Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/31530
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПрядко, О.М.-
dc.contributor.authorЧміль, Г. Л.-
dc.contributor.authorОлініченко, К. С.-
dc.date.accessioned2023-05-04T12:01:43Z-
dc.date.available2023-05-04T12:01:43Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationПрядко О.М., Чміль Г.Л., Олініченко К. С. Брендування як елемент формування іміджу продукції FMCG. Науковий погляд: економіка та управління: наук. журнал. Видав. дім «Гельветика», 2023. С. 84-92uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/31530-
dc.description.abstractВ статті систематизовано та узагальнено підходи науковців до визначення понять «бренд», «управління брендом» та «бренд-менеджмент», «бренд-платформа». Виявлено сучасні напрямки розвитку бренду та брендування на ринку споживчих товарів. Проведений моніторинг ринку, розроблена схема ринку готових заморожених продуктів м’ясопереробки (ГЗПМ). Для виявлення стану регіонального ринку, потенційного попиту на товари було проведено маркетингове дослідження, а саме опитування потенційних споживачів на платформі Google Forms. Для дослідження ринку споживачів ГЗПМ м. Харкова було розроблено анкету, що складалася із взаємопов’язаних, поставлених у логічній послідовності запитань. Обсяг вибірки склав 400 осіб віком від 17 до 50 років і більше, з них 67% – жінки, 33% – чоло-віки. З урахуванням отриманих результатів проведеного дослідження запропоновано рекомендації щодо ефективного впровадження бренд-менеджменту в управління діяльністю сучасного підприємстваuk_UA
dc.description.abstractIn modern marketing, product branding occupies a special place, it is one of the effective marketing tools for achieving high commercial and image results with minimal costs. The approaches of scientists to the definition of the concepts of "brand", "brand control" and "brand management", "brand platform" are systematized and summarized. Modern directions of brand development and branding in the consumer goods market have been identified. Monitoring of the market of ready-frozen meat processing products (FMP), main channels and subjects of goods movement, interrelationships between them, opportunities for integration to promote the manufacturer’s product brand was carried out. The modern market of consumer goods (FMCG) is developing rapidly, which is due to the introduction of product innovations, the correct use of brand management and trade marketing tools. The authors proposed a structure of marketing research, consisting of three blocks, adapted to the goals of brand-building in a new product category. The scheme of the RFMP market has been developed, which takes into account all levels of subjects of distribution channels, as well as the relationships between them, which determine the tasks and capabilities of the RFMP brand management system of the manufacturing company. To identify the state of the regional market, potential demand for goods and its perception by potential consumers, a marketing research was conducted, namely a survey of potential consumers on the Google Forms platform. A questionnaire consisting of interrelated questions asked in a logical sequence was developed for researching the market of consumers of RFMP in Kharkiv. A total of 400 respondents were interviewed. The sample consisted of 400 people aged 17 to 50 years and older, 67% of them were women, 33% were men. An algorithm for the development of the brand platform of the manufacturing company was formed, the feature of which are the stages of determining the boundaries of the product category and the peculiarities of branding of the RFMP. Taking into account the results of the conducted research, recommendations are proposed for the effective implementation of brand management in the modern enterprise activities managementuk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectбрендuk_UA
dc.subjectуправління брендомuk_UA
dc.subjectбренд-менеджментuk_UA
dc.subjectбренд-платформаuk_UA
dc.subjectринокuk_UA
dc.subjectопитуванняuk_UA
dc.subjectFMCG ринокuk_UA
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.subjectbranduk_UA
dc.subjectbrand controluk_UA
dc.subjectbrand managementuk_UA
dc.subjectbrand platformuk_UA
dc.subjectmarketuk_UA
dc.subjectsurveyuk_UA
dc.subjectFMCG marketuk_UA
dc.subjectenterpriseuk_UA
dc.titleБрендування як елемент формування іміджу продукції FMCGuk_UA
dc.title.alternativeBranding as an element of forming the image of FMCG productsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Priadko_Chmil_Olinichenko_Branding_2023.pdf783.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.