Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3270
Название: Розробка методики оцінки соціально-екологічного потенціалу лісу в контексті становлення ринку соціально-екологічних послуг
Другие названия: Разработка методики оценки социально-экологического потенциала леса в контексте становления рынка социально-экологических услуг
The elaboration of evaluative methods for the socio-ecological potential of forests in the scope of formatting the social and environmental services market
Авторы: Ульянченко, О.В.
Суска, А.А.
Ключевые слова: соціально-екологічний потенціал;ринок соціальноекологічних послуг;оптимальна лісистість;оптимальна структура лісу;екологічна загроза;соціальна потреба;маркетингове середовище;социально-экологический потенциал;рынок социально-экологических услуг;оптимальная лесистость;оптимальная структура леса;экологическая угроза;социальная потребность;маркетинговая среда;social and ecological potential;socio-ecological service market;optimal frostiness;optimal forest structure;ecological threat;social need;marketing environment
Дата публикации: 9-авг-2017
Издательство: Харків : ХНАУ
Библиографическое описание: Ульянченко О.В., Суска А.А. Розробка методики оцінки соціально-екологічного потенціалу лісу в контексті становлення ринку соціально-екологічних послуг. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2017. №3. С. 138-149.
Краткий осмотр (реферат): Ульянченко О.В., Суска А.А. Розробка методики оцінки соціально-екологічного потенціалу лісу в контексті становлення ринку соціально-екологічних послуг. В статті розробляється і обґрунтовується методика оцінки соціально-екологічного потенціалу лісу в контексті становлення ринку соціально-екологічних послуг як нової еколого-економічної системи лісового сектору економіки України.
А.В. Ульянченко, А.А. Суска. Разработка методики оценки социально-экологического потенциала леса в контексте становления рынка социально-экологических услуг. В статье разрабатывается и обосновывается методика оценки социально-экологического потенциала леса в контексте становления рынка социально-экологических услуг как новой эколого-экономической системы лесного сектора экономики Украины.
O.V. Uljanshenko, A.A. Suska The elaboration of evaluative methods for the socio-ecological potential of forests in the scope of formatting the social and environmental services market. The capitalization of the socioecological potential of the forest is the perspective direction of estimating the forest sector evonomic space, which necessitates forming new for forest economy of Ukraine, eco-economical systems, in particular, the market of social and ecological services of the forest, the object of which is the special commodity, the socio-ecological service . Possibilities for the forest socio-ecological services market formation are determined not only by quantitatively - qualitative characteristics of the social and ecological potential (level of frostiness, natural forest structure), but also by the demand volume and trend for the socio-environmental benefits of forests on certain ethno-natural and economic territories. This causes the necessity of elaborating the methodology for assessing the socio-ecological potential of forests in the scope of the emergence of the market of socio-environmental services; which would allow to forecast opportunities for capitalizing the potential by capacity and range, depending on the ethno-natural and economic environment of the territories. The proposed methodology for assessing the socio-economic potential of forests in the scope of establishing the socio-environmental services market combines three consecutive steps: - the definition of ecological problems and social needs of the territories on which is planned the implementation of the project to establish the market of social and ecological services of the forest, the level of their importance and gravity; - the estimation of forest area, which could determine the capacity and the quality of services, and the structure of forests (tree breeds, age), which can define the range of services; - the analysis of the marketing environment, which allows determining the potential demand volume and trend. The practical application of the methodology would let spot the prospects of the capitalization of the social and environmental benefits of forests in the natural zones of Ukraine, that is, with the perspectives of establishing and functioning the market of socio-ecological services on the territories of natural zones of Ukraine.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/3270
Располагается в коллекциях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" № 3



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.