Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1807
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАкімова, Наталія Сергіївна-
dc.contributor.authorНаумова, Тетяна Анатоліївна-
dc.contributor.authorБойченко, Наталія Вікторівна-
dc.contributor.authorГорбатюк, Наталія Миколаївна-
dc.date.accessioned2022-06-27T10:13:41Z-
dc.date.available2022-06-27T10:13:41Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationАкімова Н.С., Наумова Т.А., Бойченко Н.В., Горбатюк Н.М. Організаційно-методичні аспекти обліку послуг виїзного кейтерингу на підприємствах ресторанного господарства. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 1(19). С. 73-86.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1807-
dc.description.abstractВиявлено основні тенденції розвитку підприємств ресторанного господарства в Україні. Розглянуто сутність, переваги та основні організаційні аспекти надання послуги виїзного кейтерингу підприємствами ресторанного господарства. Запропоновано шляхи удосконалення методики обліку послуг виїзного кейтерингу в сучасних умовах господарювання.uk_UA
dc.description.abstractThe main development tendencies of enterprises in restaurant industry of Ukraine were shown. As a result of essence investigation of concepts "restaurant industry", "publiccatering ", "restaurant business", it was determined that the most appropriate is usage of the internationally accepted terminology - "restaurant industry." The market of catering services was defined as a promising business line. The essence, advantages and main organizational aspects of the service of offpremises catering by enterprises of restaurant industry were discussed. The classification of off-premises catering services that provides adequate information necessary for the enterprise administration management wassupplemented. Proportion of catering services in the European market was defined. Methodical approaches to recording of off-premises catering services according to current economic conditions were developed. Ways of improving of restaurant industry service delivery to customers through the development and compliance of service standards were suggested.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectпослугиuk_UA
dc.subjectкейтеринг-
dc.subjectресторан-
dc.subjectпродукція-
dc.subjectоблікове відображення-
dc.subjectуслуги-
dc.subjectкейтеринг-
dc.subjectресторан-
dc.subjectпродукция-
dc.subjectотражение в учете-
dc.subjectservices-
dc.subjectcatering-
dc.subjectrestaurant-
dc.subjectproduction-
dc.subjectrecording-
dc.titleОрганізаційно-методичні аспекти обліку послуг виїзного кейтерингу на підприємствах ресторанного господарстваuk_UA
dc.titleOrganizational and methodological aspects of service accounting of off-premise catering in enterprises of restaurant industry-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 1 (19)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_1_9.pdf342.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.