Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2231
Title: Стан та перспективи модернізації опозитних двотактних двохвальних дизелів спеціального і загального призначення
Other Titles: Состояние и перспективы модернизации опозитных двухтактных двухвальных дизелей специального и общего назначения
The state and modernization prospects of the open two-cycled dual motor shaft diesels of special and general use
Authors: Макогон, О. А.
Черепньов, І. А.
Давиденко, В. В.
Тимофєєв, В. Д.
Keywords: опозитний танковий двигун;робочий процес танкового дизеля;системи очищення повітря двигуна;5ТДФ;танковый оппозитный двигатель;рабочий процесс танкового дизеля;системы очистки воздуха двигателя 5ТДФ;tank opposing engine;working process of tank diesel;air cleaning system of engine 5TDF
Issue Date: 2018
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Макогон О. А., Черепньов І. А., Давиденко В. В., Тимофєєв В. Д. Стан та перспективи модернізації опозитних двотактних двохвальних дизелів спеціального і загального призначення. Інженерія природокористування. 2018. № 1 (9). С. 16-23.
Series/Report no.: Інженерія природокористування;№ 1 (9)
Abstract: З усіх відомих схем і компоновок дизелів для забезпечення найбільш щільного компонування моторно-трансмісійного відділення танків, дизель типу 5ТДФ, за своїми основними параметрам стоїть на рівні, досягнутого світовою практикою. Він має ще достатні резерви для зменшення габаритів, підвищення потужності, технологічного і конструктивного спрощення, які до цих пір ще практично не використовувалися. У статті проведено аналіз контрольних параметрів робочого процесу опозитних танкових дизелів з метою пошуку нових конструкторських рішень при використанні у новітніх зразках двотактних двохвальних дизелів спеціального і загального призначення. Показано, що опозитний двигун в умовах низьких температур навколишнього повітря має незадовільні пускові характеристики, зумовлені особливостями робочого циклу. Ускладненим є його запуск без застосування додаткових засобів навіть при плюсовій температурі навколишнього повітря, а встановлені на двигун системи дозованого масловприску і автономного факельного підігріву не завжди ефективні, тягнуть додаткові витрати ПММ, особливо мастила двигуна. Не до кінця вирішена проблема очищення повітря, яке живить двигун. На харківських машинах, оснащених двотактними дизелями, традиційно застосовуються безкасетні інерційні очищувачі повітря циклонного типу, покликані забезпечити мінімально можливий опір у впускному тракті. Авторами обґрунтована доцільність пошуку нових конструкторських рішень, що забезпечать надійну роботу системи очищення повітря для двигуна цього типу, в тому числі за рахунок установки додаткових касет. Однак, при надщільному компонуванні моторно-трансмісійного відділення, це вкрай складне завдання, яке необхідно буде вирішити.
Из всех известных схем и компоновок дизелей для обеспечения наиболее плотной компоновки моторно-трансмиссионного отделения танков, дизель типа 5ТДФ, по своим основным параметрам стоит на уровне, достигнутого в мировой практике. Он имеет еще достаточные резервы для уменьшения габаритов, повышения мощности, технологического и конструктивного упрощения, которые до сих пор еще практически не использовались. В статье проведен анализ контрольных параметров рабочего процесса оппозитных танковых дизелей с целью поиска новых конструкторских решений при использовании в новейших образцах двухтактных двухвальных дизелей специального и общего назначения. Показано, что оппозитный двигатель в условиях низких температур окружающего воздуха имеет неудовлетворительные пусковые характеристики, обусловленные особенностями рабочего цикла. Осложненным является его запуск без применения дополнительных средств даже при плюсовой температуре окружающего воздуха, а установленные на двигатель системы дозированного масловпрыска и автономного факельного подогрева не всегда эффективны, влекут дополнительные расходы ГСМ, особенно масла двигателя. Не до конца решена проблема очистки воздуха, питающего двигатель. На харьковских машинах, оснащенных двухтактными дизелями, традиционно применяются бескассетные инерционные воздухоочистители циклонного типа, призванные обеспечить минимально возможное сопротивление во впускном тракте. Авторами обоснована целесообразность поиска новых конструкторских решений, которые обеспечат надежную работу системы очистки воздуха для двигателя этого типа, в том числе за счет установки дополнительных кассет. Однако, при сверхплотной компоновке моторно-трансмиссионного отделения, это крайне сложная задача, которую будет необходимо решить.
Among all the known schemes and diesel engine layouts to ensure the densest of tank engine-transmission compartment layout, diesel 5TDF type, in its main parameters is at the level achieved in world practice. It still has sufficient reserves to reduce the size, increase in power, technological and constructive simplification, which have not yet been practically used. The article analyzes of the working process control parameters of the open tank diesel engines in order to find new design solutions when using in the latest models two-cycled dual motor shaft diesels of special and general use. It is shown that the open engine in the conditions of low ambient temperatures has unsatisfactory starting characteristics due to the features of the working cycle. Complicated is its launch without the use of additional means, even at a positive temperature of the air, and installed on the engine systems dosed oil spray and autonomous flare heating are not always effective, draws additional costs of PMM, especially engine oil. The problem of cleaning the air that feeds the engine is not completely solved. Kharkiv machines equipped with two-cycled diesel engines, conventional non-cassette inertial air cyclone air purifiers are traditionally used to provide minimum resistance in the intake tract. The authors substantiated the expediency of finding new design solutions that would ensure reliable operation of the air purification system for this type of engine, including the installation of additional cassettes. However, with a super-compact layout of the engine-transmission unit, this is a very difficult task that will need to be solved.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2231
ISSN: 2311-1828
Appears in Collections:№ 1 (9)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf784.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.