Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/3459
Назва: | Підвищення триботехнічних властивостей поршневих кілець багатошаровим зміцненням наноструктурним покриттям: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук: 05.02.04 - Тертя та зношування в машинах |
Інші назви: | Повышение триботехничних свойств поршневых колец многослойным упрочнением наноструктурным покрытием Improving the tribotechnical properties of piston rings by multilayer hardening with a nanostructured coating |
Автори: | Мальцев, Тарас Віталійович |
Науковий керівник : | Скобло, Тамара Семенівна |
Ключові слова: | поршневі кільця;багатошарове іонно-плазмове нанопокриття;випробування на тертя та зношування;оптико-математичний аналіз;напружений стан;дифузійні процеси;структуризація поверхонь;мікротвердість;мікрорентгеноспектральний аналіз;piston rings;multilayer ion-plasma nanocoating;friction and wear tests;optical-mathematical analysis;stress state;diffusion processes;surface structuring;microhardness;micro X-ray spectral analysis |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Харків |
Бібліографічний опис: | Мальцев Т. В. Підвищення триботехнічних властивостей поршневих кілець багатошаровим зміцненням наноструктурним покриттям: автореф. дис. … канд. техн. наук : 05.02.04 - Тертя та зношування в машинах ; наук. кер. Т. С. Скобло ; Харків, 2021. 21 с. |
Короткий огляд (реферат): | Дисертація присвячена вивченню впливу технології зміцнення маслоз'ємних поршневих кілець двигунів спеціальної техніки багатошаровими іонно-плазмовими наноструктурними покриттями TiN/CrN, а також вибору та аналізу оптимального співвідношення Ti/Cr. Виявлено
зниження їх зношування при різних швидкостях ковзання. Виконано оцінку зміни їх мікротвердості до і після випробувань. Запропонований та використаний спосіб оцінки і контролю ступеня неоднорідності напружено деформованого стану поршневих кілець до і після зміцнення іонно-плазмовим покриттям. Локальним мікрорентгеноспектральним аналізом встановлено характер зміни структури та їх складу при різних параметрах випробувань на поверхні тертя. Виконана оцінка залишкової товщини іонно плазмового покриття після експлуатації кілець. Методом оптико математичного аналізу виявлені особливості структуризації поверхні тертя The dissertation is devoted to studying the influence of the hardening technology of oil scraper piston rings of special engines with multilayer ion-plasma nanostructured TiN/CrN coatings, also to choice and analysis of Ti/Cr optimal ratio. A decrease in the rate of their wear at various sliding speeds, which contribute to maximum changes, was revealed. An assessment of the change in their microhardness before and after the tests was performed. A method for assessing and controlling the degree of heterogeneity of the stress-strain state of piston rings before and after hardening by an ion-plasma coating is proposed and used. A local X-ray microspectral analysis revealed the nature of changes in structure and composition at various test parameters on the friction surface. Estimating the residual thickness of an ion-plasma coating after operating rings is performed. By the method of optical-mathematical analysis, the features of structuring the friction surface are described |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3459 |
Розташовується у зібраннях: | 05.02.04 – Тертя та зношування в машинах |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
aref_malcev.pdf | 843.66 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.