Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2199
Title: | Підвищення точності вимірювання датчика рівня палива за допомогою сигналізатора рівня палива |
Other Titles: | Повышение точности измерения датчика уровня топлива с помощью сигнализатора уровня топлива Improving the accuracy of measuring the fuel level sensor using a fuel level indicator |
Authors: | Зубко, В. М. Соколік, С. П. Шевченко, М. Р. |
Keywords: | паливо;витрати палива;датчик рівня палива;точність вимірювання;теплове розширення;сигналізатор рівня палива;топливо;расход топлива;датчик уровня топлива;точность измерения;тепловое расширение;сигнализатор уровня топлива;fuel;fuel consumption;fuel level sensor;measurement accuracy;thermal expansion;fuel level indicator |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | ХНТУСГ |
Citation: | Зубко В. М., Соколік С. П., Шевченко М. Р. Підвищення точності вимірювання датчика рівня палива за допомогою сигналізатора рівня палива. Інженерія природокористування. 2019. № 4 (14). С. 12-17. |
Series/Report no.: | Інженерія природокористування;№ 4 (14) |
Abstract: | В статті було проведено аналіз факторів, що впливають на точність показань датчиків
рівня палива. Розглянуті характеристики та конструктивні особливості датчиків рівня палива різних типів. На сучасних автомобілях як датчики рівня палива використовуються потенціометричні датчики переміщення. Перевагами таких датчиків є простота конструкції, надійність вимірювань, низька вартість. До недоліків можна віднести наявність рухомих контактів, схильних з часом зносу і окисленню.
Проаналізовано вплив теплового розширення пального на роботу паливних датчиків. Підвищення температури палива призводить до збільшення його об’єму, що в свою чергу може спричинити пошкодження баків та суміжних деталей а також збільшує похибку показань датчиків рівня палива. Таке явище з методом заправки на підприємстві несе такі наслідки: деформація пластмасових баків; псування клапану кришки заливної горловини; втрата палива, затискання, згин, пошкодження ізоляції при деформуванні пластмасових баків; зменшення якості контролю за кількістю палива в баці GPS пристроями; розрив алюмінієвих, металевих баків.
Запропоновано схему сигналізатора рівня палива. Ця схема є оптимальною і не вимагає додаткового втручання в паливну систему. Сигналізатор рівня палива призначений для заправки палива до одного й того ж рівня при кожній заправці з урахуванням об’єму для розширення дизпалива. Його спрацювання залежить від датчика рівня палива, в якому, як зазначено вище, кожному значенню рівня палива в баку відповідає певний сигнал датчика і зміна напруги на потенціометрі. Діапазон напруги датчика рівня палива від 0 до 12 В. В статье был проведен анализ факторов, влияющих на точность показаний датчиков уровня топлива. Рассмотрены характеристики и конструктивные особенности датчиков уровня топлива различных типов. На современных автомобилях в качестве датчиков уровня топлива используются потенциометрические датчики перемещения. Преимуществами таких датчиков являются простота конструкции, надежность измерений, низкая стоимость. К недостаткам можно отнести наличие подвижных контактов, склонных со временем износа и окислению. Проанализировано влияние теплового расширения топлива на работу топливных датчиков. Повышение температуры топлива приводит к увеличению его объема, что в свою очередь может привести к повреждению баков и смежных деталей, а также увеличивает погрешность показаний датчиков уровня топлива. Такое явление с методом заправки на предприятии несет следующие последствия: деформация пластмассовых баков; порча клапана крышки заливной горловины; потеря топлива, зажим, изгиб, повреждение изоляции при деформации пластмассовых баков; уменьшение качества контроля за количеством топлива в баке GPS устройствами; разрыв алюминиевых, металлических баков. Предложена схема сигнализатора уровня топлива. Эта схема является оптимальной и не требует дополнительного вмешательства в топливную систему. Сигнализатор уровня топлива предназначен для заправки топлива до одного и того же уровня при каждой заправке с учетом объема для расширения дизтоплива. Его срабатывание зависит от датчика уровня топлива, в котором, как указано выше, каждому значению уровня топлива в баке соответствует определенный сигнал датчика и изменение напряжения на потенциометре. Диапазон напряжения датчика уровня топлива от 0 до 12 В. The article analyzed the factors affecting the accuracy of the fuel level sensor readings. The characteristics and design features of various types of fuel level sensors are considered. In modern cars, the potentiometric displacement sensors are used as fuel level sensors. The advantages of such sensors are simplicity of construction, reliability of measurements, low cost. Disadvantages include the presence of mobile contacts, inclined with the time of wear and oxidation. The effect of thermal expansion of fuel on the operation of fuel sensors is analyzed. An increase in the temperature of the fuel leads to an increase in its volume, which can lead to damage tanks and adjacent parts and also increases the error of the readings of fuel level sensors. Such a phenomenon with the method of refueling in an enterprise has the following consequences: deformation of plastic tanks; damage valve filler cap; loss of fuel, clamping, bending, insulation damage during deformation of plastic tanks; reducing the quality of control over the amount of fuel in the tank GPS devices; break aluminum, metal tanks. The scheme of the fuel level indicator is proposed. This scheme is optimal and does not require additional intervention in the fuel system. The fuel level indicator is designed to refuel the fuel to the same level at each refueling, taking into account the volume for the expansion of diesel fuel. Its operation depends on the fuel level sensor, in which, as indicated above, each value of the fuel level in the tank corresponds to a certain sensor signal and a change in voltage at the potentiometer. The voltage range of the fuel level sensor is from 0 to 12 V. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2199 |
ISSN: | 2311-1828 |
Appears in Collections: | № 4 (14) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.