; - вивчено методичні підходи аналізу маркетингової товарної політики підприємств; - проаналізовано виробничу та комерційну діяльність підприємства; - проаналізовано макро та мікромаркетингове середовище підприємства; - зроблено аналіз маркетингової товарної політики підприємства; - виявлено стратегічні аспекти управління маркетинговою товарною політикою підприємства; - надано пропозиції та обґрунтовано напрями удосконалення маркетингової товарної політики підприємства. Об’єктом кваліфікаційної роботи є процес управління маркетинговою товарною політикою аграрного підприємства. Предмет дослідження – теоретичні та практичні аспекти управління маркетинговою товарною політикою аграрного підприємства. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів полягає у доведенні до рівня методичних узагальнень і прикладного інструментарію, які дозволяють розробити комплекс заходів з удосконалення маркетингової товарної політики аграрного підприємства. Апробація результатів роботи. Обговорення основних результатів роботи здійснено на ІІ Міжнародній науково-практичній iнтернет-конференції «Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі» 2 листопада 2023 року, Державний біотехнологічний університет, м. Харків. Кількість публікацій. 1. Бубенець І. Г., Швачко Р. С. Стратегічні напрями розвитку маркетингової товарної політики підприємства. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 2 листопада 2023 р. Харків: ДБТУ. С.130-131
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48705
metadata.dcterms.references: 1. Savytska, N., Babenko, V., Chmil, H., Priadko, O. & Bubenets, I. (2023). Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management, 15 (1), 124-134. https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740 URL: https://journals.ut.ac.ir/article_90740_2dc7c64f4d84dc1be3d51c6accc5f811.pdf 2. Shtal, T., Proskurnina, N., Savytska, N., Mykhailova, M., Bubenets, I. (2023). Analysis of the Vectors of Digital Transformation of Retail Trade in Ukraine: Determination Methodology and Trends. Economic Affairs, Vol. 68(Special Issue), pp. 939-945. DOI: 10.46852/0424-2513.2s.2023.42 3. Безугла Л.С., Агафонов О.Д., Гладкий Д.Р. Формування маркетингової товарної політики. Інфраструктура ринку. 2019. № 35. С. 133–137. 4. Бережна Ю.Г., Прокопенко О.В. Теоретико-методологічні аспекти бізнес аналізу в маркетингових дослідженнях. Український журнал прикладної економіки. 2020. Том 5. № 2. С. 320-326. 5. Бубенець І. Г. Чинники розвитку маркетингового потенціалу торговельного підприємства. Міжнародний науковий журнал «Шлях науки». Том 2, № 3(8) (2016), С. 2.96-2.103. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/chinniki-rozvitku-marketingovogo-potentsialu-torgovelnogo-pidpriemstva/viewer 6. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2022. № 3, (306). С. 323-326. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2022/07/2022-306-48.pdf 7. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Трансформація моделі бізнесу в процесі цифровізації економіки України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. №1-2(39). С. 62-68. 8. Бубенець І. Г., Сломінцев Д. М. Сучасні аспекти цифрового маркетингу: основні показники ефективності. Бізнес-Інформ. 2022. № 11. С. 271-276. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/20411/1/business-inform-2022-11_0-pages-271_276%20Bubenets%20.pdf 9. Бубенець І. Г. Впровадження сучасних трендів маркетингу в умовах цифрової трансформації економічної системи підприємства. Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузeй сучасної освіти, науки і практики: матеріали міжнар. наук.- практ. конф., 26 січня 2023 р. Ломжа, Польща, 2023. Ч. 1. 362 с.146-153. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29065/1/Zbi%C3%B3r_prac_Tom_1_2023-149-153.pdf 10. Бубенець І.Г., Куценко О. Маркетинг в умовах воєнного стану країни: стратегія розвитку. Маркетинг очима молоді : зб. статей Всеукр. студ. наук.-практ. конф., 09 червня 2022 р. Хмельницький: ХНУ, 2022. С. 19-23. URL: https://mr.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/35/2022/08/zbirnyk-stud-konf-13.pdf 11. Бубенець І. Г., Швачко Р. С. Стратегічні напрями розвитку маркетингової товарної політики підприємства. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 2 листопада 2023 р. Харків: ДБТУ. С.130-131. URL: https://zenodo.org/records/10280402 12. Бубенець І. Г., Артеменко В. С., Козуб В. О. Механізм оцінювання ефективності використання маркетингових ресурсів на торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2016. Вип. 2, (24). С.107-120. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/4455/1/9%20%28107-120%29.pdf 13. Біленький О. Ю. Вдосконалення системи управління асортиментом продукції: напрями та результативність. Вісник ОНУ імені І. І. Мечникова. 2015. Т. 18. Вип. 1/1. С. 31-37 14. Біловодська, О.А. Маркетинговий менеджмент: навч. посіб. Київ: Знання, 2010. 332 с. 15. Буднік М.М., Невертій Г.С., Курилова Н.М. Стратегічне управління: навч. посіб. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020. 292 с. 16. Буднікевич, І.М. Маркетинг у галузях та сферах діяльності. Київ: ЦУЛ, 2013. 536 с. 17. Горбаченко С.А., Карпов В.А., Шевченко-Перепьолкіна Р.І. Аналіз та прогнозування ринкової кон’юнктури: навч. посіб. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2019. 320 с. 18. Габрид А. Товарна політика як елемент підвищення конкурентоспроможності підприємства. Менеджмент ХХІ століття: сучасні моделі, стратегії, технології: зб. матеріалів IX Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, м. Вінниця, 06 жовтня 2022 р. Вінниця, 2022. ЧІ 739 с., 137. 19. Громова О., Шевчук Ю. Товарна політика в системі маркетингу. Молодий вчений. 2022, 4 (104). С. 75-79. 20. Державна служба статистики. URL: http://www.ukrstat.gov.ua 21. Жегус О.В. Методологічні засади аналітичного маркетингу та особливості його використання в умовах сучасних шоків. Ефективна економіка. 2023. № 4. URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1412/1422 22. Жегус О. Стратегування як драйвер змін в умовах сучасних викликів. Стратегічні імперативи сучасного менеджменту: матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції К.: КНЕУ, 2022. С. 210-214 23. Жегус О. В. Аналітичний маркетинг в умовах нових викликів. Маркетинг і логістика в системі менеджменту: матеріали XІV Міжнародної науково-практичної конференції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. С. 88-91 24. Зоріна О.І., Сиволовська О.В. Маркетингова товарна політика : навчальний посібник. М-во освіти і науки України. Харків : УкрДУЗТ, 2015. 190 с. 25. Калініченко О.О., Пойта І.О. Проблеми та перспективи розвитку маркетингової товарної політики підприємства. URL : http://eprints.zu.edu.ua/32925/1/Тези%201%20Калініченко.pdf 26. Карпенко Н.В. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст. Київ: ЦУЛ, 2019. 252 с. 27. Кислюк Л.В. Стратегічний маркетинг. Київ: Видавничий Дім «Кондор», 2020. 172 с. 28. Коваленко, В.В. Маркетинг: навч. посіб. Львів: Новий світ-2000, 2012. 266 с. 29. Ковальська Л.Л., Кривов’язюк І.В. Підприємництво і торгівля: навч. посіб. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2018. 620 с. 30. Корінєв В.Л., Корецький М.Х., Дацій О.І. Маркетингова цінова політика. Київ: ЦУЛ, 2019. 200 с. 31. Корягіна С.В., Корягін М.В. Маркетинговий аудит. Київ: ЦНЛ, 2017. 320 с. 32. Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ: Диалектика, 2020. 880 с. 33. Котлер Ф. Маркетинг від А до Я. 80 концепцій, які має знати кожен менеджер. Альпіна Паблішер Україна. 2021. 252 с. 34. Кузьминчук Н.В., Куценко Т.М., Терованесова О.Ю. Теоретичні підходи до розуміння сутності маркетингової товарної політики підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2019. № 66. С. 149–158. 35. Манн І. Маркетинг без бюджету. 50 дієвих інструментів. К.: Моноліт, 2018. 320 с. 36. Маркетинг: навч. посіб. / Н. Іванечко, Т. Борисова, Ю. Процишин [та ін.]; за ред. Н. Р. Іванечко. - Тернопіль: ЗУНУ, 2021. 180 с. 37. Матюхіна А., Зозульов О., Гавриш Ю. Товарна політика як основний інструмент маркетингу. Збірник наукових праць міжнародної науково-практичної конференції "B2B MARKETING", 2022. С. 21-24. 38. Махонін Р.О. Оцінка потреб споживачів як етап розробки маркетингової стратегії компанії. Молодь і індустрія 4.0 в XXI столітті : матер. ХІХ-го Міжнародного форуму молоді. Харків: ДБТУ. 2023. 352 с. С. 320 39. Овєчкіна, О.А. Планування маркетингу. Київ: ЦУЛ, 2013. 352 с. 40. Окландер М.А., Чукурна О.П. Маркетингова цінова політика. К.: ЦНЛ, 2017. 240 с. 41. Олініченко К.С., Прядко О.М. Маркетингова політика розподілу: навч. посіб. Харків: Вид-во Іванченка І.С., 2020, 89 с. 42. Олініченко К.С. Управління товарними запасами підприємств роздрібної торгівлі: монографія. Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2017. 211с. 43. Опендатабот – сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів. URL : https://opendatabot.ua/c/32715356 44. Пайн Б. Джозеф ІІ, Джеймс Ґілмор. Економіка вражень: битва за час, увагу та гроші клієнта. Харків: Віват, 2021. 416 с. 45. Пахуча Е.В. Маркетинг: навч. посіб. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальностей: 051 «Економіка», 073 «Менеджмент», 075 «Маркетинг», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», 242 «Туризм», 281 «Публічне управління та адміністрування», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» / Е.В. Пахуча, Р.М. Шелудько, Т.Ю. Білоусько. Харків: Тім Пабліш Груп, 2020. 300 с. 46. Подольчак Н. Ю., Перхач О.Л., Цигилик Н.В. Маркетинг і кризовий менеджмент у публічному управлінні та адмініструванні: навч. посіб. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 104 с. 47. Полторак, В.А. Маркетингові дослідження. Київ: ЦУЛ, 2014. 342 с. 48. Румельт Річард. Гарна стратегія. Погана стратегія. Харків: Фабула, 2019. 324 с. 49. Руденко О., Сергієнко О. Сучасні підходи до маркетингової товарної політики, рекламного креативу, мерчандайзингу як запорука ефективного менеджменту. Економіка та суспільство. 2021. № 32. 50. Рябов А.О. Підтримка конкурентоспроможності підприємства на підставі зміни споживчих очікувань. Стратегічний розвиток України: генерування, імплементація, реалізація: тези доповідей Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. здоб. вищ. освіти і мол. учених, 14 квітня 2023 р. / Держ. біотехнологічний ун-т. Харків, 2023. С. 171-173. URL: http://btu.kharkov.ua/nauka/konferentsiyi/ 51. Савицька Н.Л. Людина як суб’єкт сучасного господарського розвитку: монографія. Харків: Форт. 2012. 352 с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/4673/1/%d0%a1%d0%b0%d0%b2%d0%b8%d1%86%d1%8c%d0%ba%d0%b0_2012.pdf 52. Савицька Н. Л., Жегус О. В, Афанасьєва О. П., Морозов І. Маркетинг харчових продуктів: тренди та виклики. Повноцінне харчування: тренди енергоефективного виробництва, зберігання та маркетингу: колективна монографія / за ред. проф. В. В. Євлаш, проф. В. О. Потапова, проф. Н. Л. Савицької, доц. Л. Ф. Товма. Харків : НАНГУ, 2020. С. 486-516. 53. Савицька Н., Євлаш В., Афанасьева О., Железняк З. Поведінковий аналіз асоціативного сприйняття споживачами харчового продукту як інструмент комерціалізації інновації. Комерціалізація інновацій : монографія / за ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка, д.е.н., доц. О. А. Біловодської. Суми : Триторія, 2020. С. 233-246. 54. Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М.С. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприємств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С.306-310. URL: http://global-national.in.ua/archive/15-2017/62.pdf 55. Савицька Н.Л., Прядко О.М. Управління попитом: навч. посіб. Харків: Вид-во Іванченка І.С., 2016. 197 с. 56. Світвуд А. Маркетингова аналітика. Як підкріпити інтуїцію даними. Київ: Наш Формат, 2019. 152 с. 57. Сенишин О. С., Кривешко О.В. Маркетинг: навч. посіб. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 58. Філановський О. Головна маркетингова книга від Олексія Філанов-ського. Київ: Фабула, 2018. 304 с. 59. Череп О.Г. Маркетинг: навч. посіб. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020. 728 с. 60. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Бубенець І.Г. Маркетингові активи в системі управління результативність діяльності промислових підприємств. Економіка та суспільство Випуск № 53. 2023 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-99 61. Яковлєв А.І., Ларка М.І., Сударкіна С.П. та ін. Маркетинг промислового підприємства : навчальний посібник./ за ред. проф. А.І. Яковлєва,проф. М.І. Ларки.
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_M_075_Shvachko.pdf
  Restricted Access
1.73 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.