Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2878
Название: Цифровізація як чинник забезпечення нової маркетингової філософії сучасних бізнес-екосистем
Другие названия: Цифровизация как фактор обеспечения новой маркетинговой философии современных бизнес-систем
Digitalization as a factor in providing a new marketing philosophy of modern business systems
Авторы: Тюхтенко, Н.А.
Барна, М.Ю.
Казакова, Т.С.
Ключевые слова: цифровізація економіки;клієнтоцентричні бізнес-процеси;нова маркетингова філософія;бізнес-екосистеми;цифровизация экономики;клиентоцентричные бизнес-процессы;новая маркетинговая философия;бизнес-экосистема;digitalization of the economy;customer-centric business processes;new marketing philosophy;business ecosystem
Дата публикации: 30-янв-2021
Издательство: Харків : ХНАУ
Библиографическое описание: Тюхтенко Н.А., Барна М.Ю., Казакова Т.С. Цифровізація як чинник забезпечення нової маркетингової філософії сучасних бізнес-екосистем. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2021. № 1. С. 291-302.
Краткий осмотр (реферат): Тюхтенко Н.А., Барна М.Ю., Казакова Т.С. Цифровізація як чинник забезпечення нової маркетингової філософії сучасних бізнес-екосистем. У статті досліджено процеси клієнторієнтованої трансформації і зміни характеру товарообігу, їх залежність від технологічної інноватизації, глобалізації і цифрового характеру розвитку як економіки в цілому, так і маркетингових систем окремих бізнесі у певних бізнесекосистемах, узагальнено класифікацію інноваційних хвиль, що впливають на цифрову трансформацію економіки, охарактеризовано націленість компаній на побудову взаємин із споживачами нової якості в рамках екосистемного підходу.
Н.А. Тюхтенко, М.Ю. Барна, Т.С. Казакова. Цифровизация как фактор обеспечения новой маркетинговой философии современных бизнес-систем В статье исследованы процессы клиентоориентированной трансформации и изменения характера товарооборота, их зависимость от технологической инноватизации, глобализации и цифрового характера развития экономики как в целом, так и маркетинговых систем отдельных бизнесов в определенных бизнес-экосистемах, обобщено классификацию инновационных волн, которые влияют на цифровую трансформацию экономики, охарактеризована нацеленность компаний на построение взаимоотношений с потребителями нового качества в рамках экосистемного подхода.
N.А. Тukhtenko, М.Yu. Barna, Т.S. Kazakova. Digitalization as a factor in providing a new marketing philosophy of modern business systems. The aim of the study. The article examines the processes of customeroriented transformation and changes in the nature of trade, their dependence on technological innovation, globalization and the digital nature of the development of the economy as a whole, and the marketing systems of individual businesses in certain business ecosystems, generalizes the classification of innovative waves that affect the digital transformation of the economy , the focus of companies on building relationships with consumers of a new quality within the framework of the ecosystem approach is characterized. Results of work. Informatization and modern information technologies increasingly justify the need to introduce a new marketing philosophy in relation to the movement of goods and services or distribution on the basis of customercentricity in the context of digitalization, which is manifested in the consolidation of the ecosystem approach. This indicates that the existence of business ecosystems or digital ecosystems to ensure modern production significantly enhances the capabilities of the real sector of the economy in the context of achieving a high level of competitiveness based on customercentricity and a renewed marketing system in a single digital platform.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2878
Располагается в коллекциях:Вісник ХНАУ №1



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.