Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБережна, Ю.Г.-
dc.date.accessioned2022-07-21T06:54:56Z-
dc.date.available2022-07-21T06:54:56Z-
dc.date.issued2018-08-22-
dc.identifier.citationБережна Ю.Г. Маркетингова стратегія сільськогосподарських підприємств. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2018. №3. С. 53-60.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3589-
dc.description.abstractБережна Ю.Г. Маркетингова стратегія сільськогосподарських підприємств. В статті проаналізовано стан, тенденції, перспективи розвитку, особливості і недоліки організації маркетингової діяльності сільськогосподарських підприємств, визначено пріоритетні напрями формування ефективної маркетингової стратегії.uk_UA
dc.description.abstractБережная Ю.Г. Маркетинговая стратегия сельскохозяйственных предприятий. В статье проанализированы состояние, тенденции, перспективы развития, особенности и недостатки организации маркетинговой деятельности сельскохозяйственных предприятий, определены приоритетные направления формирования эффективной маркетинговой стратегии.uk_UA
dc.description.abstractBerezhna Y.H. Marketing Strategy of Agricultural Enterprise. The paper considers a set of theoretical, methodological and practical foundations for the formation of a marketing strategy for agricultural enterprises. The paper deals with the features of marketing in agriculture. Conclusions are drawn regarding the need to introduce marketing as an effective tool for ensuring the increase of production and sale of agricultural products in the practical activities of agricultural enterprises. As a result of the research, the role of marketing in the functioning of the agrarian market is determined, the conditions in which it functions, the elements of the marketing complex for agricultural enterprises are examined. The economic content of the categories "strategy" and "marketing strategy" is analyzed. The marketing strategy is a component of the development strategy of the agricultural enterprise and implements the basic management function, that is, it determines the mission, goal, strategic objectives, directions for achieving the objectives, respectively, which will implement the state policy of regulatory legal, financial and economic regulation of the development of the agricultural sector of Ukraine. The main methods for assessing the marketing activities of enterprises are identified, their advantages and disadvantages are revealed. Therefore, in order to implement the marketing strategy, it is necessary to use a set of scientific approaches.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарків : ХНАУuk_UA
dc.subjectаграрна продукціяuk_UA
dc.subjectсільськогосподарські підприємстваuk_UA
dc.subjectякістьuk_UA
dc.subjectдіагностика персоналуuk_UA
dc.subjectмоделюванняuk_UA
dc.subjectмаркетингова стратегіяuk_UA
dc.subjectаграрная продукцияuk_UA
dc.subjectсельскохозяйственные предприятияuk_UA
dc.subjectкачествоuk_UA
dc.subjectдиагностика персоналаuk_UA
dc.subjectмоделированиеuk_UA
dc.subjectмаркетинговая стратегияuk_UA
dc.subjectagrarian productsuk_UA
dc.subjectagricultural enterprisesuk_UA
dc.subjectqualityuk_UA
dc.subjectpersonnel diagnosticsuk_UA
dc.subjectmodelinguk_UA
dc.subjectmarketing strategyuk_UA
dc.titleМаркетингова стратегія сільськогосподарських підприємствuk_UA
dc.title.alternativeМаркетинговая стратегия сельскохозяйственных предприятийuk_UA
dc.title.alternativeMarketing strategy of agricultural enterpriseuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія" Економічні науки" № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
statya_berezhna_marketingova_strategіya_sіlskogospodarskih_pіdpriyemstv.pdf538.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.