Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3671
Title: Формування маркетингової стратегії як інструмент ефективного управління діяльністю аграрних підприємств
Other Titles: Формирование маркетинговой стратегии как инструмент эффективного управления деятельностью аграрных предприятий
Formation of marketing strategy as an instrument of effective management of agricultural enterprises activity
Authors: Устік, Т.В.
Keywords: маркетинг;стратегія;аграрні підприємства;маркетингові дослідження;маркетингова діяльність;стратегия;аграрные предприятия;маркетинговые исследования;маркетинговая деятельность;marketing;strategy;agribusiness;marketing research;marketing activity
Issue Date: 3-Aug-2018
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Устік Т.В. Формування маркетингової стратегії як інструмент ефективного управління діяльністю аграрних підприємств. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №3. С. 327-336.
Abstract: Устік Т.В. Формування маркетингової стратегії як інструмент ефективного управління діяльністю аграрних підприємств. В статті визначено цілі маркетингової стратегії підприємства. Досліджено необхідність здійснення маркетингової діяльності підприємства для покращення ефективності збуту аграрної продукції. Запропоновано створення відділу маркетингу в аграрних підприємствах та зроблено розрахунок витрат на його створення. Встановлено, що функціонування відділу призведе до покращення управління збутом сільськогосподарської продукції, що є однією із складових формування загальної маркетингової стратегії підприємства.
Устик Т.В. Формирование маркетинговой стратегии как инструмент эффективного управления деятельностью аграрных предприятий. В статье определены цели маркетинговой стратегии предприятия. Исследована необходимость осуществления маркетинговой деятельности предприятия для повышения эффективности сбыта аграрной продукции. Предложено создание отдела маркетинга в аграрных предприятиях и произведен расчет затрат на его создание. Установлено, что функционирование отдела приведет к улучшению управления сбытом сельскохозяйственной продукции является одной из составляющих формирования общей маркетинговой стратегии предприятия.
Ustik T.V. Formation of marketing strategy as an instrument of effective management of agricultural enterprises activity. The article defines the goals of the marketing strategy of the enterprise. The necessity of marketing activity of the enterprise for the improvement of the sales efficiency of agrarian products is investigated. The marketing strategy is the most important functional strategy since it provides justification for the market orientation of the agrarian enterprise. The proposed strategy has two main landmarks - market and product. When forming a marketing strategy, one should take into account the type of development of an agrarian enterprise, which depends on the ratio between the main factors of production and manifested in the effective performance of the enterprise. The creation of a marketing department in agrarian enterprises and the calculation of expenses for its creation were proposed. It was established that the functioning of the department will lead to improved management of sales of agricultural products, which is one of the components of the formation of a general marketing strategy of the enterprise. The participation of the local branch of the City of Culture in the business community increases the level of self-reliance on business activities in the marketplace. At the same time, the mercerizing department, ca. co-operative, would like to resolve the issue of the crisis management system if it comes from financial and material considerations for the establishment of a productive enterprise.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3671
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія" Економічні науки" № 3



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.