Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1818
Название: Вплив непрямих чинників зовнішнього фінансового середовища на формування фінансової стратегії підприємств роздрібної торгівлі
The influence of indirect factors of the external financial environment on the formation of the financial strategy in retail enterprises
Авторы: Гросул, Вікторія Анатоліївна
Колєснік, Тетяна Сергіївна
Ключевые слова: фінансова стратегія;цілі;стратегічний аналіз;чинники;зовнішнє середовище;финансовая стратегия;цели;стратегический анализ;факторы;внешняя среда;financial strategy;aims;strategic analysis;factors;external environment
Дата публикации: 2014
Издательство: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Библиографическое описание: Гросул В.А., Колєснік Т.С. Вплив непрямих чинників зовнішнього фінансового середовища на формування фінансової стратегії підприємств роздрібної торгівлі. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 104-112.
Краткий осмотр (реферат): Установлено необхідність проведення стратегічного аналізу під час формування фінансової стратегії шляхом виявлення можливостей та загроз зовнішнього та внутрішнього середовища підприємств роздрібної торгівлі. Проведено аналіз чинників зовнішнього середовища непрямого впливу, що дає інформаційну базу під час формуваня фінансової стратегії підприємства.
The necessity of carrying out strategic analysis during the financial strategy formation through the reveal of the possibilities and threats of the external and internal environment of retail enterprises is established. It is determined that research of the factors of external financial environment is to be held with the account of the factors of indirect and direct influence. Macroeconomic, social, legal-political and technological conditions of providing financial activity by retail enterprises are included to the system of the factors of indirect influence. The analysis of socio-economic factors of the external environment of indirect influence by major macroeconomic indicators of the development of Ukraine for the period from 2007-2012 is carried out. Based on the analysis of the factors of external environment, positive and negative influence trends are specified that gives informational background during the formation of the financial strategy of retail enterprise and determine conditions for its realization.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1818
Располагается в коллекциях:Випуск 1 (19)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
esprstp_2014_1_12.pdf219.91 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.