Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/16741
Назва: Генезис наукових основ теорії конкуренції
Інші назви: Genesis of the scientific principles of competition theory
Генезис научных основ теории конкуренции
Автори: Квятко, Т. М.
Ключові слова: теорія конкуренції;ціна;ринкова рівновага;ринок;класична та неокласична теорія конкуренції;competition theory;price;market equilibrium;market;classical and neoclassical competition theory;теория конкуренции;цена;рыночное равновесие;рынок;классическая и неоклассическая теория конкуренции.
Дата публікації: 2017
Видавництво: ХНТУСГ
Бібліографічний опис: Квятко Т. М. Генезис наукових основ теорії конкуренції. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства, Вип. 182 «Економічні науки». 2017. С. 154-162.
Серія/номер: Вісник Харків. нац. техн. ун-т сіл. госп-ва ім. П. Василенка;№ 182.
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовані та виявлені етапи у розвитку теорії конкуренції: класичний, який отримав подальший розвиток у марксистській політичній економії та неокласичний, фундамент якого становили принципи маржиналізму. Визначено, якщо на класичному етапі досліджень переважала модель досконалої конкуренції та домінували погляди на монополію як на структуру, що знижує ефективність функціонування економіки, то на неокласичному етапі було з'ясовано, що ринковій економіці притаманні як ідеальні структури (досконала конкуренція), так і більш реалістичні типи ринкових структур ‒ монополістична конкуренція. Зроблено висновок щодо місця та ролі класичних та неокласичних теорій конкуренції для сучасних досліджень, присвячених конкуренції.
The article analyzes and reveals the following stages in the development of the theory of competition: the classical, which was further developed in Marxist political economy and neoclassical, the basis of which were the principles of marginality. It is determined that at the classical stage the perfect competition model prevailed and monopoly was seen as a structure that reduces the efficiency of the functioning of the economy, during the at the neoclassical period it was found that the market economy is characterized by both perfect structures (perfect competition) and more realistic type of market - monopolistic competition. The conclusion is drawn about the place and role of classical and neoclassical competition theories for contemporary competition research.
В статье проанализированы и выявлены этапы в развитии теории конкуренции: классический, получивший дальнейшее развитие в марксистской политической экономии и неоклассический, фундамент которого составляли принципы маржинализма. Определено, если на классическом этапе исследований преобладала модель совершенной конкуренции и доминировали взгляды на монополию как на структуру, которая снижает эффективность функционирования экономики, то на неоклассическом этапе было установлено, что рыночной экономике присущи как идеальные структуры (совершенная конкуренция), так и более реалистичные типы рыночных структур – монополистическая конкуренция. Сделан вывод о месте и роли классических и неоклассических теорий конкуренции для современных исследований, посвященных конкуренции.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/16741
Розташовується у зібраннях:Випуск 182: Економічні науки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
19_182_2017.pdf433.55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.