Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2228
Title: Результати експериментальних досліджень тягової динаміки трактора ХТЗ-242К
Other Titles: Результаты экспериментальных исследований тяговой динамики трактора ХТЗ-242К
Results of experimental investigations of tractor ХТЗ-242К pulling dynamics
Authors: Шаповалов, Ю. К.
Мельник, В. І.
Антощенков, Р. В.
Антощенков, В. М.
Кісь, В. М.
Циганенко, М. О.
Качанов, В. В.
Галич, І. В.
Keywords: трактор;динаміка;тягові характеристики;буксування;вимірювальна система;трактор;динамика;тяговые характеристики;буксования;измерительная система;tractor;dynamics;pulling characteristics;slippage;measuring system
Issue Date: 2018
Publisher: ХНТУСГ
Citation: Шаповалов Ю. К., Мельник В. І., Антощенков Р. В., Антощенков В. М., Кісь В. М., Циганенко М. О., Качанов В. В., Галич І. В. Результати експериментальних досліджень тягової динаміки трактора ХТЗ-242К. Інженерія природокористування. 2018. № 1 (9). С. 6-15.
Series/Report no.: Інженерія природокористування;№ 1 (9)
Abstract: В роботі наведено результати тягових випробувань трактора ХТЗ-242К отриманих за допомогою вимірювальної системи динаміки і енергетики мобільних машин. Побудовано залежності буксування коліс, теоретичної, дійсної швидкостей і тягової потужності трактора від сили тяги на гаку. Визначено, що динамічні властивості трактора в значній мірі визначають його експлуатаційні та агротехнічні показники, тому із підвищенням енергонасиченості трактора цей вплив істотно зростає. Створення перспективних енергонасичених сільськогосподарських тракторів вимагає подальшого розвитку як методів досліджень, так і самих досліджень в області динаміки трактора. Встановлено, що до основних завдань динаміки трактора можна віднести ефективне використання потужності двигуна, рушання і розгін машинно-тракторного агрегату, плавність ходу, крутильні коливання в трансмісії. Визначено, що буксування ведучих коліс трактора одне з негативних явищ при взаємодії шини з поверхнею кочення. Для зменшення буксування і покращення економічних показників трактора застосовують здвоєні/строєні колеса або баластування. Експериментальні дослідження трактора включали підготовку техніки до досліджень; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К з одинарними колесами і баластом; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К зі здвоєними колесами і баластом; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ-242К зі здвоєними колесами без баласту; зняття тягових характеристик трактора ХТЗ242К з одинарними колесами без баласту. Дослідження проведено на одному агрофоні. Під час досліджень визначалися: сила тяги на різних передачах, дійсна швидкість руху, буксування рушіїв, динамічні радіуси коліс, тягова потужність, траєкторії руху трактора. Методику тягових випробувань виконано у відповідності до ДСТУ ГОСТ 7057:2003.
В работе приведены результаты тяговых испытаний трактора ХТЗ-242К, которые получены с помощью измерительной системы динамики и энергетики мобильных машин. Рассчитаны зависимости буксования колес, теоретической, действительной скорости и тяговой мощности трактора от силы тяги на крюке. Динамические свойства трактора в значительной степени определяются его эксплуатационными и агротехническими показатели, поэтому с повышением энергонасыщенности трактора это влияние существенно растет. Создание перспективных энергонасыщенных сельскохозяйственных тракторов требует развитие методов исследований, так и проведение исследований в области динамики трактора. Установлено, что к основным задачам динамики трактора можно отнести эффективное использование мощности двигателя, движение и разгон машинно-тракторного агрегата, плавность хода, крутильные колебания в трансмиссии. Определили, что буксования ведущих колес трактора одно из негативных явлений при взаимодействии шины с грунтом. Для уменьшения буксования и улучшения экономических показателей трактора применяют сдвоенные / строенные колеса или балластировку. Экспериментальные исследования трактора включали: подготовку техники к исследованию; снятие тяговых характеристик трактора ХТЗ-242К с одинарным колесами и балластом; снятие тяговых характеристик трактора ХТЗ-242К со сдвоенными колесами и балластом; снятие тяговых характеристик трактора ХТЗ-242К со сдвоенными колесами без балласта; снятие тяговых характеристик трактора ХТЗ-242К с одинарным колесами без балласта. Исследование проведено на одном агрофоне. Во время проведения исследований определяли силу тяги на разных передачах, действительно скорость движения, буксование движителей, динамичные радиусы колес, тяговую мощность, траектории движения трактора. Методика тяговых испытаний выполнена в соответствии с ГОСТ 7057: 2003.
The paper presents the results of traction tests of the tractor ХТЗ-242K, which are obtained using a measuring system of dynamics and power of mobile machines. The dependencies of wheel slip, theoretical, actual speed and traction power of the tractor on traction force on the hook are calculated. Dynamic properties of the tractor are largely determined by its operational and agro technical indicators, therefore, with an increase in the energy saturation of the tractor, this influence is significantly increased. The creation of promising energy-saturated agricultural tractors requires the development of research methods, as well as research in the field of tractor dynamics. It is established that the main tasks of the dynamics of the tractor can be attributed to the effective use of engine power, the movement and acceleration of the machine-tractor unit, the smooth running, torsional oscillations in the transmission. It was determined that slippage of the tractor's driving wheels is one of the negative phenomena in the interaction of the tire with the ground. To reduce slippage and improve the economic indicators of the tractor used double / three row wheels or ballasting. Experimental studies of the tractor included: preparation of equipment for research; removal of traction characteristics of the tractor ХТЗ-242K with single wheels and ballast; removal of traction characteristics of the tractor ХТЗ-242K with twin wheels and ballast; removal of traction characteristics of the tractor ХТЗ242K with twin wheels without ballast; removal of traction characteristics of the tractor ХТЗ-242K with single wheels without ballast. The study was conducted on one agrophone. During the research, the traction force was determined on different gears, indeed the speed of movement, the slippage of the propellers, the dynamic radii of the wheels, the traction power, the trajectory of the tractor. The method of traction tests is made in accordance with GOST 7057: 2003.
URI: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2228
ISSN: 2311-1828
Appears in Collections:№ 1 (9)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.