Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48638
Title: Формування конкурентної стратегії підприємства на засадах маркетингу
Other Titles: Formation of a competitive strategy of the enterprise on the basis of marketing
Authors: Кривокінь, Анастасія Вячеславівна
metadata.dc.contributor.advisor: Бубенець, І. Г.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: конкурентоспроможність;конкурентні стратегії;маркетингова діяльність;виробниче підприємство;маркетингові інструменти
Issue Date: 2023
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Кривокінь А. В. Формування конкурентної стратегії підприємства на засадах маркетингу: кваліфікаційна робота магістра: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. І. Г. Бубенець; Харків: ДБТУ, 2023. 73 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. Сучасна економічна ситуація в Україні характеризується загостренням конкуренції, уніфікацією товарів, частим дублюванням маркетингових рішень, високими споживчими очікуваннями та значним рівнем інформатизації бізнесу. У таких умовах підприємствам стає все важче виділитись з поміж інших тільки за рахунок характеристик товару чи особливостей виробництва. Адже споживач стає більш обізнаним та вимогливим до виробників товарів. У виробників з’являється необхідність у встановлені й підтримці довгострокових відносин зі споживачами. Одним із шляхів виходу з ситуації є посилення маркетингової складової у діяльності виробничих підприємств та активного використання усіх його елементів з урахуванням споживчих очікувань та намірів. Дослідження формування конкурентної стратегії підприємства бере свої витоки з другої половини ХХ ст. Це питання розглядається у багатьох наукових працях як зарубіжних авторів: М. Портер, А. Чендлер, Х. Віссем, М. Трейсі, Ф. Вірсема, Р. Румпельт, А. Томпсон, А. Стрікленд, Дж. Мур, А. Бранденбургер та Б. Нейлбафф, Ф. Котлер, І. Ансофф, так і вітчизняних: О. Віханський, М. Зайцев, М. Саєнко, А. Юданов, В. Лунев, Т. Хміль, О. Зозульов, С. Василик і Т. 4 Мостенська та інші. Однак, серед концепцій, які пропонують автори немає такої, яка б у повній мірі відображала б сучасну інституціональну трактовку маркетингу. Конкурентна стратегія сучасного підприємства повинна розглядатися як така, що формує конкурентні переваги, засновані на як найкращій відповідності споживчій цінності. Отже, об'єктивна необхідність маркетингового підходу з подальшого розвитку теоретичних і методико-практичних засад розвитку конкуренції серед українських виробничих підприємств та необхідність його врахування при діяльності в умовах військового стану обумовили актуальність кваліфікаційної роботи. Метою кваліфікаційної роботи магістра є наукове обґрунтування теоретичних засад і розробка практичних рекомендацій щодо формування і реалізації конкурентних стратегій підприємства та їх маркетингова підтримка. Для досягнення поставленої мети у роботі вирішено такі завдання: - досліджено економічний зміст конкурентної стратегії підприємства; - розкрито особливості формування конкурентної стратегії підприємства; - визначено місце і значення маркетингової складової формування конкурентних стратегій підприємства; - зроблено аналіз ринку виробів із м’яса та м’ясопереробних підприємств в Україні; - надано загальна характеристика діяльності ТОВ «Салтівський м’ясокомбінат»; - зроблено аналіз стратегічної позиції підприємства; - визначено маркетингові інструменти формування конкурентоспроможності досліджуваного підприємства; - запропоновано алгоритм розробки конкурентної стратегії підприємства та рекомендації щодо її реалізації. Об’єктом кваліфікаційної роботи є процес маркетингового обґрунтування конкурентних стратегій підприємства. 5 Предмет дослідження – теоретико-практичні аспекти формування і реалізації конкурентних стратегій підприємства та їх маркетингове обґрунтування. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів полягає у розвитку теоретичних положень та методичного інструментарію з розробки алгоритму формування конкурентної стратегії підприємства на засадах маркетингу.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/48638
metadata.dcterms.references: 1. Аванесова Н. Е. Марченко О. В. Стратегічне управління підприємством та сучасним містом: теоретико-методичні засади: монографія Харків. нац. ун-т буд-ва та архітектури. Харків: Щедра садиба плюс, 2015. 195 с. 2. Аніщенко В. О. Роль корпоративної культури у прийнятті управлінських рішень. Актуальні проблеми економіки. 2013. №3 (93). С. 64-72. 3. Аналіз ринку ковбасних виробів в Україні. URL: https://inventure.com.ua/uk/analytics/investments/analiz-rinku-kovbasnih-virobiv-v-ukrayini 4. Бєлова А. І. Система стратегічного управління реструктуризацією підприємств: цілі, проблеми та перспективи: монографія. Київ. нац. ун-т буд-ва і архітектури. Київ: КНУБА, 2014. 292 с. 5. Боярко І. М. та ін. Стратегічне фінансове управління підприємством: монографія. Суми: Університетська книга, 2014. 175 с. 6. Бойчук І.В., Дмитрів А.Я. Маркетинг промислового підприємства. Київ: ЦНЛ, 2017. 620 с. 7. Бубенець І. Г., Артеменко В. С., Козуб В. О. Механізм оцінювання ефективності використання маркетингових ресурсів на торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Збірник наукових праць ХДУХТ. 2016. Вип. 2, (24). С.107-120. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/4455/1/9%20%28107-120%29.pdf 8. Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2022. № 3, (306). С. 323-326. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2022/07/2022-306-48.pdf 9. Бубенець І. Г., Кривокінь А.В. Трансформація інструментів маркетингу: сучасні тренди. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: матеріали Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 2 листопада 2022 р. / Харків: ДБТУ С. 98-99. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/14558/1/AKTUAL_NI_%20PROBLEMY_HOSTYNNOSTI_22-99-100.pdf 10. Бубенець І. Г., Кривокінь А.В. Маркетингова складова формування конкурентних стратегій підприємства. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: матеріали Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конф. 2 листопада 2023 р. / Харків: ДБТУ С.126-127. 11. Бубенець І. Г. Впровадження сучасних трендів маркетингу в умовах цифрової трансформації економічної системи підприємства. Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузeй сучасної освіти, науки і практики: матеріали міжнар. наук.- практ. конф., 26 січня 2023 р. / За заг. ред.І. Жуховського, З. Шарлович, О. Мандич / Міжнародна Академія Прикладних Наук (Республіка Польща) – Державний біотехнологічний університет (Україна). – Ломжа, Польща, 2023. Ч. 1. 362 с (.с.146-153). URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29065/1/Zbi%C3%B3r_prac_Tom_1_2023-149-153.pdf 12. Буднік М.М., Невертій Г.С., Курилова Н.М. Стратегічне управління: навч. посіб. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2020. 292 с. 13. Буднікевич, І.М. Маркетинг у галузях та сферах діяльності. Київ: ЦУЛ, 2013. 536 с. 14. Василенко В.О., Ткаченко Т.І. Стратегічне управління підприємством: навч. посіб. 3-тє вид., виправл. і допов. К.: Центр навч. л-ри, 2014. 400 с. 15. Ветлужський В. О. Новікова І. В. Методичні рекомендації з оцінки інноваційного потенціалу підприємства. Проблеми науки. Київ: КиївЦНТЕІ, 2013. С. 32-39. 16. Гавенко, М. С. Конкурентна стратегія підприємства у загальній корпоративній стратегії: теоретичний аспект. Соціально-політичні, економічні та гуманітарні виміри європейської інтеграції України: зб. наук. пр. VIIІ Міжнар. наук.-практ. конф. с. 19. 17. Гелліген Браян, Дхармеш Шах. Вхідний маркетинг. Харків: Фабула, 2020. 240 с. 18. Горбаченко С.А., Карпов В.А., Шевченко-Перепьолкіна Р.І. Аналіз та прогнозування ринкової кон’юнктури: навч. посіб. Київ: Видавничий дім «Кондор», 2019. 320 с. 19. Головчук, Ю. О. Пчелянська, Г. О. Особливості формування стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства на основі парадигми інноваційного розвитку. Економіка та держава, 2020, 3: 66-70. 20. Гончарук Т.І. Конкуренція: сучасна економічна характеристика та особливості. Актуальні проблеми економіки: наук. екон. журнал. К.: ВНЗ «Нац. акад. упр.». 2016. №2 (32) С.130-145. 21. Господарський кодекс України // Відомості верховної Ради. - 2003. -№18-22. 22. Гросул В. О., Бубенець І. Г., Чатченко О. Є. Формування стратегії розвитку маркетингового потенціалу торговельного підприємства. Бізнес- Інформ. 2017. № 1. С. 347-352. URL: https://www.business-inform.net/annotated-catalogue/?year=2017&abstract=2017_01_0&lang=ua&stqa=55 23. Державна служба статистики. URL: http://www.ukrstat.gov.ua 24. Економіка підприємства: підручник / Й.М. Петрович, А.Ф. Кіт, В.В. Кулішов. Львів: Магнолія плюс, 2016. 680 с. 25. Закон Україна «Про захист прав споживачів». URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/t102300?an=605586 26. Збарський В.К., Місевич М.А. Конкурентоспроможність високотоварних сільськогосподарських підприємств. К.: ННЦ ІАЕ, 2015. 310 с. 27. Зозульов О. Про посилення конкурентних переваг підприємства. Економіка України. 2017. №8. С.33-38. 28. Карпенко Н.В. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст: навч. посіб. Київ: ЦУЛ, 2019. 252 с. 29. Карінцева О.І., Матвєєв П.С. Теоретичні аспекти визначення сутності інноваційного потенціалу. Механізм регулювання економіки. 2015. № 2. С. 23-30. 30. Карінцева О.І., Харченко М.О., Кальченко С.О. Ефективність використання лізингу в сучасних умовах. Механізм регулювання економіки. №3. 2016. С. 97-106 31. Кислюк Л.В. Стратегічний маркетинг: навч. посіб. Київ: Видавничий Дім «Кондор», 2020. 172 с. 32. Коваленко, В.В. Маркетинг: навч. посіб. Львів: Новий світ-2000, 2012. 266 с. 33. Костусев А.А. Конкурентна політика в Україні: монографія. К.: КНЕУ, 2015. 310 с. 34. Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ: Диалектика, 2020. 880 с. 35. Корінєв В.Л., Корецький М.Х., Дацій О.І. Маркетингова цінова політика: навч. посіб. Київ: ЦУЛ, 2019. 200 с. 36. Корягіна С.В., Корягін М.В. Маркетинговий аудит: навч. посіб. Київ: ЦНЛ, 2017. 320 с. 37. Маккі Р., Джерас Т. Сторіноміка: маркетинг у пострекламну епоху Харків: Віват, 2019. 240 с. 38. Маркетинг: навч. посіб. / Н. Іванечко, Т. Борисова, Ю. Процишин [та ін.] ; за ред. Н. Р. Іванечко. – Тернопіль: ЗУНУ, 2021. 180 с. 39. Маркетинг в підприємницькій діяльності та управління продажем логістичних послуг: підручник. / C. Л. Литвиненко та ін. Київ: Видавничий дім «Кондор, 2021. 280 с. 40. Маркетинговий менеджмент конкурентоспроможності підприємства: стратегічний підхід та системні рішення: монографія / [О. В. Кендюхов та 54 ін.]; за заг. ред. О. В. Кендюхова; Донец. нац. техн. ун-т, Каф. стратег. упр. екон. розвитком. Донецьк: Схід. вид. дім, 2014. 201 с. 41. Окландер, М.А., Кірносова М.В. Маркетингова товарна політика: навч. посіб. Київ: ЦУЛ, 2020. 246 с. 42. Олініченко К.С. Управління товарними запасами підприємств роздрібної торгівлі : монографія. Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2017. 211 с. 43. Павлова В.А. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка та стратегія забезпечення: монографія. Дніпропетровськ: ДУЕП, 2016. 276 с. 44. Пахуча Е.В. Маркетинг: навч. посіб. для здобувачів першого (бакалаврського) рівня спеціальностей: 051 «Економіка», 073 «Менеджмент», 075 «Маркетинг», 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», 242 «Туризм», 281 «Публічне управління та адміністрування», 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» / Е.В. Пахуча, Р.М. Шелудько, Т.Ю. Білоусько. Харків: Тім Пабліш Груп, 2020. 300 с. 45. Підприємництво, торгівля та біржова діяльність : підручник / за заг. ред. д.е.н., проф. І. М. Сотник, д.е.н., проф. Л. М. Таранюка. Суми : ВТД «Університетська книга», 2018. 572 с. 46. Подольчак Н. Ю., Перхач О.Л., Цигилик Н.В. Маркетинг і кризовий менеджмент у публічному управлінні та адмініструванні: навч. посіб. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 104 с. 47. Полторак, В.А. Маркетингові дослідження. Київ: ЦУЛ, 2014. 342 с. 48. Поліщук І.І. Моніторинг маркетингової діяльності підприємства. Інфраструктура ринку. Вип. 32. 2019. С. 184-191. URL: http://www.market- infr.od.ua/journals/2019/32_2019_ukr/29.pdf 49. Портер М. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів. Київ: Наш Формат, 2020. 424 с. 50. Продіус Ю. І. Вплив маркетингової діяльності на конкурентоспроможність підприємства. Науковий журнал «ΛΌГOΣ. Мистецтво наукової думки». №4. 2019. URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/2617- 7064/article/download/194/177 51. Прядко О.М. Управління торговим асортиментом у роздрібній торгівлі в умовах національної конкурентної політики : монографія / О. М. Прядко, Л. О. Попова, Г. А. Синицина ; Харківський державний ун-т харч. та торгівлі. Х., 2014. 153 с. 52. Румельт Річард. Гарна стратегія. Погана стратегія. Харків: Фабула, 2019. 324 с. 53. Сайт ТОВ «САЛТІВСЬКИЙ М’ЯСОКОМБІНАТ». URL: https://smk-group.com.ua 54. Савицька Н.Л., Афанасієва О.П. Маркетингова політика підприємств на вітчизняному ринку м’яса та м’ясопродуктів: монографія. Х.: Видавництво Іванченка І.С., 2017. 344 с. 55. Савицька Н.Л., Жегус О.В., Махиня Є.В. Бенчмаркінг як інформаційна складова інноваційної товарної політики. Ефективна економіка. 2017. № 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua. 56. Савицька Н.Л., Прядко О.М. Управління попитом: навч. посіб. Харків: Вид-во Іванченка І.С., 2016. 197 с. 57. Савицька Н.Л., Декадіна В.В. Трансформація маркетингових стратегій в умовах цифрової економіки. Ensuring Standards of Quality of Life in a Turbulent World. Monograph. Opole: The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2022; pp. 234-245. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/21588/1/Savyts_ka_Dekadina_monoh_2022_Opole.pdf 58. Світвуд А. Маркетингова аналітика. Як підкріпити інтуїцію даними. Київ: Наш Формат, 2019. 152 с. 59. Сенишин О. С., Кривешко О.В. Маркетинг: навч. посіб. Львів: Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с. 60. Сєвідова І.О. та інш. Конкурентоспроможність підприємства: навч. посіб. Харків: ХНТУСГ, 2020. 200 с. 61. Торговельне підприємництво: навчально-методичний посібник. / Н.Л. Савицька, І.Ю. Мелушова, А.В. Красноусов, К.С. Олініченко. Х.: Видавництво Іванченка І. С., 2017. 214 с. 62. Філановський О. Головна маркетингова книга від Олексія Філановського. Київ: Фабула, 2018. 304 с. 63. Хрущ Н.А., Ваганова Л.В. Сучасні підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємства. Вісн. Хмельн. нац. ун-ту. 2015. № 5. С. 153-156. 64. Цибульська Е.І. Конкурентоспроможність підприємства. Харків: Вид-во НУА, 2018. 320 с. 65. Чіков І.А. Конкуренція: теоретичні підходи до розуміння сутності поняття Агросвіт, № 10, 2019. С. 74 – 80. URL: http://www.agrosvit.info/pdf/10_2019/12.pdf 66. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Бубенець І.Г. Маркетингові активи в системі управління результативність діяльності промислових підприємств. Економіка та суспільство Випуск № 53. 2023. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-99 67. Savytska, N., Babenko, V., Chmil, H., Priadko, O. & Bubenets, I. Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management, 2023. 15 (1), 124-134. https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740. URL: https://journals.ut.ac.ir/article_90740_2dc7c64f4d84dc1be3d51c6accc5f811.pdf 68. Savytska, N., Kashchena, N., Chmil, H., Muda, I., Olinichenko, K. Entrepreneurial characteristics as factors of human development. International Journal of Entrepreneurship, 2021, 25(6), 1–9. URL: https://www.abacademies.org/ articles/entrepreneurial-characteristics-as-factors-of-human-development.pdf 69. Shtal, T., Proskurnina, N., Savytska, N., Mykhailova, M., Bubenets, I. (2023). Analysis of the Vectors of Digital Transformation of Retail Trade in Ukraine: Determination Methodology and Trends. Economic Affairs, Vol. 68(Special Issue), pp. 939-945. DOI: 10.46852/0424-2513.2s.2023.42
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_M_075_Kryvokin.pdf
  Restricted Access
2.65 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.