Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2210
Название: | Напрями регулювання конкурентого середовища на регіональних туристичних ринках |
Другие названия: | Regulation directions of the competitive environment in regional tourism markets. The subject of research Направления регулирования конкурентной среды на региональных туристических рынках. |
Авторы: | Саркісян, Г.О. Любаров, Ю.Й. |
Ключевые слова: | туризм, ринок туристичних послуг, регіональний туризм, конкурентне середовище, нормативно-правове регулювання.;tourism, market of tourist services, regional tourism, competitive environment, normative-legal regulation.;туризм, рынок туристических услуг, региональный туризм, конкурентная среда, нормативно-правовое регулирование. |
Дата публикации: | 2020 |
Издательство: | Харків: Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєва |
Библиографическое описание: | Саркісян Г.О. Напрями регулювання конкурентого середовища на регіональних туристичних ринках / Г.О. Саркісян, Ю.Й. Любаров // Вісник ХНАУ. Серія "Економічні науки" : зб. наук. пр. / Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. - Харків : ХНАУ, 2020. - № 3. - С. 423-433 |
Серия/номер: | Економічні науки;№ 3 |
Краткий осмотр (реферат): | У статті запропоновано класифікацію конкурентних відносин між суб’єктами на регіональних туристичних ринках. Розкрито сутність запропонованих дефініцій у зазначеній класифікації. Обґрунтовано, що
трансформаційні зрушення економічної системи нашої країни, структурна покращена політика, збільшення доходів населення стали передумовою для покращення туристичного ринку. Запропоновано заходи з нормативно-правового регулювання туристичної діяльності в регіонах України. The subject of research is a set of theoretical and applied aspects, as well as legal provisions governing the management of regional domestic tourism markets. The purpose of the study is a clarification of the nature and features of the competitive environment in regional tourism markets, as well as the development of directions for its regulation by state and local authorities. The theoretical and methodological basis of the study is the main provisions of economic theory and regional economy, works of scientists on the theory and practice of management of regional tourism markets. Such general scientific methods have been used in the process of research: generalization and systematization, classification, strategic analysis. The article proposed a classification of competitive relations between entities in regional tourism markets. The essence of the proposed definitions in this classification is revealed. It is substantiated that transformational shifts of the economic system of our country, structurally improved policy, increase of incomes of the population became a precondition for improvement of the tourist market. This, in turn, has led to changes in the permitting system of tourism business through the use of licensed and certified approaches to tourism, which should ensure the highest quality of tourism services themselves. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2210 |
Располагается в коллекциях: | Вісник ХНАУ №3 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Sarkisian.pdf | 444.51 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.