Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/40313
Title: Удосконалення збутової політики підприємства торгівлі
Authors: Петреченко, Микита Олександрович
metadata.dc.contributor.advisor: Бубенець, І. Г.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: збутова діяльність;збутова політика;підприємство торгівлі;ефективність;маркетингова діяльність
Issue Date: 2023
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Петреченко М. О. Удосконалення збутової політики підприємства торгівлі: кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «Бакалавр»: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. І. Г. Бубенець; Харків: ДБТУ, 2023. 61 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. В сучасних умовах господарювання ефективність комерційної діяльності та покращення фінансового стану підприємств торгівлі залежить від маркетингової діяльності, а саме ефективної збутової політики. Правильно організована збутова діяльність, своєчасно проведений аналіз ефективності збутової політики допоможе уникнути проблем які пов’язані з комерційною діяльністю підприємства. Тому, для підприємств торгівлі, що функціонують на території України, актуальним на сьогодні є питання удосконалення збутової політики. Метою кваліфікаційної роботи бакалавра є дослідження теоретичних аспектів закупівельної та збутової діяльності підприємств торгівлі, розробка рекомендацій щодо удосконалення збутової політики. Для досягнення поставленої мети у роботі вирішено такі завдання: 1) виявити сутність збутової політики на підприємствах торгівлі; 2) визначити особливості організації процесу закупок та збуту в сучасних умовах господарювання; 4 3) описати структуру управління та загальну характеристику діяльності досліджуваного підприємства торгівлі; 4) провести аналіз ефективності збутової діяльності досліджуваного підприємства; 5) визначити напрями вдосконалення збутової політики підприємства торгівлі. Об’єктом кваліфікаційної роботи є процес організації збутової політики підприємства торгівлі. Предмет дослідження – теоретичні, методичні та практичні аспекти організації збутової політики підприємства торгівлі. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів полягає у доведенні до рівня методичних узагальнень і прикладного інструментарію, які дозволяють розробити комплекс заходів з удосконалення збутової політики підприємства торгівлі.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/40313
metadata.dcterms.references: 1. Про захист економічної конкуренції: Закон України від 11 січня 2001р №2210 – ІІІ зі змінами і доповненнями, внесеними Законами України. URL: https://ips.ligazakon.net/document/view/t012210?an=525 2. Про захист від недобросовісної конкуренції: Закон України від 26 листопада 1996 р №3660-12. Відомості Верховної Ради України. 1993. №50. 3. Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності: Закон України від 18 лютого 1992, 32132-12. Відомості Верховної Ради України. 1992. №21. 4. Про господарські товариства: Закон України. Відомості верховної Ради України. 1991. №49. 5. Про захист прав споживача: Закон України від 12. 05. 1991 г. № 1023-XII (Змінено згідно Закону від 15.12.93. № 3682-XII. Зі змінами і доповненнями, внесеними Законами України від 15.12.93. № 3682-XII, 2.03.95. №82/95-ВР, 20.06.95. №230/95-ВР, 18.06.97. №365/97-ВР.). Податки й бухгалтерський облік. Спецвипуск. № 7 (55). 8.04.2002. 6. Конституція України: офіц. текст. Київ :КМ, 2013. 96 с. 7. Господарський кодекс України. URL: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/436-153 8. Chmil H. Digitalization as a behaviour transformation tool of consumer market economic entities. Majesty Of Marketing: XVІ International scientific and practical conference for students and youngscientists, Dnipro, 10 December 2020. Dnipro : National Technical University Dnipro Polytechnic, 2020. Р. 40–41. 9. Chmil H. Stages and configurators of the consumer market economic entities behavior digital transformation. Sustainable Development: Modern Theories and Best Practices: materials of the monthly International scientific and practical conference, Tallinn, 24-26 February 2021. Tallinn: Teadmus OÜ, 2021. Рp. 8-9. 10. Savytska N., Babenko V., Chmil Н., Priadko О., Bubenets І. Digitalization of Business Development Marketing Tools in the B2C Market. Journal of Information Technology Management. 2023. Vol. 15. Is. 1. P. 124–134. DOI: https://doi.org/ 10.22059/jitm.2023.90740 11. Savytska N., Kashchena N., Chmil H., Muda I., Olinichenko K. Entrepreneurial characteristics as factors of human development. International Journal of Entrepreneurship. 2021. Vol. 25 Is. 6. P. 1–9. URL: https://www.abacademies.org/articles/entrepreneurial-characteristics-as-factors-of-human-development.pdf 12. Savytska N., Zhehus O., Chmil H., Uchakova N., Androsova T., Priadko O. Applied research of digital readiness of retails. WSEAS Transations on Environment and Development. 2022. Vol. 18. P. 798–809. DOI: 10.37394/232015.2022.18.75 13. Азарова А.О. Модель удосконалення збутової політики на підприємстві. Вісник Хмельницького національного університету. 2010. № 4. Т.1. URL: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_ Gum/Vchnu_ekon/2010_4_1/038-042.pdf. 14. Безгінова Л.І., Олініченко К.С. Концептуальна модель управління товарними запасами на підприємствах роздрібної торгівлі. Бізнес Інформ. 2014. № 9. С. 224–229. 15. Бубенець І.Г. Впровадження сучасних трендів маркетингу в умовах цифрової трансформації економічної системи підприємства. Цифрова трансформація та диджитал технології для сталого розвитку всіх галузeй сучасної освіти, науки і практики: матеріали міжнар. наук.- практ. конф., 26 січня 2023 р. / За заг. ред.І. Жуховського, З. Шарлович, О. Мандич / Міжнародна Академія Прикладних Наук (Республіка Польща) – Державний біотехнологічний університет (Україна). Ломжа, Польща, 2023. Ч. 1. 362 с. (с. 146–153). URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29065/1/Zbi%C3%B3r_prac_Tom_1_2023-149-153.pdf 16. Бубенець І.Г., Артеменко В.С. Маркетингові канали торговельного підприємства: сутність та особливості формування. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1 (19). С. 248–254. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/1961/1/esprstp_2014_1_26.pdf 17. Бубенець І.Г., Артеменко В.С. Особливості організації служби маркетингових комунікацій на сучасному торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2010. Вип. 1 (11). С. 570–576. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22241/1/esprstp_2010_1_80.pdf 18. Бубенець І.Г., Артеменко В.С., Козуб В.О. Механізм оцінювання ефективності використання маркетингових ресурсів на торговельному підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2016. Вип. 2 (24). С. 107–120. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/4455/1/9%20%28107-120%29.pdf 19. Бубенець І.Г., Сломінцев Д.М. Сучасні аспекти цифрового маркетингу: основні показники ефективності. Бізнес-Інформ. 2022. № 11. С. 271–276. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/20411/1/business-inform-2022-11_0-pages-271_276%20Bubenets%20.pdf 20. Бубенець І.Г., Чатченко О.Є. Маркетингова діяльність підприємств в умовах кризи. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2022. № 3 (306). С. 323–326. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2022/07/2022-306-48.pdf 21. Бубенець І.Г., Чатченко О.Є. Трансформація моделі бізнесу в процесі цифровізації економіки України. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2022. №1-2(39). С. 62–68. URL: https: //repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/22580/1/TRANSFORMATSIYA_3-4_22.pdf 22. Гамалій В.Ф. Сучасні проблеми збутової політики українських підприємств. URL: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_22(2)_ekon/stat_20_1/02.pdf 23. Глазкова К.О. Проблеми збутової політики сучасних українських підприємств. Вісник КНУТД Проблеми економіки організацій та управління підприємствами. 2014. № 3. С. 102-107. 24. Гросул В.О., Бубенець І.Г., Чатченко О.Є. Формування стратегії розвитку маркетингового потенціалу торговельного підприємства. Бізнес-Інформ. 2017. № 1. С. 347–352. 25. Жегус О. Стратегування як драйвер змін в умовах сучасних викликів. Стратегічні імперативи сучасного менеджменту: матеріали VI Міжнародної науково-практичної конференції К.: КНЕУ, 2022. С. 210–214. 26. Жегус О.В. Аналітичний маркетинг в умовах нових викликів. Маркетинг і логістика в системі менеджменту: матеріали XІV Міжнародної науково-практичної конференції. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. С. 88–91. 27. Жегус О.В. Еволюція концепцій маркетингу в умовах сучасних трансформацій. Marketing of innovations. Innovations in marketing: мaterials of the International Scientific Internet Conference (December, 2022). Bielsko-Biala: WSEH. [E-edition] С. 272–277. 28. Жегус О.В. Маркетингове ціноутворення: навч. пос. Харків: ХДУХТ, 2016. 241 с. 29. Жегус О.В. Методологічні засади аналітичного маркетингу та особливості його використання в умовах сучасних шоків. Ефективна економіка. 2023. № 4. URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/1412/1422 30. Жегус О.В., Парцирна Т.М. Маркетингові дослідження: навч. посіб. Харків : ФОП Іванченко І.С., 2016. 236 с. 31. Іваннікова М. М. Маркетингове управління лояльністю споживачів. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2014. № 3. С. 62–72. 32. Ілляшенко С.М. Сучасні тенденції застосування Інтернеттехнологій у маркетингу. Маркетинг та менеджмент інновацій. 2011. № 4. С. 64-79. 33. Лагоцька Н.З. Уточнення змісту та актуальні принципи збутової політики підприємства. Бізнес-Інформ .2014. №5. С. 302-305. 34. Маркетингові інновації в освіті, туризмі, готельно-ресторанній, харчовій індустрії та торгівлі : кол. монографія / за заг. ред. Н. Л. Савицької. Харків : Вид-во Іванченка І. С., 2018. 175 с. 35. Маркетинговий менеджмент: Підручник / Ф. Котлер, К.Л. Келлер, А.Ф. Павленко та ін. К.: Видавництво «Хімджест», 2008. 720 с. 36. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. /Філіп Котлер, Гермаван Катарджая, Іван Сетьяван. Видавництво: КМ-БУКС. 2019. 37. Майбогіна Н. В. Організація і методика аналізу збутової діяльності промислового підприємства: автореф. дис. канд. екон. наук: 08.00.09. Київ, 2007. 17 с. 38. Огерчук, Ю. В. Організування збутової діяльності підприємств: дис. канд. екон. наук : 08.06.01 / Ю. В. Огерчук. – Л., 2004. – 240с. 39. Олініченко К.С. Економічні аспекти еволюції поглядів на управління витратами. Вісник Міжнародного слов’янського університету. Економічні науки. 2007. № 1. С. 37–39. 40. Олініченко К.С. Управління товарними запасами підприємств роздрібної торгівлі : монографія. Харків: Видавництво Іванченка І. С., 2017. 211 с. 41. Олініченко К.С., Прядко О.М. Маркетингова політика розподілу: навч. посіб. Харків : Вид-во Іванченка І. С., 2020. 89 с. 42. Попова Л.О., Прядко О.М., Данніков О.В. Маркетингова товарна політика : навч. посіб. для самост. вивч. Харків :ХДУХТ, 2017. 213 с. 43. Прядко О.М. Управління торговим асортиментом у роздрібній торгівлі в умовах національної конкурентної політики : монографія. ХДУХТ. Харків, 2014. 153 с. 44. Савицька Н., Євлаш В., Афанасьева О., Железняк З. Поведінковий аналіз асоціативного сприйняття споживачами харчового продукту як інструмент комерціалізації інновації. Комерціалізація інновацій : монографія / за ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка, д.е.н., доц. О. А. Біловодської. Суми : Триторія, 2020. С. 233–246. 45. Савицька Н.Л. Прядко О.М. Управління попитом : навч. посіб. Харків: Вид-во Іванченка І. С., 2016. 197 с. 46. Савицька Н.Л., Жегус О.В, Афанасьєва О.П., Морозов І. Маркетинг харчових продуктів: тренди та виклики. Повноцінне харчування: тренди енергоефективного виробництва, зберігання та маркетингу: колективна монографія / за ред. проф. В. В. Євлаш, проф. В. О. Потапова, проф. Н. Л. Савицької, доц. Л. Ф. Товма. Харків : НАНГУ, 2020. С. 486–516. 47. Савицька Н.Л., Жегус О.В., Махиня Є.В. Бенчмаркінг як інформаційна складова товарної інноваційної політики. Ефективна економіка. 2017. № 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2017_1_5 48. Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М.С. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприємств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С. 306–310. URL: http://global-national.in.ua/archive/15-2017/62.pdf 49. Савицька Н.Л., Мелушова І.Ю. Управління результативністю маркетингу: навч.-метод. посіб. Харків : ХДУХТ, 2018. 116 с. 50. Савицька Н.Л., Мелушова І.Ю., Красноусов А.В., Олініченко К.С. Торговельне підприємництво: навчально-методичний посібник. Х. : Видавництво Іванченка І. С., 2017. 214 с. 51. Савицька Н.Л., Полевич К.В. Підприємницький маркетинг у соціальній мережі Instagram. Бізнес Інформ. 2016. № 11. С. 419–424. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2016-11_0-pages-419_424.pdf 52. Савицька Н.Л., Синицина Г.А., Олініченко К.С. Рекламний менеджмент: навч. посіб. Харків : Вид-во Іванченко, 2015. 169 с. 53. Савицька Н.Л., Чміль Г.Л. Трансформація взаємодії суб’єктів ринку в умовах диджиталізації маркетингу. Цифрова економіка та економічна безпека. 2022. Вип. 1(01). С. 112–117. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.1-18 54. Савицька Н.Л., Мелушова І.Ю., Красноусов А.В., Олініченко К.С. Торговельне підприємництво: навчально-методичний посібник. Х.: Видавництво Іванченка І. С. 2017. 214 с. 55. Спільник, І. В. Аналіз ефективності збутової діяльності підприємства. Економічний аналіз: зб. наук. праць. Тернопільський національний економічний університет. Економічна думка. 2016. Том 24. № 2. С. 130-140. 56. Чміль Г.Л. Комплексна оцінка ефективності комерційної діяльності підприємств роздрібної торгівлі. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Економіка і управління. 2018. Т. 29 (68). № 4. С. 117–122. 57. Чміль Г.Л. Адаптивна поведінка суб’єктів споживчого ринку в умовах цифрової трансформації економіки: теорія, методологія та практика : монографія. Харків: Видавець Іванченко І. С. 2021. 377 с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/15071/1/Mono_2021_Chmil.pdf 58. Чміль Г.Л., Верзілова Г.Р. Місце маркетингової діяльності у забезпеченні економічного зростання торговельного підприємства. Підприємництво та інновації. 2019. Вип. 10. С. 178–182. DOI: https://doi.org/10.37320/2415-3583/10.27
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Бакалаври)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2023_075_19b_Petrechenko.pdf
  Restricted Access
1.24 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.