Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3290
Title: Експериментальні дослідження ґрунтообробного МТА
Other Titles: Экспериментальные исследования почвообрабатывающего машинно-тракторного агрегата
Experimental research tillage machine and tractor aggregate
Authors: Кашин, Д. В.
Keywords: машинно-тракторний агрегат;буксування;експериментальні дослідження;машинно-тракторный агрегат;буксование;экспериментальные исследования;tillage machine and tractor aggregate;slippage;experimental research
Issue Date: 2015
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Кашин Д. В. Експериментальні дослідження ґрунтообробного МТА. Інженерія природокористування. 2015. № 1 (3). С. 104-107.
Series/Report no.: Інженерія природокористування;№ 1 (3)
Abstract: У роботі наведені результати експериментальних досліджень ґрунтообробного МТА у складі трактора МТЗ-3022ДЦ.1 і чизельного плуга. Основними критеріями ефективності тракторів сільськогосподарського призначення є тягова потужність або тяговий ККД. Тому зусилля, відповідне максимальному тягової потужності або тяговому ККД, є оптимальним, а робота трактора з таким зусиллям забезпечує йому максимальну продуктивність і паливну економічність.Численними дослідженнями встановлено вплив буксування коліс трактора на експлуатаційно-технологічні показники роботи машинно-тракторного агрегату (МТА): зниження продуктивності і прохідності, підвищення питомої витрати палива, знос шин; негативний вплив на фізико-біологічні властивості ґрунту (відхилення від оптимальних характеристик ґрунтів, таких як твердість, пористість, структура, щільність). До основних причин, що викликають буксування коліс, відносяться коливання тягового навантаження МТА і сили опору його руху.За кількома критеріями: тягово-зчіпним якостям, енергетичним витратам на буксування та якісними показниками ґрунту, визначається максимально допустима величина буксування. Його допустимі значення по зазначеним критеріям різні, тому визначення величини буксування трактора є досить складним завданням, що не має однозначного вирішення і вимагає вивчення взаємодії рушіїв з ґрунтом.Таким чином, питання підвищення ефективності роботи колісного трактора при виконанні технологічних операцій за рахунок зниження енергетичних втрат при буксуванні і зминання ґрунту колісними машинами актуальний і має важливе практичне значення. Удосконалення та докорінне поліпшення матеріально-технічної бази сільськогосподарських підприємств різних форм господарювання сприятиме успішному виконанню завдань щодо збільшення виробництва продукції рослинництва та тваринництва, поліпшенню її якості, підвищенню продуктивності праці в сільському господарстві. Вимірювальна система дозволяє визначати буксування, швидкості обертання коліс, колінчастого валу двигуна та валу відбору потужності, витрату палива, кут повороту рульового колеса, кут злому піврам трактора або кут повороту керуючих коліс, поточне положення МТА на полі та дійсну швидкість руху.
В работе приведены результаты экспериментальных исследований почвообрабатывающего МТА в составе трактора МТЗ-3022ДЦ.1 и чизельного плуга. Основными критериями эффективности тракторов сельскохозяйственного назначения является тяговая мощность или тяговый КПД. Поэтому усилия, соответствующее максимальной тяговой мощности или тяговом КПД, является оптимальным, а работа трактора с таким трудом обеспечивает ему максимальную производительность и топливную економичнисть.Численными исследованиями установлено влияние буксования колес трактора на эксплуатационно-технологические показатели работы машинно-тракторного агрегата (МТА): снижение производительности и проходимости, повышение удельного расхода топлива, износ шин; негативное влияние на физико-биологические свойства почвы (отклонение от оптимальных характеристик грунтов, таких как твердость, пористость, структура, плотность). К основным причинам, вызывающим буксования колес, относятся колебания тяговой нагрузки МТА и силы сопротивления его движения. По нескольким критериям: тягово-сцепным качествам, энергетическим затратам на буксования и качественным показателям почвы, определяется максимально допустимая величина буксования. Его допустимые значения по указанным критериям разные, поэтому определение величины буксования трактора является достаточно сложной задачей, не имеет однозначного решения и требует изучения взаимодействия движителей с грунтом. Совершенствование и коренное улучшение материально-технической базы сельскохозяйственных предприятий различных форм хозяйствования будет способствовать успешному выполнению задач по увеличению производства продукции растениеводства и животноводства, улучшению ее качества, повышению производительности труда в сельском хозяйстве. Измерительная система позволяет определять буксования, скорости вращения колес, коленчатого вала двигателя и вала отбора мощности, расход топлива, угол поворота рулевого колеса, угол взлома полурам трактора или угол поворота управляющих колес, текущее положение МТА на поле и действительную скорость движения.
The results of experimental studies of tilther MTU as part of MTZ-3022 and chisel plow. The main criteria for the effectiveness of tractors for agricultural purposes is a traction power or tractive efficiency. Efforts corresponding to maximum traction power or tractive efficiency is optimal, and the tractor work so hard to provide him maximum performance and fuel ekonomichnist.Chislennymi studies have established the effect of skidding tractor wheels on the operational and technological performance of the machine-tractor unit (MTU): lower performance and permeability, increased specific fuel consumption, tire wear; negative impact on the physical and biological properties of the soil (deviation from the optimum soil characteristics such as hardness, porosity, structure, density). The main causes of slipping wheels are fluctuations in the traction load of MTU and resistance force of its movement. According to several criteria: a trailer towing quality, energy costs and slipping soil quality indicators, the value is determined by the maximum allowable slippage. Its valid values for these criteria are different, so the determination of the slippage of the tractor is quite a challenge, not a single solution and requires studying the interaction of propulsion with the ground. Improvement and radical improvement of the material and technical base of the agricultural enterprises of various forms of economic activity will contribute to the successful implementation of tasks to increase production of crop and livestock production, improvement of its quality, increase productivity in agriculture. The measuring system allows to determine the slip, the rotational speed of the wheels, the crankshaft of the engine and shaft picking power, fuel, steering angle, angle breaking half-frames of the tractor or the rotation angle of the steered wheels, current position on the MTU and the actual speed.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3290
ISSN: 2311-1828
Appears in Collections:№ 1 (3)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20.pdf1.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.