Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3779
Назва: Роль концентрації капіталу в забезпеченні конкурентоспроможності вітчизняних аграрних підприємств
Інші назви: The role of capital concentration in ensuring the competitiveness of domestic agrarian enterprises
Автори: Гацько, А. Ф.
Ключові слова: концентрація капіталу;аграрні підприємства;конкурентний потенціал;горизонтальна інтеграція;вертикальна інтеграція;capital concentration;agrarian enterprises;competitive potential;horizontal integration;vertical integration
Дата публікації: 2019
Видавництво: Харків
Бібліографічний опис: Гацько А. Ф. Роль концентрації капіталу в забезпеченні конкурентоспроможності вітчизняних аграрних підприємств. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2019. № 1. С. 64-71.
Серія/номер: Актуальні проблеми інноваційної економіки;№ 1
Короткий огляд (реферат): Вступ. Ефективне функціонування ринку залежить від справедливості розподілу інтересів між учасни ками господарського ланцюга. Концентрація капіталу в маркетингових інфраструктурах аграрного сектору знижує конкурентоспроможність товаровиробників сільськогосподарської продукції. Метою статті є оцінка рівня концентрації капіталу в маркетингових інфраструктурах та визначення його впливу на діяльність аграрних підприємств. Результати. Визначено напрями впливу співвідношення рівнів концентрації капіталу на формування ма ркетингової інфраструктури. Запропоновано систему показників для оцінювання концентрації капіталу. Проведено статистичний аналіз рівня прибутку аграрних підприємств Харківської області. Встановлено, що центром формування прибутку у галузі є суб'єкти господарської діяльності, що належать до сфери обігу. Відзначено акту альність питання справедливого розподілу інтересів учасників ринку. Звернено увагу на відсутність критеріїв такого розподілу. Узагальнено та охарактеризовано типи взаємовідносин підприємства з учасниками товарного ринку. Виділено характеристики функціонування ринків продовольчої продукції. Визначено структуру ринків продовольства й аграрної продукції. Запропоновано формування товарної стратегії підприємства на основ враху вання наслідків кризи. Досліджено зв'язок між концентрацією капіталу в галузі та конкурентоспроможністю аг рарного підприємства. Відзначено проблему домінування інтересів суб’єктів сфери обігу в сільськогосподарському секторі. Запропоновано застосування регулюючих заходів, направлених на зосередження капіталу в сфері виробни цтва. Висновки. Концентрація капіталу в маркетинговій інфраструктурі сприяє зосередженню коштів у сфері обігу. Така ситуація негативно впливає на виробників сільськогосподарської продукції. Для вирішення даної про блеми необхідне впровадження заходів на державному рівні, направлених на переорієнтацію коштів у сферу виробництва.
Introduction. The effective functioning of the market depends on the distribution fairness of interests between the participants in the economic chain. The capital concentration in the marketing infrastructures of the agricultural sector reduces the competitiveness of agricultural producers. The purpose of the article is to evaluate the level of capital concentration in marketing infrastructures and to determine its impact on the agricultural enterprises activities. Results. The influence directions of correlation of capital concentration levels on marketing infrastructure formation are determined. The indicators system for estimating the capital concentration is proposed. The statistical analysis of the profit level of agricultural enterprises in Kharkiv region is conducted. It is established that the center of profit formation in the industry are economic entities belonging to the sphere of circulation. The urgency of the fair distribution issue of market participants interests was noted. Attention is drawn to the lack of criteria for such distribution. Types of the enterprise relations with the participants of the commodity market are generalized and characterized. The characteristics of food markets functioning are highlighted. The markets structure for food and agricultural products has been determined. The enterprise commodity strategy formation is proposed on the basis of the crisis consequences. The relationship between the capital concentration in the industry and the agrarian enterprise competitiveness is investigated. The domination problem of subjects’ interests of circulation in the agricultural sector is noted. The regulatory measures application aimed at concentrating capital in the production sphere is proposed. Conclusions. The capital concentration in the marketing infrastructure contributes to the funds concentration in the circulation sphere. This situation has a negative impact on agricultural producers. It is necessary to introduce measures at the state level aimed at funds reorientation in the production sphere in order to solve this problem.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3779
ISSN: 2524-0455
Розташовується у зібраннях:Випуск 1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12.pdf268.44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.