Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1818
Title: | Вплив непрямих чинників зовнішнього фінансового середовища на формування фінансової стратегії підприємств роздрібної торгівлі The influence of indirect factors of the external financial environment on the formation of the financial strategy in retail enterprises |
Authors: | Гросул, Вікторія Анатоліївна Колєснік, Тетяна Сергіївна |
Keywords: | фінансова стратегія;цілі;стратегічний аналіз;чинники;зовнішнє середовище;финансовая стратегия;цели;стратегический анализ;факторы;внешняя среда;financial strategy;aims;strategic analysis;factors;external environment |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Citation: | Гросул В.А., Колєснік Т.С. Вплив непрямих чинників зовнішнього фінансового середовища на формування фінансової стратегії підприємств роздрібної торгівлі. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 104-112. |
Abstract: | Установлено необхідність проведення стратегічного аналізу під час
формування фінансової стратегії шляхом виявлення можливостей та загроз
зовнішнього та внутрішнього середовища підприємств роздрібної торгівлі.
Проведено аналіз чинників зовнішнього середовища непрямого впливу, що дає
інформаційну базу під час формуваня фінансової стратегії підприємства. The necessity of carrying out strategic analysis during the financial strategy formation through the reveal of the possibilities and threats of the external and internal environment of retail enterprises is established. It is determined that research of the factors of external financial environment is to be held with the account of the factors of indirect and direct influence. Macroeconomic, social, legal-political and technological conditions of providing financial activity by retail enterprises are included to the system of the factors of indirect influence. The analysis of socio-economic factors of the external environment of indirect influence by major macroeconomic indicators of the development of Ukraine for the period from 2007-2012 is carried out. Based on the analysis of the factors of external environment, positive and negative influence trends are specified that gives informational background during the formation of the financial strategy of retail enterprise and determine conditions for its realization. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1818 |
Appears in Collections: | Випуск 1 (19) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2014_1_12.pdf | 219.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.