Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4397
Назва: | Конкурентоспроможність в туризмі як провідний напрям сталого розвитку |
Інші назви: | Конкурентоспособность в туризме как ведущий направление устойчивого развития Competitiveness in tourism as a leading direction of sustainable development |
Автори: | Підлужна, О.Б. Колос, З.В. |
Ключові слова: | конкуренція;конкурентоспроможність;туризм;сталий розвиток;система;середовище;ринок;конкуренция;конкурентоспособность;устойчивое развитие;среда;рынок;competition;competitiveness;tourism;sustainable development;system;environment;market |
Дата публікації: | 11-лют-2019 |
Видавництво: | Харків : ХНАУ |
Бібліографічний опис: | Підлужна О.Б., Колос З.В. Конкурентоспроможність в туризмі як провідний напрям сталого розвитку. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. № 1. С.469-477. |
Короткий огляд (реферат): | Підлужна О.Б., Колос З.В. Конкурентоспроможність в туризмі як провідний напрям сталого розвитку. В статті систематизовано підходи до визначення сутності
«конкуренція», «конкурентоспроможність», розглянуті умови
підвищення конкурентоспроможності як провідного напряму сталого
розвитку в туризмі. Дано авторські визначення
«конкурентоспроможності туристичного підприємства» та «сталого
розвитку в сфері туризму». О.Б. Подлужная, З.В. Колос. Конкурентоспособность в туризме как ведущий направление устойчивого развития В статье систематизированы подходы к определению сущности «конкуренция», «конкурентоспособность», рассмотрены условия повышения конкурентоспособности как ведущего направления устойчивого развития в туризме. Даны авторские определения «конкурентоспособности туристического предприятия» и «устойчивого развития в сфере туризма». О.В. Podluzhnaya, Z.V.Kolos . Competitiveness in tourism as a leading direction of sustainable development The article defines the author's definition of the concept of "competitiveness of the tourist enterprise", which is considered as recognized and marketed competitiveness of the enterprise that can be realized in the field of tourist services. It is noted that in the context of sustainability, fair competition is of great social and economic importance for the development of the tourist services market. First, competition is a powerful driver of economic growth, acceleration of STR and on this basis contributes to lower costs of production and prices, improve the quality of services and goods. Secondly, by encouraging businesses to reduce overall costs, competition helps to improve the efficiency of businesses and leads to the elimination of unprofitable business entities. Third, by focusing on the tourism industry on meeting the needs of the market, competition is forcing businesses to diversify their production and create the preconditions for expanding and developing the most comprehensive package of tourism products. It is proved that sustainable development in the sphere of tourism should be considered in the organic unity of ecological, social and economic components, which the authors pay attention to. and Sudomir SM Following the authors' position, we believe that sustainable development in the tourism sector should be considered as a development that meets the needs of today and creates conditions for dynamic development in the future through the mechanisms of human harmonization with nature and in society. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4397 |
Розташовується у зібраннях: | Вісник Харківського національного аграрного університету ім. в.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №1 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
statya_pìdluzhna_kolos_konkurentospromozhnìst_v_turizmì_yak_provìdnij_ napriam_stalogo_rozvitku.pdf | 451.81 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.