Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1625
Назва: | Методичні аспекти планування розвитку роздрібної торговельної мережі на макрорівні Methodical aspects of planning the development of retail trade network |
Автори: | Жегус, Олена Валентинівна Соболев, Володимир Львович |
Ключові слова: | роздрібна торгівля;роздрібна торговельна мережа;склад та структура роздрібної мережі;планування;дослідження;оцінка;розничная торговля;розничная торговая сеть;состав и структура розничной сети;планирование;исследование;оценка;retail trade;retail trade network;the composition and structure of retail trade;planning;research;evaluation |
Дата публікації: | 2014 |
Видавництво: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Бібліографічний опис: | Жегус О.В., Соболев В.Л. Методичні аспекти планування розвитку роздрібної торговельної мережі на макрорівні. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 250-262. |
Короткий огляд (реферат): | Розглянуто питання планування розвитку роздрібної торговельної
мережі на макрорівні, які набули особливого значення в умовах трансформації
торговельної інфраструктури. Проаналізовано тенденції розвитку роздрібної
торговельної мережі в Україні. Розроблено рекомендації щодо процесу
планування розвитку роздрібної торговельної мережі та охарактеризовано
його етапи. Retail trade network is a total amount of retail trade subjects of different patterns of ownership, legal organizational form, specialization, various formats, sizes etc. They are located in the territory (region, country) and provide the population with retail trade subjects. The ability of this sphere of activities functioning depends on its development. The problem of physical access of the population to consumer goods has sharpened because of the negative trends in retail trade network in Ukraine, which are characterized by the reduction of a number of trade subjects. In its turn, this causes reduction of social-economic efficiency of retail trade. It is necessary to plan the development of retail trade network at the macro-level for the solution of the problem. It envisages decision-making regarding the opening and location of new subjects of trade, reconstruction of the existing ones based on their availability and correspondence to the needs or normative. The process of planning presupposes the stages of: studying the state of the retail trade development, reveal and complex analysis of the factors influencing the retail trade development, determination of needs for the extension of retail trade network and change of the enterprises, planning development of the retail trade network. Planning of the retail trade network development will promote achievement of the strategic purpose connected with the development of retail trade in Ukraine, which means the increase of provision of the population with trade subjects and selling space. This will help solving the problems of physical accessibility of goods for people. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1625 |
Розташовується у зібраннях: | Випуск 2 (20) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2014_2_27.pdf | 478.4 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.