Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3878
Title: | Analysis peculiarities of travel agencies activities. |
Other Titles: | Особливості аналізу діяльності туристичних підприємств. Особенности анализа деятельности туристических предприятий. |
Authors: | Zaika, S.О. Shabinskyy, O.V. |
Keywords: | economic analysis;tourist services;tourists;travel agency;indicators of activity of the enterprise;економічний аналіз;туристичні послуги;туристи;туристичне підприємство;показники діяльності підприємства;экономический анализ;туристические услуги;туристы;туристическое предприятие;показатели деятельности предприятия |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Харків |
Citation: | Zaika S. О., Shabinskyy O. V. Analysis peculiarities of travel agencies activities. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2017. № 3. С. 34-38. |
Series/Report no.: | Актуальні проблеми інноваційної економіки;№ 3 |
Abstract: | Today, the economy is under the influence of globalization, which has an impact on the development of prior economic spheres, tourism in particular. The growth of travel agencies number and expansion of their activities increase competition in the market of tourist services. Consequently, the issues of agencies managers’ information provision are actual to substantiate and make effective decisions through analysis of their economic activity. The article substantiates the theoretical positions of carrying out economic analysis taking into account the peculiarities of the activity of travel agencies. It is set that economic analysis used by the travel agencies allows making effective management decisions as for development and implementation of new tourist services which are in demand with customers and that will promote
further competitive ability and effective functioning. Нині економіка перебуває під впливом глобалізації, яка чинить вплив на розвиток пріоритетних сфер економіки, зокрема туризм. Зростання кількості туристичних підприємств та розширення напрямів їх діяльності посилюють конкуренцію на ринку туристичних послуг. Отже, актуальними стають питання забезпечення інформаційних потреб керівників підприємства з метою обґрунтування і прийняття ефективних рішень за допомогою аналізу їх господарської діяльності. В статті обґрунтовано теоретичні положення проведення економічного аналізу з урахуванням особливостей діяльності туристичних підприємств. Встановлено, що використання економічного аналізу підприємствами туристичної сфери дозволить приймати ефективні управлінські рішення щодо розробки і впровадження нових туристичних послуг, які затребувані споживачами, що сприятиме підвищенню їх онкурентоспроможності та ефективності функціонування. Сейчас экономика находится под влиянием глобализации, что оказывает влияние на развитие приоритетных сфер экономики, в частности туризм. Рост количества туристических предприятий и расширение направлений их деятельности усиливают конкуренцию на рынке туристических услуг. Следовательно, актуальными становятся вопросы обеспечения информационных потребностей руководителей предприятия с целью обоснования и принятия эффективных решений с помощью анализа их хозяйственной деятельности. В статье обосновано теоретические положения проведения экономического анализа с учетом особенностей деятельности туристических предприятий. Установлено, что использование экономического анализа предприятиями туристической сферы позволит принимать эффективные управленческие решения по разработке и внедрению новых туристических услуг, которые востребованы потребителями, и будут способствовать повышению их конкурентоспособности и эффективности функционирования. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3878 |
ISSN: | 2524-0455 |
Appears in Collections: | Випуск 3 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.