Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/17866
Title: | Основні ступені освітньої системи США |
Other Titles: | Основные ступени образовательной системы США The main stages and requirements of the U.S. education system |
Authors: | Луценко, О. А. Поливана, Л. А. |
Keywords: | освітня система;вища освіта;навчальний процес;Болонський процес;наукові дослідження;образовательная система;высшее образование;учебный процесс;Болонский процесс;научные исследования;educational system;higher education;educational process;Bologna process;research |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | ХНТУСГ |
Citation: | Луценко О. А., Поливана Л. А. Основні ступені освітньої системи США. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 174 «Економічні науки». 2016. С. 164-175. |
Series/Report no.: | Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка, № 174; |
Abstract: | У статті проаналізовано основні ступені освітньої системи США і структура
вищої освіти. Охарактеризовано академічні ступені, які отримають випускники після
закінчення вищого навчального закладу. Висвітлено сутність навчального процесу в США
і особливості американської системи освіти. Зазначено, що це актуально для України,
яка переживає модернізацію освіти відповідно до вимог Болонського процесу. Підкреслено
престиж американської освіти, і встановлено, що більшість університетів входять у
ТОП-10 за даними світового рейтингу. Ідея безперервності освіти функціонує в системі
освіти, коли магістр фактично обрав тему наукової роботи і має достатньо навиків для
проведення наукових досліджень. З’ясовано переваги американської системи освіти, які
заслуговують на адаптацію та використання в освітньому просторі України. В статье проанализированы основные ступени образовательной системы США и структура высшего образования. Охарактеризованы академические ступени, получаемые выпускниками после окончания высшего учебного заведения. Раскрыта сущность учебного процесса в США и особенности американской системы образования. Отмечено, что это актуально для Украины, переживающей модернизацию образования согласно требованиям Болонского процесса. Подчеркнуто престиж американского образования, и отмечено, что большинство университетов входят в ТОП-10 по данным мирового рейтинга. Идея непрерывности образования полностью функционирует, когда магистр уже фактически знает тему своей научной диссертации и имеет навыки проведения научных исследований. Положительно и то, что высшее образование узкоспециализированное, студенты изучают определенные предметы, а не множество общественных. Выявлены преимущества высшего образования в США, заслуживающие адаптации и использования в образовательном пространстве Украины. The main level of the educational system the US has been analyzed. Academic degrees of economists after graduation from universities have been characterized. The essence of studying process in USA and American’s education system particularities has been described. It is noted that it is important for Ukraine, which is experiencing the modernization of education according to the Bologna Process requirements. It emphasized the prestige of American education, and noted that most of the universities included in the Top-10 according to the world rankings. The authors conclude that the continuous type of education can functioning well because students who choose to go straight from receiving their undergraduate degree to graduate school are well prepared in research methods and have a clear idea of their major area of study. Graduate schools in the United States contain a specialized program with courses structured specifically for each major. Positive aspects of higher education in the USA that are worth adaptation and usage in the education field of Ukraine have been determined. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/17866 |
Appears in Collections: | Випуск 174: Економічні науки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
21_174_2016.pdf | 311.59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.