Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2103
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКудряшов, Ігор Олександрович-
dc.contributor.authorАртюгін, Арнольд Валерійович-
dc.date.accessioned2022-06-29T10:20:30Z-
dc.date.available2022-06-29T10:20:30Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКудряшов І.О., Артюгін А.В. Витривалість як інтегруючий показник здоров’я та працездатності студентів. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 369-376.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/2103-
dc.description.abstractРозглянуто питання витривалості як інтегруючого показника здоров’я та працездатності студентів. Визначено вплив розвитку витривалості на підвищення опору фізичному та розумовому стомленню студентів під час навчання, покращення роботи всіх функціональних систем організму, а також попередження захворювань та стресів.uk_UA
dc.description.abstractPersistence is one of the important factors of students’ health and work capacity, which is required for professional, sporting and daily activities of an individual. It integrates a large number of processes on different levels: beginning from cellular to the whole body. Persistence is a background for high physical work capacity necessary for professional activity. The main objective of the article is to define the influence of physical activity development on the persistence of students’ health and work ability during their studies. The age of a student being the most favorable period of the persistence development, pedagogical efforts of the chair of physical education should be directed towards the development of the named physical quality. Persistence is an integral factor of functional reserve for all body systems. Its duration is connected with the performance coefficients, resistance to diseases and stresses. Optimum degree of fitness slows down ageing processes in the body, and prevents diseases. Persistence plays an important role in an individual’s life activities. It allows a person to move considerably and intensively, rapidly recreate himself after heavy exercises. Nevertheless nowadays faculty members can successfully consider only two practical tasks during their classes in physical education: doing physical exercises and actions, and expert control. That is why in order to develop and maintain technical abilities the students are to work independently.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectвитривалість-
dc.subjectздоров’я-
dc.subjectпрацездатність-
dc.subjectстомлення-
dc.subjectпідготовленість-
dc.subjectнавантаження-
dc.subjectстуденты-
dc.subjectвыносливость-
dc.subjectздоровье-
dc.subjectработоспособность-
dc.subjectутомление-
dc.subjectподготовка-
dc.subjectнагрузки-
dc.subjectstudents-
dc.subjectendurance-
dc.subjecthealth-
dc.subjectefficiency-
dc.subjectfatigue-
dc.subjecttraining-
dc.subjectload-
dc.titleВитривалість як інтегруючий показник здоров’я та працездатності студентівuk_UA
dc.titlePersisitence as an integrating factor of students’ health and work capacity-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (19)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_1_39.pdf295.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.