Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/21034
Назва: | Розрахунок показників технологій внесення твердих органічних добрив |
Інші назви: | Эксплуатационные показатели работы машин при транспортировке и внесении твердых органических удобрений Operating indexes of work of machines at transporting and bringing of hard organic fertilizers |
Автори: | Мельник, В. І. Романашенко, О. А. Циганенко, М. О. Калюжний, О. Д. Качанов, В. В. |
Ключові слова: | органічні добрива;технології;внесення добрив;графіки;відстань перевезення;органические удобрения;технологии;внесение удобрений;графики;расстояние перевозки;organic fertilizers;technologies;top-dressing;charts;distance of transportation |
Дата публікації: | 2019 |
Видавництво: | Харків: ХНТУСГ |
Бібліографічний опис: | Мельник В. І., Романашенко О. А., Циганенко М. О., Калюжний О. Д., Качанов В. В. Розрахунок показників технологій внесення твердих органічних добрив. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 198 «Механізація сільськогосподарського виробництва». 2019. С. 91-99. |
Серія/номер: | Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка;№ 198 |
Короткий огляд (реферат): | У статті приведені розрахунки показників роботи машин для різних
технологій внесення твердих органічних добрив у грунт. Розглянуто питання
щодо використання сільськогосподарської техніки при виконанні
транспортних робіт, внесенні добрив. Наведені графіки продуктивності,
витрат палива в залежності від відстані перевезень для автомобільного,
тракторного парку та гноєрозкидачів.
Високі дози добрив приводять до полеглості рослин, створення високих
концентрацій солі у грунті, великих втрат газоподібного азоту, вимивання його з
грунту атмосферними опадами. Важливою особливістю сільськогосподарського
виробництва є сезонність. Цим пояснюється висока енергоозброєність сільського
господарства в країнах із розвинутою економікою.
Незалежно від способу доставки застосовуються три технологічні
схеми внесення добрив: прямоточна, перевантажувальна і двофазна.
Прямоточна технологія передбачає транспортування добрив від гноєсховища
або бурту до поля і розподілу їх по полю тими ж машинами (причепамигноєрозкидачами). За перевантажувальною технологією операції
транспортування і внесення розділені. Транспортування добрив здійснюється
автомобілями-самоскидами, а розподіл по полю причепами-розкидачами, або
розкидачами з низько опущеним кузовом. За двофазною технологією операції
транспортування і внесення добрив також розділені.
У комплексі матеріально-енергетичних витрат на внесення 1т добрив
енергетичні витрати складають 50…80% в залежності від відстані
перевезення. Зі збільшенням відстані перевезення енергетичні витрати
зростають значно швидше ніж матеріальні. Двофазна технологія є
енергозберігаючою. Перевантажувальна технологія повинна стати
перспективною. Вантажопідйомність розкидача з низько опущеним кузовом
повинна бути 7000…8000 кг. Перевантажувальна технологія дозволить
відмовитися від перевалочної (енергозатратної) схеми доставки добрив, за
рахунок цього зменшуються втрати азоту в атмосферу В статье приведены расчеты показателей работы машин для разных технологий внесения твердых органических удобрений в почву. Рассмотрен вопрос использования сельскохозяйственной техники при выполнении транспортных работ, внесении удобрений. Приведены графики производительности, расходов топлива в зависимости от расстояния перевозок для автомобильного, тракторного парка и навозоразбрасывателя. Высокие дозы удобрений приводят к увяданию растений, созданию высокой концентраций соли в почве, большой потери газообразного азота, вымыванию его из почвы атмосферными осадками. Важной особенностью сельскохозяйственного производства является сезонность. Этим объясняется высокая энергообеспеченность сельского хозяйства в странах с развитой экономикой. Независимо от способа доставки применяются три технологические схемы внесения удобрений: прямоточная, перегрузочная и двухфазная. Прямоточная технология предусматривает транспортировку удобрений от навозохранилища или бурта к полю и распределению их по полю теми же машинами (прицепаминавозоразбрасывателями). В перегрузочной технологии операции транспортировки и внесения разделены. Транспортировка удобрений осуществляется автомобилями самосвалами, а распределение по полю прицепами-разбрасывателями, или разбрасывателями с низко опущенным кузовом. По двухфазной технологии операции транспортировки и внесения удобрений также разделены. В комплексе материально-энергетических расходов на внесение 1т удобрений энергетические расходы составляют 50…80% в зависимости от расстояния перевозки. С увеличением расстояния перевозки энергетические расходы растут значительно быстрее, чем материальные. Двухфазная технология энергосберегающая. Перегрузочная технология должна стать перспективной. Грузоподъемность разбрасывателя с низко опущенным кузовом должна быть 7000…8000 кг. Перегрузочная технология позволит отказаться от перевалочной (энергозатратной) схемы доставки удобрений, за счет этого уменьшаются потери азота. To the article, the calculations of indexes of work of machines are driven for different technologies of bringing of hard organic fertilizers in soil. The question of the use of agricultural technique is considered at implementation of transport works, topdressing. Charts over of the productivity are brought, charges of fuel depending on distance of transportations for a motorcar, tractor park and manure of throwing about. The high doses of fertilizers result in fading of plants, to creation high concentrations of salt in soil, severe loss of gaseous nitrogen, to washing of him from soil the atmospheric sinking. The important feature of agricultural production is seasonality. This high material energy well-being of agriculture is explained to in countries with the developed economy. Regardless of method of delivery three flowsheets of top-dressing are used: straight exact, shifting and diphasic. Straight exact technology envisages transporting of fertilizers from manure of depository or clamp to the field and distribution of them on the field by the same machines (by trailers manure throwing about). In shifting technology of operation of transporting and bringing divide. Transporting of fertilizers comes true by cars-tippers, and distribution on the field trailers throwing about, or throwing about with a low tomentous basket. Ondiphasic technology of operation of transporting and top-dressing, divide. In the complex of materially power charges on bringing of 1т fertilizers, power charges make 50…80% depending on distance of transportation. With the increase of distance of transportation power charges grow considerably quicker, than material. Diphasic technology is energy saving. Shifting technology must become perspective. A carrying capacity of throwing about with a low tomentous basket must be 7000…8000 kg Shifting technology will allow to give up the transshipment (by an energy expense) chart of delivery of fertilizers, the losses of nitrogen diminish due to it. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/21034 |
ISBN: | 5-7987-0176Х |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 198: Механізація сільськогосподарського виробництва |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Visnyk KhNTUSH_198_2019_17.pdf | 726.75 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.