Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/32721
Title: Маркетинг в соціальних мережах як інструмент просування бізнесу
Other Titles: Social media marketing as a tool for business promotion
Authors: Пономар, Аліна Віталіївна
metadata.dc.contributor.advisor: Романюк, І. А.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: соціальні мережі;бізнес;просування;маркетингові стратегії;інструменти;ефективність
Issue Date: 2022
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Пономар А. В. Маркетинг в соціальних мережах як інструмент просування бізнесу: кваліфікаційна робота другого (магістерського) рівня: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. І. А. Романюк; Харків: ДБТУ, 2022. 80 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. SMM (Social Media Marketing) – це процес підвищення трафіку і залучення уваги до бренду за допомогою його просування в соціальних мережах. Інтерес до питань SMM підтверджується увагою фахівців в області маркетингу, реклами та зв'язків з громадськістю. В останні роки з'являється безліч літератури, статей і наукових робіт, присвячених цій темі. Сайти присвячені маркетингу поповнюються розділами, які роз'яснюють це поняття і розповідають, як правильно користуватися цим інструментом просування. Крім того актуальність теми підтверджується зростанням попиту на SMM-фахівців на ринку праці. Мета кваліфікаційної роботи є аналіз просування компанії в соціальних мережах і визначення частки впливу SMM в загальній маркетинговій стратегії компанії. Завдання: дослідження поняття маркетингу та історії розвитку; систематизація уявлення про SMM за допомогою аналізу літератури; виявлення аспектів і складнощів просування інтернет-магазину в соціальних мережах; визначення правил, за якими діє SMM і умов успішної реалізації його стратегії; аналіз історії, особливостей та аудиторії Adashevsky Consulting Group; оцінка методів, що застосуються для просування у соціальних мережах; аналіз впливу просування в соціальних мережах на продажі; визначення критеріїв ефективного просування в соціальній мережі Facebook. Об’єкт дослідження – процеси забезпечення ефективності розвитку маркетингових комунікацій підприємств на основі соціальних мереж в сучасних умовах господарювання. Предмет дослідження – сукупність теоретичних, методичних і прикладних аспектів маркетингового управління комунікаційною діяльністю підприємств, в т.ч. Adashevsky Consulting Group із використанням мережі Інтернет, зокрема Facebook. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів. Новизна роботи полягає в тому, що в ній не тільки описані, а й проаналізовані методи SMM, додаткові фактори впливу і результат його застосування. Результати магістерської роботи доведено до рівня методичних узагальнень і прикладного інструментарію, яке дозволяє розробити маркетингову програму просування компанії в соціальних мережах і визначити частку впливу SMM в загальній маркетинговій стратегії. Апробація. Підсумки дослідження доповідались автором і схвалені на: XІV Міжнародній науково-практичній конференції «Маркетинг і логістика в системі менеджменту» (Львів, 28-29 жовтня 2022 р.), Міжнародній науково-практичній інтернет-конференції «Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі» (Харків, 2 листопада 2022 р.), III Всеукраїнській науково-практичній конференції «Функціонування та розвиток бізнесу України в умовах загроз та глобалізаційних процесів в економіці» (Харків, 30 листопада – 1 грудня 2022 р.).
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/32721
metadata.dcterms.references: 1. Андрушкевич З.М.. Інтернет-маркетинг у соціальних мережах. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки, (2), Т.1, 2018. С.63-166. 2. Артюхіна М. В., Попова Г. В. Соціальний потенціал організації: сутність та управління інструментами SMM-маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 1. С. 52-61. 3. Бабко Н.М., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Квятко Т.М., Романюк І.А. Поведінка споживача: навч. посіб. Харків : ХНТУСГ, 2020. 165 с. 4. Балик У. О., Колісник М. В. Соціальний медіа маркетинг: сучасні тренди та перспективи розвитку. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: «Проблеми економіки та управління». Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. Том 4. № 1. С. 125-134. 5. Біловодська О.А., Тхорук Ю.С., Збарживецька В.Б. Прикладні засади звуження ніші як інноваційної стратегії просування у соціальних мережах в умовах діджиталізації бізнесу та формування цифрового с ередовища. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм». 2020. Вип. 12. С. 88-96. 6. Білявська Ю.В., Ромат Є.В. Організація майбутнього в контексті еволюції менеджменту та маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2019. Вип. 33. С. 80-85. 7. Виноградова О.В., Недопако Н.М. Маркетинг у соціальних мережах: навч. посіб. Київ: ДУТ, 2022. 202 с. 8. Віннікова І. І., Гребньов Г. М., Пузанова Ю. О. Особливості використання інструментів SMM у маркетинговій діяльності українських підприємств. Економічний вісник НТУУ «КПІ». 2017. № 14. С. 275-280. 9. Голишева Є.О., Кириченко Т.В., Коваленко Я.А. Особливості використання інструментів інтернетмаркетингу на підприємстві. Молодий вчений. 2014. № 10 (13)(1). С. 53-56. 10.Горбаль Н.І., Дзюбіна К.О., Моторнюк У.І. Трансформація маркетингових комунікацій українських підприємств в умовах кризи, глобалізації та євроінтеграції. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 3. С. 96-110. 11.Грищенко О.Ф., Нєшева А.Д. Соціальний медіамаркетинг як інструмент просування продукту підприємства. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 4. URL: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2013_4_86_98.pdf 12.Гуляєва Л. Швидка SMM-допомога : як використовувати соціальні мережі для розвитку організації та особистого бренду? ТОП 12 порад від експертів: навч. посіб. Київ : АПСВТ, 2021. 30 с. 13.Гусєва О. Ю. Легомінова С. В. Діджиталізація – як інструмент удосконалення бізнес-процесів, їх оптимізація. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2018. № 1. С. 33-39. 14.Дуб О. Що вибрати: сторінку чи групу на Facebook. URL: http://crespo.com.ua/shho-krashhe-i-shho-pravilno-storinka-chi-grupa/ 15.Зибіна К.В., Сиволовський І.М. Нативна реклама – новий інструмент влучного охоплення цільової аудиторії. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2018. № 62. С. 306-312. 16.Кифяк О.В., Урда В.Д. Маркетинг у cоціальних медіа (SMM) як інструмент просування товарів та послуг. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука», 14(36), 2019. С. 123-130. 17.Крайнюченко О.Ф., Капінус Л.В., Шлапак Ю.С. Соціальні мережі як сучасний інструмент інтернет-маркетингу. Причорноморські економічні студії. Вип. 24. 2017. С. 126-130. 18.Ларіна Т.Ф., Болотна О.В., Пономарьов О.С. Аналіз мотивації споживачів у digital-середовищі на основі моделі AIDA. Український журнал прикладної економіки. 2018. Т. 3, № 3. С. 235-239. 19.Мандич О.В., Романюк І.А. Удосконалення рекламних та маркетингових продуктів для розвитку підприємств сільського зеленого туризму. Боголібські читання: матер. І Всеукр. конф., 18 вересня 2020 р., Переяслав : ДВНЗ “Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди”, 2020. С. 200-201. 20.Монастирський Г.Л., Турчин Л.Я. Social Media Marketing як інструмент просування підприємств-надавачів транспортних послуг. Економічний аналіз. 2018. Т. 28. № 1. С. 258-264. 21.Недопако Н.М. Інструменти цифрового маркетингу: теоретичний аспект. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2020. №2. С. 43-48. 22.Петропавловська C.Є., Лисак Н.Ю., Малаховська Г.В. Соціальні медіа як інструмент управління лояльністю споживачів. Проблеми системного підходу в економіці. 2018. Вип. 1. С. 166-173. 23.Помаз О.М., Товкайло О.О., Стеценко О.І. Концепція персонального бренду, його ідентифікація і позиціювання. Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. Вип. 2 (11). 2015. С. 204-209. 24.Романишин С. Б., Греськів І. Р. Особливості маркетингової діяльності в соціальних мережах. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2015. № 819. С. 183-188. 25.Романюк І., Азізов О., Заїка О., Мандич О. Аналіз і прогноз маркетингових стратегій та PR в умовах пандемії коронавірусу. Університетські наукові записки. 2020. № 3-4 (75-76). С. 101-108 26.Романюк І.А. Елементи й особливості маркетингових стратегій розвитку підприємств галузі туризму. Наукове забезпечення економічного розвитку, правового регулювання і управління в агропромисловому комплексі: матер. Міжнар. наук.-практ. конф., 29 березня 2019 р. Полтава: ПДАА, 2019. С. 189-190. 27.Романюк І.А. Напрями впровадження інноваційно-інвестиційних й маркетингових стратегій ефективного розвитку підприємств сільського зеленого туризму. Економічний вісник університету. Вип. 47. 2020. С. 34-40. 28.Романюк І.А. Особливості використання маркетингової комунікаційної політики туристичними підприємствами. Проблеми обліково-аналітичного забезпечення управління підприємницькою діяльністю: зб. матер. ІV Всеукр. наук.-практ. конф. 24 жовтня 2019 р. Полтава: ПДАА, 2019. С. 481-483. 29.Романюк І.А. Рекламні та маркетингові проекти розвитку підприємств сільського зеленого туризму на інноваційно-інвестиційних засадах. Управління соціально-економічними трансформаціями господарських процесів: реалії і виклики: зб. тез доп. ІІ Міжнар. наук. -практ. інтернет-конф., 6-7 квітня 2020 р. Мукачево: МДУ, 2020. С. 294-295. 30.Романюк І.А., Мандич О.В., Сєвідова І.О., Бабко Н.М., Квятко Т.М. Рекламний менеджмент: навч. посіб. Харків: ХНТУСГ, 2020. 163 с. 31.Савицька Н.Л., Забаштанська Т.В., Забаштанський М.М. Борисович В.А. Соціальні медіа як сучасний інструмент просування бренда. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2020. Вип. 2. С.116-130. 32.Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М.С. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприємств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С. 306-310. 33.Савицька Н.Л., Мелушова І.Ю. Управління результативністю маркетингу в контексті сталого розвитку підприємства: теоретико-методичний аспект. Бізнес Інформ. 2018. №11. С. 346-351. 34.Савицька Н.Л., Полевич К.В. Підприємницький маркетинг у соціальній мережі Instagram. Бізнес Інформ. 2016. № 11. С. 419-424. 35.Савицька Н.Л., Чміль Г.Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2 (84). С. 81-87. 36.Садило Н.М. Instagram як феномен сучасного бізнесу. Соціально -гуманітарний вісник. 2019. Вип. 25. С. 187-193. 37.Семененко В. Ю., Юрченко В. І., Скригун Н. П. Маркетингова діяльність в соціальних мережах Facebook та Instagram. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. 2019. № 2. С. 164‒168. 38.Сєвідова І.О., Мандич О.В., Квятко Т.М., Бабко Н.М., Романюк І.А. Конкурентоспроможність підприємства: навч. посіб. Харків: ХНТУСГ, 2020. 200 с. 39.Соціальні мережі – привабливий інструмент для маркетологів. URL: http://addgroupua.blogspot.com/2012/06/blog-post_07.html. 40.Старицький Т.М. Використання соціального медіа маркетингу як ефективного засобу просування продукції. Інноваційна економіка, № 4 (59), 2015. С. 222-224. 41.Суровцев О. О. Соціальний медіа-маркетинг як маркетингова комунікація підприємств під час виходу на зовнішні ринки. Науковий вісник Ужгородського Національного Університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Ужгород. 2016. № 9. С. 145-148. 42.Терехов Д.С. SMM-маркетинг у системі управління сучасним підприємством. Наука й економіка. 2015. №1(37). С. 77-79. 43.Федоричак В. Реклама і просування бізнесу в Facebook: поради, які вам згодяться. URL: https://webexpert.com.ua/ua/reklama-biznesu-vfacebook 44.Форман Д., Лойд Д.. Маркетингові послуги. Інтернет-покупки та поведінка покупців студентів коледжу. Маркетинг послуг, 2018, № 27. С. 123-45.Чайковська М., Ярвіс М., Заячковська Г., Тчон Л., Бортнік Н., Баннікова К. Digital-маркетинг як сучасний інструмент просування товарів та послуг у соціальних мережах: актуальні тенденції та вектори розвитку. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 4(45), 2022. Р. 355-364. 46.Шпилик С.В. Інтернет як ефективний маркетинговий інструмент сучасного підприємства. Галицький економічний вісник. 2015. № 2 (49). С. 212. URL:http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/123456789/13097/2/GEB_2015v49n2_Shpylyk_SInternet_as_an_effective_212-223.pdf 47.Ярмолюк О.Я., Фісун Ю.В., Шаповалова А.А. Cоціальні мережі як сучасний інструмент просування. Підприємництво та інновації, 11(2), 2021. С. 62-65. 48. Bilovodska O., Kulik D. Opinion leaders in influence marketing as innovative instrument of brand promotion and digitalization. International Marketing and Management of Innovations. 2020. Vol. 5. P. 105-112. 49. Drokina N., Nedopako N. Role of inbound marketing strategy in enterprise development. Телекомунікаційний простір ХХІ сторіччя: ринок, держава, бізнес: Київ: ДУТ, 2019. С.153-158. 50. Facebook для бізнесу: 6 корисних порад! URL: https://biznesua.com.ua/facebook-dlya-biznesu-6-korisnih-porad/ 51. Ihnatenko Р. Target advertising technologies: essence and efficiency. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 1(42), 2022. Р. 428-435. 52. Kapinus L., Skryhun N., Semenenko K. Internet consumers’ behavior in social networks. Economic Annals – XXI. 2015. № 7–8(1). Р. 75-77. 53. PlusOne. «Facebook та Instagram в Україні». URL : https://plusone.com.ua/ 54. Ritter Т., Pedersen C. L. Digitization capability and the digitalization of business models in business-to-business firms: Past, present, and future. Industrial Marketing Management. 2020. Vol. 86. P. 180-190. 55. SWOT -аналіз: сутність та сфера застосування. Освіта. UA. URL: https://ru.osvita.ua/vnz/reports/management/15382
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dyplom_075z-21m-01_Ponomar.pdf
  Restricted Access
2 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.