Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/24956
Назва: Організаційні засади формування стратегій підвищення конкурентоспроможності аграрних підприємств
Інші назви: Organizational principles of formation of strategies for increasing the competitiveness of agricultural enterprises
Автори: Міненко, Софія Іванівна
Миколенко, Інна Григорівна
Ключові слова: конкурентоспроможність;конкурентні стратегії;стратегії підвищення конкурентоспроможності;аграрні підприємства;competitiveness;competitive strategies;strategies to increase competitiveness;agricultural enterprises
Дата публікації: 2022
Видавництво: Тернопіль: Західноукраїнський національний університет
Бібліографічний опис: Міненко С. І., Миколенко І. Г. Організаційні засади формування стратегій підвищення конкурентоспроможності аграрних підприємств. Український журнал прикладної економіки та техніки. Тернопіль: Західноукраїнський національний університет. 2022. Том 7. № 2. С. 38-45.
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено організаційні засади формування стратегій підвищення конкурентоспроможності аграрних підприємств. Проаналізовано алгоритм вибору базової стратегії в залежності від життєвого циклу об’єкта на ринку. Запропоновано класифікацію конкурентних стратегій, реалізація яких передбачає диференціацію стратегій забезпечення конкурентних відносин, стратегій формування конкурентних переваг і стратегій конкурентної поведінки, диверсифікованих в дослідженні за рівнем інноваційної зрілості та рівнями механізмів. Запропоновано альтернативні варіанти вибору конкурентних стратегій на основі поєднання ринкових та виробничих стратегій, ключовими моментами яких є: зміцнення позицій на ринку, утримання позицій на ринку, вихід на новий ринок, інноваційний розвиток виробництва, екстенсивний розвиток виробництва, скорочення виробництва. Вибір та обґрунтування стратегій запропоновано здійснювати за критеріями відбору стратегічних альтернатив, класифікованих за типами базових стратегій (виживання, стабілізація, зростання). Встановлено, що окрім етапу життєвого циклу на вибір загальної стратегії впливають внутрішньогосподарські фактори, що характеризують поточну ситуацію ведення господарської діяльності на основі розрахунку економічних показників та дозволяють визначити слабкі сторони підприємства, що можуть бути мінімізовані чи взагалі знищенні при своєчасному прийнятті стратегічних рішень. Наголошено на тому, що стратегічний портфель аграрного підприємства із забезпечення тривалих конкурентних переваг буде включати базову загальнокорпоративну стратегію, обрану на її основі стратегію конкурентної поведінки та деталізовані її функціональні стратегії в напрямі організації процесів виробництва, маркетингу, фінансування інвестування, управління персоналом та інші за потреби. У ринковій економіці стратегія формування конкурентоздатності пов'язана з усіма іншими основними видами діяльності організації: маркетингом, фінансовою діяльністю, діяльністю служби персоналу та ін. Крім цього, виробнича стратегія взаємозалежна з багатьма факторами зовнішнього середовища організації. Так, рівень виробництва значною мірою впливає на конкурентну позицію фірми, а ринкові фактори, у свою чергу, впливають на зміст і характеристики виробничих стратегій.
The article examines the organizational principles of forming strategies to increase the competitiveness of agricultural enterprises. The algorithm for choosing the basic strategy depending on the life cycle of the object in the market is analyzed. The classification of competitive strategies is proposed, the implementation of which involves the differentiation of strategies to ensure competitive relations, strategies for the formation of competitive advantages and strategies for competitive behavior, diversified in the study on the level of innovation maturity and levels of mechanisms. Alternative options for choosing competitive strategies based on a combination of market and production strategies are proposed, the key points of which are: strengthening market positions, maintaining market positions, entering a new market, innovative production development, extensive production development, production reduction. The choice and justification of strategies are proposed to be carried out according to the criteria of strategic alternatives selection, classified by types of basic strategies (survival, stabilization, growth). It is established that in addition to the life cycle stage, the choice of overall strategy is influenced by internal factors that characterize the current business situation based on the calculation of economic indicators, and identify weaknesses that can be minimized or destroyed by timely strategic decisions. It is emphasized that the strategic portfolio of the agricultural enterprise to ensure long-term competitive advantage will include a basic overall corporate strategy, chosen on the basis of competitive behavior strategy and detailing its functional strategies in the organization of production processes, marketing, investment financing, personnel management and others. In a market economy, the strategy of competitiveness is associated with all other major activities of the organization: marketing, financial activities, human resources, and others. In addition, the production strategy is interdependent with many factors of the external environment of the organization. Thus, the level of production significantly affects the competitive position of the firm, and market factors, in turn, affect the content and characteristics of production strategies.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/24956
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ujae_2022_r02_a4.pdf430.19 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.