Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3644
Title: Економічна ефективність маркетингової діяльності підприємства
Other Titles: Экономическая эффективность маркетинговой дельности предприятия
Economic effectiveness of marketing activity of the enterprise
Authors: Скупський, Р.М.
Єфремова, Н.О.
Keywords: економічна ефективність;маркетингова діяльність;діяльність підприємства;сільськогосподарське підприємство;экономическая эффективность;маркетинговая деятельность;деятельность предприятия;сельскохозяйственное предприятие;economic efficiency;marketing activity;enterprise activity;agricultural enterprise
Issue Date: 21-Jul-2018
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Скупський Р.М., Єфремова Н.О. Економічна ефективність маркетингової діяльності підприємства. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №3. С. 252-259.
Abstract: Скупський Р.М., Єфремова Н.О. Економічна ефективність маркетингової діяльності підприємства. Визначено економічну ефективність маркетингової діяльності сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Лободіно» Гадяцького району Полтавської області. Розроблено пропозиції щодо здійснення подальшої маркетингової діяльності досліджуваного підприємства.
Скупский Р.М., Єфремова Н.А. Экономическая эффективность маркетинговой дельности предприятия. Определена экономическая эффективность маркетинговой деятельности сельскохозяйственного общества с ограниченной ответственностью «Лободино» Гадячского района Полтавской области. Разработаны предложения по осуществлению дальнейшей маркетинговой деятельности исследуемого предприятия.
Skupskyi R.M., Yefremova N.O. Economic effectiveness of marketing activity of the enterprise. The importance of effective marketing activities of enterprises has been substantiated. The essence of the basic concepts, such as marketing, commerce, entrepreneurship is investigated. The analysis of the activities of the agricultural enterprise limited liability "Lobodino" in Gadyatsky district of the Poltava region, namely: the composition and structure of commodity products, the area of agricultural crops, indicators of crop yields and gross product was analyzed. Indicated indicators of industrial and commercial activities, given their characteristics. Determined the economic efficiency of marketing activities. Based on the study, it was concluded that the company needs to improve the economic efficiency of its activities. The low level of profitability of the enterprise is associated primarily with the low profitability of grain production. These cultures had the lowest yield. Therefore, the company should pay special attention to them. The company needs to minimize the cost of producing these crops, to take measures that will lead to increased productivity, which ultimately will lead to an increase in the effectiveness of the marketing activities of the enterprise.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3644
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія" Економічні науки" № 3



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.