Please use this identifier to cite or link to this item: https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1565
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОльшанський, Олександр Васильович-
dc.date.accessioned2022-06-23T08:52:42Z-
dc.date.available2022-06-23T08:52:42Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationОльшанський О.В. Формування політики якості послуг на підприємствах туристичного профілю. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 240-250.-
dc.identifier.urihttps://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1565-
dc.description.abstractРозглянуто проблеми формування політики якості послуг на підприємствах туристичного профілю в умовах сучасного світового ринку та європейської інтеграції України. Ефективність діяльності підприємств туристичного профілю залежить від якості туристичного продукту. Очевидно, що якість туристичного продукту є основною складовою конкурентоспроможності підприємства туристичного профілю. Особливу увагу приділено аналізу організаційно-економічного механізму управління якістю туристичних послуг, який складається з трьох рівнів: функціонального, інструментального та корпоративного. Запропоновано напрями реалізації політики у сфері підвищення якості надання туристичних послуг.uk_UA
dc.description.abstractProblems of shaping of the service quality policy in tourist enterprises under the conditions of the present-day world market and the European integration of Ukraine are addressed. Efficiency of tourist enterprises' activity depends on quality of the tourist product. It is obvious that quality of the tourist product is a key element of the tourist enterprise’s competitive ability. Special attention is given to analysis of levels of the organization and economic mechanism of the tourist service quality management, which consists of the following three levels: functional, tool and corporate. Shaping of the service quality policy in tourist enterprises depends on the following factors: 1. Condition of facilities, specifically: convenient layout and high-quality space planning of the enterprise’s premises, provision of its public premises and residential rooms with comfortable furniture and equipment. 2. Use of advanced service techniques, which determine the procedure and methods of cleaning of public premises and residential rooms; check-in and check-out of guests, etc. 3. High professionalism and competence of the service personnel, their skills and readiness to provide the guest with service accurately, quickly and courteously. 4. Service quality management that provides for elaboration and implementation of quality standards, personnel training, service overseeing, adjustment and refinement.-
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherХарківський державний університет харчування та торгівліuk_UA
dc.subjectполітикаuk_UA
dc.subjectякість-
dc.subjectпослуга-
dc.subjectтуризм-
dc.subjectпідприємство-
dc.subjectуправління-
dc.subjectполитика-
dc.subjectкачество-
dc.subjectуслуга-
dc.subjectтуризм-
dc.subjectпредприятие-
dc.subjectуправление-
dc.subjectpolicy-
dc.subjectquality-
dc.subjecttourism-
dc.subjectenterprise-
dc.subjectmanagement-
dc.titleФормування політики якості послуг на підприємствах туристичного профілюuk_UA
dc.titleShaping the service quality policy in tourist enterprises-
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Випуск 2 (20)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
esprstp_2014_2_26.pdf435.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.