Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/32693
Title: Формування ставлення споживачів до інноваційних продуктів харчування
Other Titles: Generation of consumer attitudes towards innovative food products
Authors: Гуманенко, Єлизавета Володимирівна
metadata.dc.contributor.advisor: Чміль, Г. Л.
metadata.dc.contributor.affiliation: Державний біотехнологічний університет, Кафедра маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом
Keywords: модель споживчої поведінки;ставлення до інноваційного продукту;сегментація ринку;ринок продуктів з молочної сировини;комплекс маркетингу
Issue Date: 2022
Publisher: Харків: ДБТУ
Citation: Гуманенко Є. В. Формування ставлення споживачів до інноваційних продуктів харчування: кваліфікаційна робота другого (магістерського) рівня: спец. 075 - маркетинг; наук. кер. Г. Л. Чміль; Харків: ДБТУ, 2022. 126 с.
Abstract: Актуальність теми кваліфікаційної роботи. В складних економічних умовах, що опинилися підприємства харчової промисловості України під час війни, одним із актуальних завдань є збереження виробництва, підтримка ефективної діяльності для забезпечення продовольчої безпеки в країні. На ринку продуктів з молочної сировини актуальним напрямом наукових розробок є ресурсозберігаючі технології, оскільки спостерігаються тенденції зменшення виробництва молока через військові дії в Україні. Проте для отримання конкурентних переваг на ринку не достатньо лише розробити інноваційну технологію виробництва товару, слід сформувати ставлення до цього товару, а отже і попит, переваги на основі усвідомленого споживання, використовуючи при цьому відповідні інструменти маркетингу. Мета кваліфікаційної роботи – теоретичне обґрунтування та розробка практичних рекомендацій щодо формування ставлення до інноваційних продуктів – десертів з молочної сировини, з метою ефективного виведення їх на ринок. Завдання: – опрацювати основні напрямки дослідження моделей поведінки споживачів як основи формування попиту на товари; – систематизувати основні моделі типології споживачів за стилем життя; – провести критичний огляд наукових підходів до диференціації термінів «стандарт споживання», «стиль споживання» та «технологія споживання», розглянути основні визначення і переваги інструментів маркетингу для формування стандартів споживання нових товарів; – дати характеристику стану ринку молока та молочних продуктів України; – провести аналіз асортименту та маркетингової активності виробників десертів з молочної сировини України; – представити результати проведеного маркетингового дослідження ставлення споживачів до десертної продукції з молочної сировини серед мешканців м. Харкова; – розробити рекомендації щодо удосконалення моделі прийняття рішення про купівлю; – провести сегментацію споживчого ринку нової продукції – десертів з молочної сировини; – за кожним споживчим сегментом розробити концепцію формування ставлення до інноваційних десертів для ефективного виведення їх на ринок за допомогою інструментів маркетингу. Об’єкт дослідження – процес прийняття рішення про купівлю товарів. Предмет дослідження – інструментарій формування ставлення до інноваційного продукту (десертів з молочної сировини) за допомогою засобів комплексу маркетингу. Теоретичне та практичне значення одержаних результатів. Теоретичні результати роботи полягають у модифікації моделі прийняття рішення про купівлю інноваційного продукту в частині формування ставлення до товару. Результати дипломної роботи щодо маркетингового інструментарію виведення на ринок десертів з молочної сировини можуть бути впроваджені у практичну діяльність підприємства, що виробляють продукти харчування. Публікації за темою: Афанасьєва О.П., Гуманенко Є.В. Формування ставлення споживачів до інноваційних продуктів харчування. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 2 листопада 2022 р. Харків: Державний біотехнологічний ун-т., 2022. С. 84-85
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/32693
metadata.dcterms.references: 1. Антонюк Л.Л., Поручник А.М., Савчук В.С. Інновації: теорія, механізм розробки та комерціалізації: монографія. Київ : КНЕУ, 2003. 394 с. 2. Ануфрієва Р.А., Головаха О. І., Донченко О. А. Стиль життя особистості. Теоретичні та методологічні проблеми: монографія. Київ : Наукова думка, 2012. 362 с. 3. Афанасьєва О.П., Гуманенко Є.В. Формування ставлення споживачів до інноваційних продуктів харчування. Актуальні проблеми та перспективи розвитку агропродовольчої сфери, індустрії гостинності та торгівлі: тези доповідей Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 2 лист. 2022 р.. Харків: ДБТУ, 2022. С. 84-85. 4. Афанасьєва О.П., Олініченко К.С. Формування стандартів споживання на принципах проактивного маркетингу. Розвиток харчових виробництв, ресторанного та готельного господарств і торгівлі: проблеми, перспективи, ефективність : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., присвячена 50-річчю заснування ХДУХТ, 18 травня 2017 р. Харк ів : ХДУХТ, 2017. С. 173-174 5. Афанасьєва О.П. Системний підхід до маркетингового дослідження регіонального ринку м’яса та м’ясопродуктів. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2014. №2. С. 95-107. 6. Балук Н. Р., Басій Н. Ф. Систематизація моделей поведінки споживачів як засіб пошуку напрямків їх удосконалення. Науковий вісник НЛТУ України. Львів: НЛТУ. 2011. Вип. 21.4. С. 370-376. 7. Бондаренко В. М. Розвиток ефективного виробництва молока та його промислової переробки в Україні. Економіка АПК. 2021. № 5. С. 61-64. 8. Веблен Т. Теорія дозвільного класу. Київ: Прогрес. 2014. 205 с. 9. Говорушко Т. А., Дуда В. П. Продовольчий ринок молока України, його розвиток та перспективи Вісник Одеського національного університету. Одеса: ОНУ. 2019. Т. 18, Вип. 1/1. С. 102-106. 10. Головне управління статистики у Харківській області. URL: http://kh.ukrstat.gov.ua/ 11. Городецька М. О. Модель споживацької поведінки : теорія та практичне застосування. Вісник Київського інституту бізнесу та технологій. Київ, 2007. №1. С. 57-58. 12. Гриньов А.В., Деділова Т.В. Управління інноваційним розвитком промислових підприємств у глобальному середовищі: монографія. Харків : ХНАДУ, 2008. 148 с. 13. Світовий та вітчизняний досвід регулювання ринку молока / Даниленко А. С., Варченко О. М., Свиноус І. В. та ін. Біла Церква: БНАУ, 2012. 236 с. 14. Дейниченко Г.В, Круглова Е.А. , Федак В.И. Ефективність виробництва десертної продукції з використанням УФ-похідних молочної сировини. URL: http://elib.hduht.edu.ua/bitstream.pdf 15. Державна служба статистики України країни. URL:http://www.ukrstat.gov.ua/ 16. Жегус О.В. Маркетингові інновації як необхідна умова розвитку підприємства Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. Харків: ХДУХТ, 2015. Вип. 2(22). С.227-238. 17. Зозульов А.В., Кубишина Н.С. Маркетинг: навч. посібник для студентів, викладачів ВНЗ. URL: https://westudents.com.ua/knigi/271-marketing-zozulev-AB-.html 18. Зоська Я. В. Інституціоналізація та функції символічних форм споживання. Соціальні технології: актуальні проблеми теорії та практики: міжвузівський збірник наукових праць. Запоріжжя, 2010. №44. С. 63-72. 19. Ілляшенко С.М. Маркетингова товарна політика: підруч. для студ. вищ. навч. закл. Суми: Унів. кн., 2005. 232 с. 20. Ілляшенк о С.М. Управління інноваційним розвитком: навч. Посібник. Суми : ВТД „Університетська книга". 2009. 324 с. 21. Кардаш В.Я., Антонченко М.Ю. Маркетингова товарна політика: навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни. Київ : Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. 2006. 245 с. 22. Керанчук Т. Л. Сучасні проблеми розвитку молочного бізнесу в Україні. Глобальні та національні проблеми економіки: електронне наукове фахове видання. Миколаїв: Миколаївський національний університет ім. В. О. Сухомлинського, 2020. № 4. URL:www.global- national.in.ua. 23. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент, 2005. 464 с. 24. Котлер Ф. Маркетинг от А до Я., 2003. 126 с. 25. Маркетинговий менеджмент: Підручник / Ф. Котлер, К.Л. Келлер, А.Ф. Павленко та ін. К.: Видавництво «Хімджест», 2008. 720 с 26. Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. /Філіп Котлер, Гермаван Катарджая, Іван Сетьяван. Видавництво: КМ-БУКС. 2019. 27. Кофан Д.Ю., Шабельська І. І. Маркетингове дослідження особливостей попиту на вироби підвищеної харчової цінності. Інноваційний розвиток харчових виробництв, ресторанно-готельного бізнеу та торгівлі послуг : зб. наук. пр. студентів. Харків : ХДУХТ, 2017. Вип. 1. С. 127 - 139. 28. Кофан Д.Ю. Формування комплексу маркетингу інноваційних молочних продуктів. Маркетингові інновації в освіті, туризмі, готельно-ресторанній, харчовій індустрії та торгівлі : Міжнародна науково-практична інтернет-конференція, присвячена 50 - річчю заснування ХДУХТ, 3 жовтня 2017 р. Харків : ХДУХТ , 2017. С. 15-17. 29. Краузе О. Маркетинговий інструментарій формування споживчого попиту. Галицький економічний вісник Тернопіль, 2011. №2 (31). С. 183-189. 30. Lactalis в Україні: веб-сайт. URL: https://lactalis.com.ua/lactalis-v-ukrayini/klyuchovi-pokaznyky/ 31. Ложкін Г. В., Комаровська В. Л. Споживацька поведінка Практична психологія та соціальна робота. Київ. 2009. №4. С. 1-10. 32. Пахуча Е.В. Застосування інструментів маркетингових комунікацій у підвищенні к онкурентоспроможності підприємств. Агросвіт. №19-20. 2020. С. 82-89. 33. Максименко А. О. Споживча поведінка: концептуалізація поняття та чинники, що її детермінують Соціальні технології : актуальні проблеми теорії та практики : міжвузівський збірник наукових праць. Запоріжжя, 2010. №44. С. 140-145. 34. Мастинець М. В. Соціальні детермінанти споживацької поведінки в сучасному суспільстві : автореф. дис. на здобуття ступеня канд. соціолог. наук: 22.00.04 Харків: Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2009. 19 с. 35. Менеджмент та маркетинг інновацій : монографія / за ред. С.М. Ілляшенка. Суми : ВТД "Університетська книга", 2004. 616 с. 36. Мостова Л.М. Перспективи створення продукції геродієтичного призначення для людей похилого віку URL: http://www.sworld.com.ua/index.php/ru/technical-sciences-413/technology-of-food-products-413/20544-413-1268 37. Наумов В.Н. Моделі поведінки споживачів в маркетингових системах. Навчальний посібник Київ: ВД „Княгиня Ольга», 2014. 278 с. 38. Ніколенко В. В. Гастрономічна культура суспільства: теоретико -методологічні засади аналізу Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2021. № 993. С. 44–47. 39. В Україні покращилась якість молока, в якому стані сама галузь URL: https://minagro.gov.ua/news/v-ukrayini-pokrashchilas-yakist-moloka-v-yakomustani-sama-galuz 40. Окландер М.А., Жарська І.О. Поведінка споживача: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2014. 208 с. 41. Осовська Г. В. Осовський О. А. Основи менеджменту: навч. посіб. Київ : «Кондор», 2006. 664 c. 42. Павленко А.Ф. Теорія і практика маркетингу в Україні: монографія. Київ: КНЕУ, 2005. 584 с. 43. Паніотто В., Максименко В., Харченко Н. Статистичний аналіз соціологічних даних: монографія. Київ: ВД «КМ Академія», 2004. 270 с. 44. Підлужна О. Проведення соціальних та маркетингових досліджень у процесі створення нових продуктів. Вісник Львівського університету. Львів: ЛНУ, 2009. Вип. 3. С. 143-152. 45. Підходи до сегментування ринку URL: http://www.advanter.ua/articles.php?articlesid=12. 46. Повноцінне харчування: інноваційні аспекти технологій, енергоефективного виробництва, зберігання та маркетингу: колективна монографія / за ред. проф. В. В. Євлаш, проф. В. О. Потапова, проф. М.І. Радченко, проф. Н. Л. Савицької. Харків : Світ книг, 2016. 546 с. 47. Савицька Н.Л., Мелушова І.Ю. Управління результативністю маркетингу в контексті сталого розвитку підприємства: теоретико-методичний аспект. Бізнес Інформ. 2018. №11. С. 346-351. URL: https://www.business-inform.net/export_pdf/business-inform-2018-11_0-pages-346_351.pdf 48. Савицька Н.Л. Основні тенденції суб’єктності в умовах становлення економіки знань. Проблеми економіки. 2012. № 1. С. 20–23. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2012-1_0-pages-20_23.pdf 49. Савицька Н.Л., Чміль Г.Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2 (84). С. 81–87. 50. Савицька Н.Л., Мелушова І.Ю., Красноусов А.В., Олініченко К.С. Торговельне підприємництво: навчально-методичний посібник. Х.: Видавництво Іванченка І. С. 2017. 214 с. 51. Савицька Н.Л., Афанасьєва О.П. Теоретико -методичні аспекти формування маркетингової політики підприємств на ринку м’яса та м’ясопродуктів. Проблеми економіки. 2015. № 2. С. 172–178. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems -of-economy-2015-2_0-pages-172_178.pdf 52. Савицька Н. Л., Жегус О.В., Чміль Г.Л. Маркетингове обґрунтування виведення на ринок інноваційної харчової продукції. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «економічні науки» Вип. 30 (3), 2018. С. 56-60. 53. Савицька Н.Л., Забаштанська Т.В., Забаштанський М.М. Борисович В.А. Соціальні медіа як сучасний інструмент просування бренда. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2020. Вип. 2. С.116-130. 54. Савицька Н., Полевич К. Тенденції розвитку мережного ритейлу як драйвера глобальної економіки. Ефективна економіка. 2014. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua 55. Савицька Н.Л., Кот О.В., Кот М. В. Канали маркетингових комунікацій як засіб підвищення комунікативної активності підприєм ств торгівлі. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 15. С. 306-310 56. Савицька Н.Л. Маркетинг у соціальних мережах: стратегії та інструменти на ринку В2С. Маркетинг і цифрові технології. 2017. Т.1. №1. С. 20-33 57. Савицька Н.Л., Афанасьєва О.П., Курлянцева А.В. Маркетингове тестування концепцій нового продукту (напівфабрикату сиру кисломолочного). Проблеми економіки. Харків: ВД «Інжек», 2016, №4, С. 172-183 58. Савицька Н.Л., Полевич К.В. Підприємницький маркетинг у соціальній мережі Instagram. Бізнес Інформ. 2016. №11. С.419-424. 59. Савицька Н. Л., Жегус О.В., Чміль Г.Л. Маркетингове обґрунтування виведення на ринок інноваційної харчової продукції. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «економічні науки» Вип. 30 (3), 2018. С. 56-60. 60. PepsiСo в Украине: веб-сайт. URL: http://pepsico.ua/ru/company/pepsico_in_ukraine/ 61. Яготинське для дітей: веб-сайт. URL: https://yagotynkids.com.ua/ua/ 62. Лакталіс-Україна: веб-сайт. URL: https://lactalis.com.ua/ 63. Вімм-Білль-Данн Україна: веб-сайт. URL: http://www.wimm-bill-dann.com.ua/ 64. Терра-Фуд: веб-сайт. URL: http://terrafood.ua/ru/products/brands/ 65. Агромол: веб-сайт. URL: http://agromol.com.ua/ 66. Куп’янського молочний комбінат: веб-сайт. URL: http://kmk.ua 67. Лок о Моко: веб-сайт. URL: http://lactalis.com.ua/ru/brand/loko-moko 68. Троян М. Ю. Науково-методичні основи управління просуванням на ринку промислових інноваційних продуктів: дис. на здобуття наукового ступеня канд. екон. наук Суми: СумДУ, 2010. 197 с. 69. Цар Г.В. Основні тенденції та перспективи розвитку харчової промисловості України (на прикладі молокопереробної галузі) / Г.В. Цар // Збірник науково-технічних праць НЛТУ України. 2021. № 20.13 С. 261-268. 70. Koshkalda I., Sheludko L., Dotsenko A., Zelenskyi M. Development of an algorithm for state food security policy. Studies of Applied Economics Vol 38, No 3 (1) (2020): The Recent Economic Trends and their Impact on Marketing http://ojs.ual.es/ojs/index.php/eea/article/view/3967 71. Як війна-2022 змінює ринок молока в Україні веб-сайт. URL: https://zemliak.com/biznes/2590-yak-viyna-2022-zminyuye-rinok-moloka-v-ukrajini 72. Пахуча Е.В., Сєвідова І.О. Тенденції розвитку міжнародного ринку функціональних продуктів. БІЗНЕС-НАВІГАТОР. Вип.1 (68) 2022 р. С. 83-87. 73. Чміль Г.Л., Олініченко К.С., Пахуча Е.В. Базові положення концепції inbound маркетингу в період соціалізації суспільства. Економіка і регіон. 2022. Вип. 2(85). С. 26-33.
Appears in Collections:075 - "Маркетинг" (Магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dyplom_075z-21m-01_Gumanenko.pdf
  Restricted Access
3.45 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.