Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2984
Title: | Моделювання випробувань автомобіля на паливну економічність на дорозі і на стенді з біговими барабанами |
Other Titles: | Simulation when testing a car for fuel efficiency on the road and on a bench with running drums |
Authors: | Горбік, Ю. В. |
Keywords: | автомобіль;витрата палива;ККД;стенд з біговими барабанами;car;fuel consumption;efficiency;stand with running drums |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Харків: ХНТУСГ |
Citation: | Горбік Ю. В. Моделювання випробувань автомобіля на паливну економічність на дорозі і на стенді з біговими барабанами. Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів. 2020. № 21. 156-163 с. |
Series/Report no.: | Технічний сервіс агропромислового, лісового та транспортного комплексів;№ 21 |
Abstract: | Витрата палива є комплексним показником, який характеризує ефективність використання транспортного засобу, енергетичне досконалість конструкції автомобіля, рівень технічного стану машини, різноманітність умов експлуатації. Зміна технічного стану вузлів і систем автомобіля призводить до підвищених втрат енергії, що в підсумку збільшує витрату палива і знижує потужність автомобіля. Якщо проводити контроль втрат енергії в кожному агрегаті автомобіля, то по витраті палива можна діагностувати не тільки загальний стан автомобіля, а й локалізувати несправність по агрегатам. Загальна оцінка технічного стану автомобіля може виконуватися по експериментально-розрахунковим даними витрати палива. Індивідуальна оцінка технічного стану агрегатів також може оцінюватися по приватних ККД і індикаторного витраті палива. Метою роботи є подальше вдосконалення методики та розробка алгоритму діагностування технічного стану автомобіля зі зміни індикаторного витрати палива і ККД автомобіля. Для вирішення цієї мети були запропоновані математичні залежності та алгоритм розрахунку витрати палива та коефіцієнтів корисної дії автомобіля по агрегатам (індикаторний і механічний двигуна, трансмісії і підвіски автомобіля). З використанням моделювання можна вирішити такі завдання діагностики: - оцінити якість функціонування автомобіля; - видати рекомендації по видам і обсягам профілактичного обслуговування і ремонту для даного автомобіля; - розробити раціональні варіанти застосування діагностичних приладів і обладнання для різних вузлів і систем автомобіля, при моделюванні їх функціонування. Стосовно до автомобілів може здійснюватися фізичне моделювання при визначенні (нормуванні) витрати палива, токсичності ОГ, ККД автомобіля, коефіцієнта опору коченню і зчеплення з дорогою, ефективності гальмівних систем, плавності ходу і ін. Результати моделювання витрати палива з використанням пропонованої математичної моделі, в залежності від гальмівного моменту стенду, з певним ступенем точності збігаються з результатами дорожніх і стендових випробувань автомобіля на різних режимах руху. Для забезпечення відповідності режимів випробувань автомобілів реальним необхідно, з використанням отриманих результатів, підбирати навантажувальні режими стендового діагностування так, щоб вони максимально відповідали дорожнім умовам Fuel consumption is a complex indicator that characterizes the efficiency of vehicle use, the energy perfection of the vehicle design, the level of the vehicle's technical condition, and a variety of operating conditions. Changes in the technical state of the components and systems of the car leads to increased energy losses, which ultimately increases fuel consumption and reduces the power of the car. If you monitor the energy losses in each vehicle unit, then the fuel consumption can be used to diagnose not only the general condition of the vehicle, but also to localize the malfunction by the units. The general assessment of the technical condition of the car can be carried out according to the experimental and calculated data of fuel consumption. An individual assessment of the technical condition of the units can also be assessed by private efficiency and indicated fuel consumption. The aim of the work is to further improve the methodology and develop an algorithm for diagnosing the technical condition of a car by changing the indicator fuel consumption and efficiency of the car. To solve this goal, mathematical relationships and an algorithm for calculating fuel consumption and vehicle efficiency by units (indicator and mechanical engine, transmission and car suspension) were proposed. The following diagnostic tasks can be solved using simulation: - evaluate the quality of the car's functioning; - issue recommendations on the types and amounts of preventive maintenance and repairs for this vehicle; - to develop rational options for the use of diagnostic devices and equipment for various components and systems of the car, while simulating their functioning. With regard to cars, physical modeling can be carried out when determining (standardizing) fuel consumption, exhaust gas toxicity, vehicle efficiency, rolling resistance and adhesion to the road, efficiency of braking systems, ride smoothness, etc. The results of modeling fuel consumption using the proposed mathematical model, depending on the braking torque of the stand, coincide with a certain degree of accuracy with the results of road and bench tests of a car in various driving modes. To ensure the compliance of the test modes of cars with real ones, it is necessary, using the results obtained, to select the load modes of bench diagnostics so that they maximally correspond to road conditions. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2984 |
Appears in Collections: | № 21 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
156-163.pdf | 544.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.