Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3935
Title: Аналіз конкурентних позицій сільськогосподарських підприємств як чинник підвищення їх ефективності
Other Titles: Анализ конкурентных позиций сельскохозяйственных предприятий как фактор повышения их эффективности
Analysis of the competitive position agricultural enterprises as a factor of increasing their efficiency
Authors: Райтер, Н. І.
Keywords: конкурентні позиції;конкурентне середовище;конкуренті переваги;сільськогосподарські підприємства;стратегічна група конкурентів;конкурентна стратегія;Конкурентные позиции;конкурентная среда;конкурентные преимущества;сельскохозяйственные предприятия;стратегическая группа конкурентов;competitive position;competitive environment;competitive advantages;agricultural enterprises;strategic group of competitor;competitive strategy
Issue Date: 2017
Publisher: Харків
Citation: Райтер Н. І. Аналіз конкурентних позицій сільськогосподарських підприємств як чинник підвищення їх ефективності. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2017. № 2. С. 55-63.
Series/Report no.: Актуальні проблеми інноваційної економіки;№ 2
Abstract: В сучасних умовах господарювання виникає нова стратегічна концепція управління підприємством, яка спирається на позиціонування місця підприємства серед конкурентів станом на теперішній час та окреслення місця, яке підприємство хоче займати в майбутньому. Конкурентна позиція сільськогосподарського підприємства – це місце, яке воно займає у кожному секторі, в якому працює відповідно до результатів своєї діяльності та завдяки перевагам й недоліками порівняно з конкурентами. В статті досліджено конкурентні позиції сільськогосподарських підприємств Жовківського району Львівської області в розрізі основних товарних сегментів їх діяльності (в рослинництві це зернові культури, овочі та ягоди, а у тваринництві – м'ясо свиней). Запропоновано стратегічні альтернативи покращення конкурентних позицій сільськогосподарських підприємств району.
В современных условиях хозяйствования возникает новая стратегическая концепция управления предприятием, которая базируется на позиционирование места предприятия среди конкурентов по состоянию на текущее время и определение места, которое предприятие хочет занимать в будущем. Конкурентная позиция сельскохозяйственного предприятия - это место, которое оно занимает в каждом секторе, в котором работает соответственно с результатами своей деятельности и благодаря преимуществам и недостатками по сравнению с конкурентами. В статье исследованы конкурентные позиции сельскохозяйственных предприятий Жовковского района Львовской области в разрезе основных товарных сегментов их деятельности (в растениеводстве это зерновые культуры, овощи и ягоды, а в животноводстве – свинина). Предложены стратегические альтернативы улучшение конкурентных позиций сельскохозяйственных предприятий района.
In the current economic conditions arises a new strategic concept of the enterprise management. This strategic concept is based on the positioning the places of the enterprise among its competitors as at present and defining place that the company wants to occupy in the future. The competitive position of agricultural enterprises is a place that it occupies in each sector of its activity according to the results of its activities through the advantages and disadvantages compared to competitors. The competitive position agricultural enterprises of Zhovkva district in Lviv region by major commodity segments of its activities is investigated in the article. In crop production it is a grain crops, vegetables and fruits, and in animal production it is a pork. The strategic alternatives to improvement the competitive position agricultural enterprises of district have been proposed.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3935
ISSN: 2524-0455
Appears in Collections:Випуск 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf732.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.