Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3512
Title: Оценка устойчивости и управляемости автомобилей при дисбалансе направляющих колес
Other Titles: Оцінка стійкості і керованості автомобілів при дисбалансі напрямних коліс
The rating of stability and drivability at disbalance guide wheels
Authors: Подригало, М. А.
Клец, Д. М.
Коробко, А. И.
Гацько, В. И.
Keywords: дисбаланс;окружной люфт;угол рыскания;шина;колебание;устойчивость;управляемость;автомобиль;движение;дисбаланс;окружний люфт;кут рискання;шина;коливання;стійкість;керованість;автомобіль;рух;imbalances;the district play;yaw angle;tire swings;stability;controllability;car;traffic
Issue Date: 2014
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Подригало М. А., Клец Д. М., Коробко А. И., Гацько В. И. Оценка устойчивости и управляемости автомобилей при дисбалансе направляющих колес. Інженерія природокористуваня. 2014. № 2 (2). С. 28-32.
Series/Report no.: Інженерія природокористування;№ 2 (2)
Abstract: Проведено исследование влияния дисбаланса направляющих колес при наличии их окружного люфта на величину максимального угла рыскания автомобиля. Получены аналитические зависимости, связывающие указанные параметры.
Проведено дослідження впливу дисбалансу напрямних коліс при наявності їх окружного люфту на величину максимального кута рискання автомобіля. Отримано аналітичні залежності, що зв'язують вказані параметри.
Conducted a study of the influence of the imbalance in the presence of the guide wheels of their circumferential backlash by the maximum yaw angle of the vehicle. Obtained the analytical dependences linking these parameters.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3512
ISSN: 2311-1828
Appears in Collections:№ 2 (2)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdf359.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.