Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/45432
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorТришевський, О. І.-
dc.contributor.authorДовгаль, Тарас Ігорович-
dc.date.accessioned2024-01-13T12:55:50Z-
dc.date.available2024-01-13T12:55:50Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationДовгаль Т. І. Підвищення ефективності відновлення циліндрів автотракторних двигунів: кваліфікаційна робота магістра: спец. 133 – Галузеве машинобудування; наук. кер. О. І. Тришевський. Харків: ДБТУ, 2023. 72 с.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/45432-
dc.description.abstractПрацездатність і справність машинно-тракторного і автомобільного парку агропромислового комплексу країни досягається своєчасним і якісним виконанням робіт по діагностиці, технічному обслуговуванню і ремонту машин. Найскладнішим агрегатом сучасних машин є двигун. Тому в проблемі збільшення терміну служби тракторів і автомобілів першочергове значення має підвищення надійності і довговічності двигуна. Автотракторні двигуни виходять з ладу в основному через знос циліндро-поршневої групи. У зв'язку з цим особливу актуальність набуває вдосконалення технології ремонту (відновлення) найвідповідальніших деталей цієї групи. У зв'язку з цим особливу актуальність має вдосконалення технології ремонту гільз циліндрів, що визначають значною мірою ресурс двигуна. Вартість гільз циліндрів, замінюваних для підтримки працездатності тільки тракторних і комбайнових двигунів, щорічно перевищує 3 млн. грн. Із загальної кількості зношених гільз циліндрів, повторно використовується менше 11 %. З цього витікає, що масове і високоякісне відновлення гільз циліндрів – задача великої важливості. Задачею проекту є дослідження пристосувань і технологій для підвищення якості відновлення гільз циліндрів автотракторних двигунів. На основі аналізу схем та конструкцій сучасних пристроїв для розточування та поверхневого пластичного деформування циліндрів автотракторних двигунів, сформульовані задачі дослідження. Існуючі способи відновлення дзеркала циліндрів не забезпечують нормативного післяремонтного ресурсу і мають невисоку продуктивність процесу. Проведені дослідження показали, що використовування технології відновлення дзеркала циліндрів суміщеним процесом розточування та поверхневого пластичного деформування дозволяє поліпшити якість обробки циліндрів, а також підвищити продуктивність суміщеного процесу в 3 рази. Розглянуті конструкції шпінделя з комбінованою головкою і пристрій для кріплення і центрування циліндрів, дозволяють реалізувати запропонований спосіб відновлення. Оптимальні параметри технологічного процесу: швидкість розточування і ППД V=395,64 м/мін; подача S=0,05 мм/об; зусилля ППД Р=2,5МПа; припуск на ППД 0,02-0,04 мм Річний економічний ефект від упровадження пропонованої технології і оснащення при програмі 6000 циліндрів в рік в порівнянні з існуючою технологією складе 212 тис. грн. Народногосподарський економічний ефект, що враховує збільшення ресурсу циліндрів, складе 287 тис. грн. Проведено теоретичне обґрунтування технологічного процесу відновлення дзеркала циліндрів та його параметрів. Розроблені пристрої для розточування і поверхневого пластичного деформування циліндрів двигунів. Проведені дослідження параметрів, які впливають на якісні характеристики двигуна. Дано техніко-економічне обґрунтування проведених досліджень.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків: ДБТУuk_UA
dc.subjectпристосуванняuk_UA
dc.subjectрозточуванняuk_UA
dc.subjectповерхневе пластичне деформуванняuk_UA
dc.titleПідвищення ефективності відновлення циліндрів автотракторних двигунівuk_UA
dc.title.alternativeIncreasing the efficiency of restoration of tractor engine cylindersuk_UA
dc.typeOtheruk_UA
dc.contributor.affiliationДержавний біотехнологічний університет, Кафедра сервісної інженерії та технології матеріалів в машинобудуванні імені О. І. Сідашенка-
Appears in Collections:133 – “Галузеве машинобудування” (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_M_458_133z-23ts-01_Dovhal_T_I.pdf
  Restricted Access
3.09 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.