Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/44118
Title: | Маркетингові аспекти сталого розвитку підприємства: Гносеологія та організація директ маркетингу |
Other Titles: | Marketing aspects of sustainable development of the enterprise: Gnoseology and organization of direct marketing |
Authors: | Чміль, Г. Л. Олініченко, К. С. Прядко, О. М. |
Keywords: | директ маркетинг;клієнти;прямий маркетинг;організація;цифровізація;direct marketing;customers;organization;digitalization |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Київ : МАУП |
Citation: | Чміль Г. Л., Олініченко К. С., Прядко О. М. Маркетингові аспекти сталого розвитку підприємства: Гносеологія та організація директ маркетингу. Наукові праці МАУП. Економічні науки. 2023. Вип. 4 (71). Київ : МАУП, 2023. С. 73-81 |
Abstract: | В статті розглянуто природу концепції «Директ маркетинг та зроблено уточнення поняття «ди-рект маркетинг» в системі заходів стимулювання збуту продукції (товарів, послуг) в мінливих умовах
господарювання. З метою ефективного управління діяльністю підприємством визначено різницю між
масс-маркетингом та директ маркетингом. Доведено, що суб’єкти господарювання інтегрують директ
маркетинг з метою адаптації своїх пропозицій і контенту до потреб та інтересів окремих покупців або
сегментів споживачів. Розглянуто статичний медіанний показник рентабельності інвестицій (ROI), отри- маний за допомогою окремих каналів директ маркетингу. Визначено основні функції директ-маркетингу.
Розроблено організаційну модель директ маркетингу в період цифрових трансформацій, яка включає три
блока: нормативно-правове, організаційно-методичне та технічного забезпечення The article examines the nature of the "Direct Marketing" concept, analyzes scientific views on defining its es- sence by foreign and domestic scientists. The concept of "direct marketing" in the system of measures to stimulate the sale of products (goods, services) in changing economic conditions has been clarified. In order to effectively manage the company's activities, the difference between mass marketing and direct marketing is defined. It has been proven that business entities integrate direct marketing in order to adapt their offers and content to the needs and interests of individual buyers or consumer segments. The static median indicator of return on investment (ROI) obtained with the help of separate channels of direct marketing is considered. The use of modern digital tools and platforms to develop the potential of direct interaction with the consumer, which direct marketing provides, can provide a number of advantages in financial, operational and market aspects. The main functions of direct mar- keting (information, communication, operational, dynamic, operational, personalization, urgency) are defined, the implementation of which will allow to ensure developed forms of interaction with the target audience and the im- plementation of transactions. An organizational model of direct marketing in the period of digital transformations has been developed, which includes three blocks: normative and legal, organizational and methodological, and technical support. It is proven that the organization of direct marketing foresees and organizes all the necessary 74 Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Економічні науки Випуск 4 (71), 2023 procedures for interaction with each individual consumer and ensures: development and approval of the marketing project; confirmation of persons responsible for the implementation of direct marketing; use and control of com- pliance with applicable regulatory and legislative documents; search, systematization, processing, data analysis, database formation; production of materials depending on the selected tools of direct marketing (preparation of text for messages, advertisements, development of a layout of a postcard); making contact with a potential buyer, turning to outsourced fulfillment companies, forming a culture of communication in the context of implementing marketing project initiatives |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/44118 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MAUP_4_71_23_Chmil_Olinichenko_Pryadko.pdf | 572.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.