Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2770
Title: Органічна продукція: проблеми ринку і перспективи для виробників
Other Titles: Organic products: problems of market and prospects for manufacturers
Органическая продукция: проблемы рынка и перспективы для производителей
Authors: Литвинов, А.І.
Keywords: органічна продукція, ринок, розвиток, сталий розвиток, сільське господарство, сільськогосподарське підприємство, економіка, економічна інтеграція;organic products, market, development, sustainable development, agriculture, farming, agricultural enterprise, economics, economic integration.;органическая продукция, рынок, развитие, устойчивое развитие, сельское хозяйство, сельскохозяйственное предприятие, экономика, экономическая интеграция
Issue Date: 2017
Publisher: Харків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєва
Citation: Литвинов А.І. Органічна продукція: проблеми ринку і перспективи для виробників Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. Серія „Економічні науки”- 2017 - № 1. - С. 78 - 89.
Series/Report no.: Економічні науки;№ 1
Abstract: Статтю присвячено проблемам формування ринку органічної продукції та окресленню перспектив розвитку на ньому для її виробників. Зазначено, що збільшення ринку органічного продовольства відбуватиметься за рахунок реструктуризації до нього частини попиту покупців традиційних продуктів харчування. Це формує можливості для економічного зростання тим сільськогосподарським підприємствам, які зможуть відповісти на цей виклик. Розв’язання проблеми гармонізації місцевих нормативів, що стосуються виробництва органічної продукції із відповідними нормативами ЄС забезпечить тісну інтеграцію вітчизняних виробників до системи міжнародного економічного співробітництва, що також є потужним резервом підвищення їх ефективності.
The paper is devoted to the problems of developing the organic products market and outlining the prospects for the organic products manufacturers on such market. It has been substantiated that the growth of the organic products market originates from restructuring of a part of demand from the market of traditional products due to the fact that those are substitutes. Under the circumstances of decreasing population restructuring the demand to a more expensive segment is a mean of securing the market volume in the dimension of money when its physical dimension is shrinking. Such situation brings new opportunities for those agricultural manufacturers who are capable of taking this challenge. Other important problem for domestic organic products manufacturers is somewhat incoherent regulations. Solving the problem of harmonization of local regulations of organic products manufacturing with corresponding EU regulations would allow a close integration of domestic manufacturers into the system of international economic cooperation which is a large reserve for improving their efficiency.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2770
Appears in Collections:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія: Економічні науки № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Litvinov.pdf622.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.