Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/323
Title: Особливості формування системи соціальної відповідальності бізнесу на міжнародному ринку
Features of formation of system of social responsibility of business in the international market
Authors: Андросова, Тетяна Василівна
Козуб, Вікторія Олександрівна
Чернишова, Лариса Олексіївна
Кот, Олена Володимирівна
Keywords: система;соціальна відповідальність;соціальний маркетинг;міжнародний ринок;соціально-орієнтований бізнес;система;социальная ответственность;социальный маркетинг;международный рынок;социально-ориентированный бизнес;system;social responsibility;social marketing;international market;socially oriented business
Issue Date: 2018
Publisher: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Citation: Андросова Т.В., Козуб В.О., Чернишова Л.О., Кот О.В. Особливості формування системи соціальної відповідальності бізнесу на міжнародному ринку. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2018. Вип. 2(28). С. 137-152.
Abstract: Систематизовано теоретичні підходи до визначення соціальної відповідальності бізнес-структур. Визначено технології соціальної відповідальності бізнесу на міжнародному ринку. З’ясовано сфери впливу соціальної відповідальності підприємства при виході на міжнародний ринок. Охарактеризовано систему управління соціальною відповідальністю бізнесу з урахуванням оптимальних масштабів соціальних інвестицій. Розмежовано економічні та соціальні конкурентні переваги підприємств в умовах міжнародного конкурентного середовища. Сформовано систему соціальноорієнтованого бізнесу на міжнародному ринку, яка дозволяє пов’язати систему соціального маркетингу та соціальної відповідальності бізнесу.
The purpose of the research paper is substantiation of essence of social responsibility of business and development of recommendations concerning formation of system of socially oriented business in the international market. Theoretical approaches to determination of social responsibility of business structures are systematized. It is noted that in most cases approaches of researchers are alternative therefore social responsibility of business can be produced by any subsystem / group including business structures. Social responsibility of business definitely as responsibility of any business unit which is built in public reconstruction which has the internal structure connected with the external environment, set of the relations of production, distribution, exchange and consumption. Technologies of social responsibility of business in the international market which allow to improve image, business reputation are defined, for increasing the enterprises competitiveness. Spheres of influence of social responsibility of the enterprise at entry into the international market are found out. The control system of social responsibility of business depending on the interests of society, enterprise and consumers is characterized. It is noted that distribution of social responsibility in the international business environment answers universal tendencies and defines the rational trends and optimum scales of social investments. Characteristics of social investment with taking into account diagnostics of level of competitive advantages of the enterprises, character and dynamics of development of enterprise structures are studied. Economic and social competitive advantages of the enterprises in the conditions of the international competitive environment with allocation of basic components and criteria of formation and use of system of social marketing are divided. The system of socially oriented business in the international market which turns on conceptual, diagnostic and tool blocks is created. Such structure allows connecting the directions of theoretical and practical provisions of system of social marketing and social responsibility of business.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/323
Appears in Collections:Випуск 2 (28)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2018_2_14.pdf557.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.