Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1723
Название: | Інноваційний вплив на регіональні туристичні ринки |
Другие названия: | Инновационное влияние на региональные туристические рынки Innovative impact on regional tourism markets |
Авторы: | Лагодієнко, В.В. Меліх, О.О. Саркісян, Г.О. |
Ключевые слова: | інновації;регіон;потенціал;ризик;туристичний ринок;инновации;регион;потенциал;риск;туристический рынок;innovation;region;potential;risk;tourism market |
Дата публикации: | 20-сен-2020 |
Издательство: | Харків : ХНАУ |
Библиографическое описание: | Лагодієнко В.В., Меліх О.О., Саркісян Г.О. Інноваційний вплив на регіональні туристичні ринки. Вісник ХНАУ. Серія : Економічні науки. 2020. № 1. С. 366-377. |
Краткий осмотр (реферат): | В.В. Лагодієнко, О.О. Меліх, Г.О. Саркісян. Інноваційний вплив на регіональні туристичні ринки. В статті визначено, що важливою проблемою економіки сучасної України є інноваційне забезпечення будь якої сфери та галузі. Інвестиції є носієм інновацій, тому актуально та об’єктивно стверджувати про
інноваційно-інвестиційну діяльність. Водночас самі інновації є передумовою модифікації виробничого та обслуговуючих процесів, якісних та кількісних параметрів продуктів та появі нових товарів та послуг.
Сучасні конкурентоспроможні стратегії та практичні заходи підприємств туристичної галузі істотно поліпшують структуру, якість та обслуговування споживачів, активно впроваджуючи інноваційні
результати. Сучасний стан інноваційного потенціалу туристичних ринків регіону перебуває не особливо на високому рівні. Несприятливі та загрозливі обставини політичного, економічного підґрунтя, підсилені хронічними карантинами та закритістю національних туристичних ринків від зовнішнього туриста ставлять під загрозу майбутнє регіональних та національних туристичних осередків. Встановлено, що не дивлячись на вимушений характер інновацій в туристичній сфері, багато туристичних підприємств не застосовують або вагаються застосуванні результатів інноваційної діяльності. В.В. Лагодиенко, Е.А. Мелих, А.О. Саркисян. Инновационное влияние на региональные туристические рынки. Современные конкурентоспособные стратегии и практические меры предприятий существенно улучшают структуру, качество и обслуживание потребителей, активно внедряя инновационные результаты. Цель и задачи статьи заключается в определении возможных векторов возможного инновационного влияния на функционирование туристических рынков в государстве. Современное состояние инновационного потенциала туристических рынков региона он находится не особо на высоком уровне. Неблагоприятные и угрожающие обстоятельства политического, экономического обоснования, усиленные хроническими карантинами и закрытостью национальных туристических рынков от внешнего туриста ставят под угрозу будущее региональных и национальных туристических центров. Однако, несмотря на вынужденный характер инноваций в туристической сфере, много туристических предприятий не применяют или колеблются применении результатов инновационной деятельности. V.V. Lagodiienko, О.О. Melikh, G.O. Sarkisyan. Innovative impact on regional tourism markets. Modern competitive strategies and practices of enterprises significantly improve the structure, quality and customer service by actively introducing innovative results. The latter manifest themselves in complex innovative activities aimed at re or improving the competitiveness of technological, organizational, production, sales and administrative decisions through scientific and practical consolidation of efforts. The purpose and objectives of the article is to identify possible vectors of possible innovative impact on the functioning of tourism markets in the state. The current state of the innovative potential of the region's tourism markets is not particularly high. Unfavorable and threatening circumstances of political, ecological, economic justification, intensified by chronic quarantines and the closure of national tourist markets from outside tourists, threaten the future of not only regional but also national tourist centers. However, despite the forced nature of innovation in the tourism sector, many tourism enterprises do not apply or hesitate to apply the results of innovation. This is due to the uncertainty in anticipation of predictability of future results, the risk of perception of innovations by potential tourists, unwillingness to spend funds on the implementation of innovative activities. Based on the foregoing, the effective implementation of innovations at tourism enterprises is possible under the condition of a targeted innovation strategy, which combines a set of actions, has an impact on the innovation activity of a tourism enterprise in the long term. The young labor potential will allow to transfer the accumulated Ukrainian mentality of vital historical experience and material and cultural heritage. Given the overall business and commercial focus of the tourism market should develop social tourism and accessibility of the general population, including children, young people, students, retirees, the disabled. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1723 |
Располагается в коллекциях: | Вісник ХНАУ №1 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
statta_lagodіjenko_melіh_sarkіsan_innovacіjnij_vpliv_na_regіonalnі_turisticnі_rinki.pdf | 363.84 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.