Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/266
Назва: | Features of activities of trade enterprises in modern conditions Особливості діяльності підприємств торгівлі в сучасних умовах |
Автори: | Buhrimenko, Roman Smirnova, Polina Zonwire, Austin |
Ключові слова: | trade enterprise;retail trade;commodity circulation;retail distribution network;external environment;торговельне підприємство;роздрібна торгівля;товарообіг;роздрібна торговельна мережа;зовнішнє середовище;торговое предприятие;розничная торговля;товарооборот;розничная торговая сеть;внешняя среда |
Дата публікації: | 2018 |
Видавництво: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Бібліографічний опис: | Buhrimenko R., Smirnova P., Zonwire A. Features of activities of trade enterprises in modern conditions. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2018. Вип. 2(28). С. 77-88. |
Короткий огляд (реферат): | The article dwells upon the analysis of modern trends in the development of
trade enterprises in Ukraine. It presents the results of key indicators of retail
distributors in dynamics and studies the directions of development of local retail
networks. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку підприємств торгівлі в Україні. Подано результати ключових показників діяльності підприємств роздрібної торгівлі в динаміці й досліджено напрями розвитку локальних торгових мереж. У процесі реформування економіки України відбуваються суспільноекономічні зміни, що стосуються широкого спектра видів діяльності та галузей, зокрема сфери роздрібної торгівлі, для якої визначальною є конкурентна поведінка окремих підприємств. Результатом економічної реформи торгівлі в сучасному конкурентному середовищі є багатоукладність форм власності й можливість розвитку різних типів торговельних підприємств. Торгівля відіграє важливу роль у формуванні конкурентного середовища, реалізації соціальної політики та ринкової орієнтації національної економіки, адже являє собою канал просування продукції до споживача, вид економічної діяльності, об’єктом якої є товарообмін та обслуговування покупців із продажу товарів, їх транспортування, зберігання та підготовки до продажу. Запорукою виживання багатьох компаній у період посиленої турбулентності зовнішнього середовища стає оптимізація власного потенціалу. Однак у таких умовах, коли значно загострюється конкуренція, підприємство може втратити власні ринкові переваги. Така модель управління, що враховує фактор нестійкості, являє собою нову систему і набір стратегічних принципів, розроблених для сприяння бізнесу під час успішного переходу до «нової реальності» й отримання прибутку в довгостроковій перспективі, незалежно від економічних умов. У результаті аналітичного дослідження зовнішнього середовища функціонування підприємств торгівлі зроблено висновок, що в цілому торговельна галузь України має позитивну динаміку розвитку. Збільшення обсягів роздрібного товарообігу дає додатковий поштовх для розвитку економіки країни в цілому. Однак перманентна політична нестабільність України, напружена військово-політична ситуація, падіння реальних доходів українців та відповідно тотальне зниження платоспроможності населення, погіршення основних макроекономічних показників економіки України, знецінення гривні призводять до дестабілізації роботи всіх соціальноекономічних систем, що відбивається й на динаміці стану та розвитку підприємств роздрібної торгівлі України. На фоні загострення політичної ситуації в Україні змінюється економічна ситуація – коливання курсу долара негативно впливає на ціни товарів, адже підприємці, щоб перестрахуватись, піднімають ціни в національній валюті, що негативно позначається на попиті, оскільки покупці змінюють закупівельні звички, переходячи на більш дешеві альтернативи повсякденних продуктів, та відповідно відбивається на роздрібному товарообігу. За підсумками аналітичних досліджень статистики роздрібної торгівлі відзначено, що серед основних тенденцій розвитку роздрібної торгівлі в Україні можна виділити: зростання показника роздрібного товарообігу та посилення значущості роздрібної торгівлі для економіки країни; зміни в структурі реалізації продовольчих та непродовольчих товарів у бік нарощування продажів продовольства; підвищення рівня роздрібного товарообігу на одну особу в містах та селах України; розширення різновидів каналів збуту продукції; зростання торгових площ в Україні; укрупнення бізнесу та зменшення кількості малих торгових об’єктів; географічні відмінності в динаміці торговельних площ. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/266 |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 2 (28) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2018_2_9.pdf | 602.86 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.