Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4002
Title: Особливості управління маркетинговими ризиками на підприємстві як засіб покращення маркетингової інноваційної політики
Other Titles: Peculiarities of marketing risks management at the enterprise as a means of improving marketing innovation policy
Особенности управления маркетинговой рисками на предприятии как средство улучшения маркетинговой инновационной политики
Authors: Лишенко, М.О.
Устік, Т.В.
Keywords: маркетинг;маркетингові ризики;маркетингова діяльність підприємства;ранг ризику;стратегічний маркетинг;маркетинговые риски;маркетинговая деятельность предприятия;ранг риска;стратегический маркетинг;marketing;marketing risks;marketing activity of the enterprise;risk rank;strategic marketing
Issue Date: 20-Feb-2019
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Лишенко М.О., Устік Т.В. Особливості управління маркетинговими ризиками на підприємстві як засіб покращення маркетингової інноваційної політики. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2019. № 1. С.3-12.
Abstract: Лишенко М.О., Устік Т.В. Особливості управління маркетинговими ризиками на підприємстві як засіб покращення маркетингової інноваційної політики. В роботі розглянуто особливості управління маркетинговими ризиками на підприємстві, наведена характеристика основних видів маркетингових ризиків, нами запропоновано послідовність процесу управління стратегічними маркетинговими ризиками, як складової управління маркетинговою діяльністю, які включають шість етапів. За результатами проведеного дослідження визначено конкретні рекомендації, пов’язані зі скороченням ризикових ситуацій на підприємстві, що покращить процес управління стратегічним маркетингом на підприємстві.
М.А. Лышенко, Т.В. Устик. Особенности управления маркетинговой рисками на предприятии как средство улучшения маркетинговой инновационной политики. В работе рассмотрены особенности управления маркетинговыми рисками на предприятии, приведена характеристика основных видов маркетинговых рисков, нами предложено последовательность процесса управления стратегическими маркетинговыми рисками, как составляющей управления маркетинговой деятельностью, которые включают шесть этапов. По результатам проведенного исследования определены конкретные рекомендации, связанные с сокращением рисковых ситуаций на предприятии, улучшит процесс управления стратегическим маркетингом на предприятии.
M.A. Lyshenko, T.V. Ustik Peculiarities of marketing risks management at the enterprise as a means of improving marketing innovation policy. In the work the features of marketing risk management at the enterprise are considered, the characteristics of the main types of marketing risks are described; we have proposed the sequence of the strategic marketing risk management process as part of the marketing activity management, which includes six stages. According to the results of the study, specific recommendations related to the reduction of risk situations at the enterprise are identified, which will improve the process of strategic marketing management at the enterprise. Success in the management of an agricultural enterprise is ensured by flexible and adequate adaptation to the external environment, accountability and risk management. Under marketing risk refers to the objective-subjective category in the activities of business entities, reflecting the degree of deviation from the goals, the degree of failure, the size of losses under the influence of internal and external factors as a result of marketing activities. The aggravation of the financial and economic crisis, the complex process of transformation of economic relations in Ukraine, requires deepening of theoretical and practical advances in managing marketing risks in agriculture. But by the time there are certain terminological differences in the interpretation of the essence of marketing risk, the methodological approaches to the classification of marketing risks remain insufficient, the peculiarities of the analysis of the reasons for the emergence of these types of risk are not reflected, and there is no comprehensive system for assessing and managing the marketing risks of the enterprise.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/4002
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. в.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" №1



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.