Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2531
Название: Сутність товарного асортименту та основні принципи його формування
Другие названия: The essence of the product range and the basic principles of its formation.
Сущность товарного ассортимента и основные принципы его формирования
Авторы: Шовкун, Людмила Володимирівна
Салогуб, В.О.
Гарькун, А.О.
Ключевые слова: товарний асортимент, споживачі, сільськогосподарське підприємство, виробництво, товар, попит, концентрація, конкурентоспроможність, асортиментна політика;commodity assortment, consumers, agricultural enterprise, production, goods, demand, concentration, competitiveness, assortment policy.;товарный ассортимент, потребители, сельскохозяйственное предприятие, производство, товар, спрос, концентрация, конкурентоспособность, ассортиментная политика.
Дата публикации: 2017
Издательство: Харків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєва
Библиографическое описание: Шовкун Л.В., Салогуб В.О., Гарькун А.О. Сутність товарного асортименту та основні принципи його формування // Вісник ХНАУ ім. В.В. Докучаєва. Серія „Економічні науки”- 2017 - № 3. - С. 166.
Серия/номер: Економічні науки;№ 3
Краткий осмотр (реферат): У статті розглянуто питання що розкривають сутність товарного асортименту та основні принципи його формування за рахунок цілеспрямованої діяльності підприємства з підбору, забезпечення та підтримки груп, видів та різновидів товарів відповідно до суспільно необхідних потреб, споживчого попиту (дотримання встановленого асортиментного профілю підприємства; максимального розширення та оновлення асортименту пропонованих товарів із урахуванням зміни попиту населення, спрямованого на зростання товарообороту та підвищення рентабельності; дотримання стабільності асортименту та проведення періодичних змін його по сезонах). Досліджена незбіжність виробничого та товарного асортименту в часі та просторі. Що пояснюється сезонністю виробництва і споживання – у часі, спеціалізацією сільськогосподарських підприємств і, специфікою виробництва деяких товарів, пов'язаною з географічними та кліматичними умовами, a також одночасним споживанням низки товарів, вироблених у різних районах країни, у різний час, різними галузями сільського господарства - y просторі.
The article deals with the issues that reveal the nature of the product range and the basic principles of its structure at the expense of the targeted activation of the enterprise to select provide and support groups, types and varieties of goods by socially necessary needs, consumer demand. Mainly is the observance of the established assortment profile of the company; maximal expansion and updating of the assortment of offered goods, taking into account changes in the demand of the population, aimed at increasing the turnover of products and improving profitability; maintaining the assortment stability and making its periodic changes seasonally. The inconsistency of the production and product assortment in time and space investigated. It specified that the system of assortment formation includes the following measures. Firstly is the definition of current and future needs of consumers, analysis of available methods of using products and features of consumer behaviour in relevant markets. Secondly is the evaluation of analogues produced by competitors in the same directions. Thirdly is the critical assessment of own products and similar products of competitors from the standpoint of buyers. Fourthly the adjustment of the range due to changes in the level of competitiveness of individual goods. Another is studying proposals for creating new products and improving the properties of manufactured products, as well as new ways and areas of product use. The other differentiation is the development of specifications of new or improved products by the requirements of buyers. The other to follow is the study of possibilities of production of new or modernised products taking into account possible prices, cost, profitability. At last is the development of particular recommendations for production departments concerning quality, name, packaging of the product following the results of tests of the product.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2531
Располагается в коллекциях:Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В.В. Докучаєва. Серія "Економічні науки" № 3

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Shovkun.pdf443.96 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.