Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3768
Название: | Гендерні стереотипи: головні напрямки самовдосконалення для молодих бізнес-леді |
Другие названия: | Молодые бизнес-леди Украины: выжить и не потерять себя Gender stereotypes: main problems for self-development for young business ladies |
Авторы: | Бабкова-Пилипенко, Н.П. Мельник, А.І. Архангельська, А.-М.І. |
Ключевые слова: | бізнес-леді;бізнесмен;гендерна рівність;гендерні стереотипи;ринок праці;бизнес-леди;бизнесмен;гендерное равенство;гендерні стереотипи;ринок праці;businesswoman;businessman;gender equality;gender stereotypes;labor market |
Дата публикации: | 29-июл-2018 |
Издательство: | Харків : ХНАУ |
Библиографическое описание: | Бабкова-Пилипенко Н.П., Мельник А.І., Архангельська А.- М.І., Гендерні стереотипи: головні напрямки самовдосконалення для молодих бізнес-леді. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. № 3. С. 392-399. |
Краткий осмотр (реферат): | Бабкова-Пилипенко Н.П., Мельник А.І., Архангельська А.- М.І., Гендерні стереотипи: головні напрямки самовдосконалення для молодих бізнес-леді. Стаття присвячена дослідженню теоретичних основ, які повинна
осягнути бізнес-леді, аби досягти успіху в кар’єрі. Питання гендерної
нерівності, зокрема щодо жіночого підприємництва, ролі жінок і чоловіків
на керівних посадах, у бізнесі, є спірними і актуальними особливо сьогодні,
в епоху НТР. Проаналізовано частку жінок-керівників в Україні, їх роль в
економіці та суспільстві. Розроблені та обґрунтовані правила, яких
повинна дотримуватися бізнес-леді, щоб підкорювати нові вершини. Бабкова-Пилипенко Н.П., Мельник А.И., Архангельская А.-М.И. Молодые бизнес-леди Украины: выжить и не потерять себя. Статья посвящена исследованию теоретических основ, которые должна понять бизнес-леди, чтобы достичь успеха в карьере. Вопрос гендерного неравенства, в частности относительно женского предпринимательства, роли женщин и мужчин на руководящих должностях, в бизнесе, являются спорными и актуальными особенно сегодня, в эпоху НТР. Проанализировано долю женщин-руководителей в Украине, их роль в экономике и обществе. Разработаны и обоснованы правила, которые должна соблюдать бизнес-леди, чтобы покорять новые вершины. Babkova-Pylypenko N.P., Melnik A.I, Arkhangelskа А.-М.І Gender stereotypes: main problems for self-development for young business ladies. We have long accustomed to the notion of a businessman, which implies a successful husband who has own business. But who is a businesslady? Judging by the polls of the population, most consider them incredibly stable women who are firmly aware of what they want from life. But that's wrong. Businesslady - a woman very careful, hardworking and smart. In addition, she looks great, perfectly owns the art of negotiations and is constantly engaged in self-development. More and more women in the modern world are becoming successful womens businessmen with men. They prove the fact: woman and business are compatible concepts. The results of research of Ukrainian scientists are close to the national employment statistics: the share of women managers in general (among all active subjects of economic activity) is 40 %. One of the main tasks of a successful business woman is to find a "golden mean" between business and personal life. Remember that all work moments should be left at the threshold of the apartment. Then you will achieve harmony and be happy. The image of a businesswoman in many is a delight. But nobody thinks at what price it is given. In order to succeed the business lady should adhere to some rules in the field of etiquette, behavior, conversation, style, attention, training. Modern women, in spite of emotionality, achieve tremendous success in dealing with cases. The style of a businesslady is bound to a lot. Therefore, it is not enough just to earn a lot of money; it is important to be able to answer your status. In order to be successful in any business, complex issues need to be solved, difficult decisions to be made and, at the same time, to remain a woman. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3768 |
Располагается в коллекциях: | Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія" Економічні науки" № 3 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
statya_babkova-pilipenko_melnik_arhangelska_gendernì_stereotipi_golovnì_ napriamki_samovdoskonalennia_dlia_molodih_bìznes-ledì.pdf | 601.82 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.