Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/1563
Название: Розвиток кризи: послідовність та особливості управління на підприємстві
Development of crisis: sequence and features of management in enterprise
Авторы: Пічугіна, Тетяна Сергіївна
Забродська, Любов Давидівна
Забродська, Ганна Іванівна
Ключевые слова: криза;підприємство;кризове явище;розвиток;управління;життєвий цикл підприємства;кризис;предприятие;кризисное явление;развитие;управление;жизненный цикл предприятия;crisis;enterprise;crisis phenomenon;development;management and life cycle of an enterprise
Дата публикации: 2014
Издательство: Харківський державний університет харчування та торгівлі
Библиографическое описание: Пічугіна Т.С., Забродська Л.Д., Забродська Г.І. Розвиток кризи: послідовність та особливості управління на підприємстві. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 228-240.
Краткий осмотр (реферат): Вивчення закономірностей виникнення та розвитку криз у соціальноекономічних системах різного рівня дозволило узагальнити науковотеоретичні підходи до походження характеру кризи, обґрунтувати послідовність розвитку кризи на підприємстві; визначити особливості управління на підприємстві як для протидії виникненню кризових явищ, так і в кризовій ситуації за критеріями умов діяльності, цілей діяльності та управління, організації ресурсів для досягнення цілей, горизонтом планування, стилем управління, системою заохочень.
Generalization of approaches and regularity of crisis phenomena origin and development of crisis in socio-economic systems of different levels allowed: to investigate the main causes of the crisis phenomena origin, the scientific and theoretical approaches for the determination of the nature of the crisis and to characterize it as a complex phenomenon that occurs during the life of the enterprise as a micro-economic system, under the influence of higher-level systems. The crisis is also considered to be a result of the inability of an enterprise to perceive right the derivatives of cycling processes in the development of systems and properties of the human factor, which is the main component of anti-crisis management, which aims to ensure the development and implementation of anticrisis measures to prevent the appearance of the crisis phenomena; to ground the sequence of the crisis development in an enterprise; to determine the characteristics of management in an enterprise, both to prevent the appearance of the crisis phenomena, and in crisis situation on the criteria (conditions of activity, purposes of activity and management, organization of resources for achieving the goals, planning time-frame, management style, reward system).
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1563
Располагается в коллекциях:Випуск 2 (20)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
esprstp_2014_2_25.pdf356.33 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.