Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/17866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛуценко, О. А.-
dc.contributor.authorПоливана, Л. А.-
dc.date.accessioned2022-12-10T11:17:29Z-
dc.date.available2022-12-10T11:17:29Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationЛуценко О. А., Поливана Л. А. Основні ступені освітньої системи США. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 174 «Економічні науки». 2016. С. 164-175.uk_UA
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/17866-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано основні ступені освітньої системи США і структура вищої освіти. Охарактеризовано академічні ступені, які отримають випускники після закінчення вищого навчального закладу. Висвітлено сутність навчального процесу в США і особливості американської системи освіти. Зазначено, що це актуально для України, яка переживає модернізацію освіти відповідно до вимог Болонського процесу. Підкреслено престиж американської освіти, і встановлено, що більшість університетів входять у ТОП-10 за даними світового рейтингу. Ідея безперервності освіти функціонує в системі освіти, коли магістр фактично обрав тему наукової роботи і має достатньо навиків для проведення наукових досліджень. З’ясовано переваги американської системи освіти, які заслуговують на адаптацію та використання в освітньому просторі України.uk_UA
dc.description.abstractВ статье проанализированы основные ступени образовательной системы США и структура высшего образования. Охарактеризованы академические ступени, получаемые выпускниками после окончания высшего учебного заведения. Раскрыта сущность учебного процесса в США и особенности американской системы образования. Отмечено, что это актуально для Украины, переживающей модернизацию образования согласно требованиям Болонского процесса. Подчеркнуто престиж американского образования, и отмечено, что большинство университетов входят в ТОП-10 по данным мирового рейтинга. Идея непрерывности образования полностью функционирует, когда магистр уже фактически знает тему своей научной диссертации и имеет навыки проведения научных исследований. Положительно и то, что высшее образование узкоспециализированное, студенты изучают определенные предметы, а не множество общественных. Выявлены преимущества высшего образования в США, заслуживающие адаптации и использования в образовательном пространстве Украины.uk_UA
dc.description.abstractThe main level of the educational system the US has been analyzed. Academic degrees of economists after graduation from universities have been characterized. The essence of studying process in USA and American’s education system particularities has been described. It is noted that it is important for Ukraine, which is experiencing the modernization of education according to the Bologna Process requirements. It emphasized the prestige of American education, and noted that most of the universities included in the Top-10 according to the world rankings. The authors conclude that the continuous type of education can functioning well because students who choose to go straight from receiving their undergraduate degree to graduate school are well prepared in research methods and have a clear idea of their major area of study. Graduate schools in the United States contain a specialized program with courses structured specifically for each major. Positive aspects of higher education in the USA that are worth adaptation and usage in the education field of Ukraine have been determined.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХНТУСГuk_UA
dc.relation.ispartofseriesВісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка, № 174;-
dc.subjectосвітня системаuk_UA
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.subjectБолонський процесuk_UA
dc.subjectнаукові дослідженняuk_UA
dc.subjectобразовательная системаuk_UA
dc.subjectвысшее образованиеuk_UA
dc.subjectучебный процессuk_UA
dc.subjectБолонский процессuk_UA
dc.subjectнаучные исследованияuk_UA
dc.subjecteducational systemuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectBologna processuk_UA
dc.subjectresearchuk_UA
dc.titleОсновні ступені освітньої системи СШАuk_UA
dc.title.alternativeОсновные ступени образовательной системы СШАuk_UA
dc.title.alternativeThe main stages and requirements of the U.S. education systemuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 174: Економічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21_174_2016.pdf311.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.