Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3589
Title: Маркетингова стратегія сільськогосподарських підприємств
Other Titles: Маркетинговая стратегия сельскохозяйственных предприятий
Marketing strategy of agricultural enterprise
Authors: Бережна, Ю.Г.
Keywords: аграрна продукція;сільськогосподарські підприємства;якість;діагностика персоналу;моделювання;маркетингова стратегія;аграрная продукция;сельскохозяйственные предприятия;качество;диагностика персонала;моделирование;маркетинговая стратегия;agrarian products;agricultural enterprises;quality;personnel diagnostics;modeling;marketing strategy
Issue Date: 22-Aug-2018
Publisher: Харків : ХНАУ
Citation: Бережна Ю.Г. Маркетингова стратегія сільськогосподарських підприємств. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №3. С. 53-60.
Abstract: Бережна Ю.Г. Маркетингова стратегія сільськогосподарських підприємств. В статті проаналізовано стан, тенденції, перспективи розвитку, особливості і недоліки організації маркетингової діяльності сільськогосподарських підприємств, визначено пріоритетні напрями формування ефективної маркетингової стратегії.
Бережная Ю.Г. Маркетинговая стратегия сельскохозяйственных предприятий. В статье проанализированы состояние, тенденции, перспективы развития, особенности и недостатки организации маркетинговой деятельности сельскохозяйственных предприятий, определены приоритетные направления формирования эффективной маркетинговой стратегии.
Berezhna Y.H. Marketing Strategy of Agricultural Enterprise. The paper considers a set of theoretical, methodological and practical foundations for the formation of a marketing strategy for agricultural enterprises. The paper deals with the features of marketing in agriculture. Conclusions are drawn regarding the need to introduce marketing as an effective tool for ensuring the increase of production and sale of agricultural products in the practical activities of agricultural enterprises. As a result of the research, the role of marketing in the functioning of the agrarian market is determined, the conditions in which it functions, the elements of the marketing complex for agricultural enterprises are examined. The economic content of the categories "strategy" and "marketing strategy" is analyzed. The marketing strategy is a component of the development strategy of the agricultural enterprise and implements the basic management function, that is, it determines the mission, goal, strategic objectives, directions for achieving the objectives, respectively, which will implement the state policy of regulatory legal, financial and economic regulation of the development of the agricultural sector of Ukraine. The main methods for assessing the marketing activities of enterprises are identified, their advantages and disadvantages are revealed. Therefore, in order to implement the marketing strategy, it is necessary to use a set of scientific approaches.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3589
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія" Економічні науки" № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
statya_berezhna_marketingova_strategіya_sіlskogospodarskih_pіdpriyemstv.pdf538.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.