Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1502
Title: | Методичний підхід до вибору корпоративних стратегій торговельних мереж з урахуванням ціннісних пріоритетів. Methodical aproach to the selection of the corporate strategy of retail chain taking into account priority values |
Authors: | Зубков, Сергій Олександрович Колесник, Аліна Олексіївна Агу Боклі Чебуіке |
Keywords: | стратегія;корпоративна стратегія;зростання;торгівля;торговельна мережа;стратегия;корпоративная стратегия;рост;торговля;торговая сеть;strategy;corporate strategy;growth;trade;retail chain |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Харківський державний університет харчування та торгівлі |
Citation: | Зубков С.О., Колесник А.О., Агу Боклі Чебуіке. Методичний підхід до вибору корпоративних стратегій мереж з урахуванням ціннісних пріоритетів. Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг. 2014. Вип. 2(20). С. 135-147. |
Abstract: | Досліджено динаміку кількості торговельних об’єктів торговельних
мереж, виокремлено базові корпоративні стратегії торговельних мереж,
запропоновано методичний інструментарій вибору корпоративної стратегії
торговельних мереж, розкрито типи зростання торговельної мережі,
обґрунтовано матрицю вибору базових стратегій зростання торговельних
мереж з урахуванням ціннісних пріоритетів. The complexity of the organization of trade network activity and the vector directions of its development require the development and implementation of the ground of corporate strategy. The necessity of consideration of certain aspects of the methodology of development of trade networks corporate strategy with the aim of making effective management decisions in long term perspective of their development was determined by the actuality of the research topic. The purpose is the substantiation of the methodological methods of choice of corporate strategies of trade networks. Dynamics of number of trade properties of trade networks is investigated, basic corporate strategies of trade network are focused, methodological methods of choice of corporate strategies of trade networks are proposed, the types of growth of trading networks are revealed, the matrix of choice of basic strategies of growth of trading networks is grounded. |
URI: | https://repo.btu.kharkov.ua//handle/123456789/1502 |
Appears in Collections: | Випуск 2 (20) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
esprstp_2014_2_15.pdf | 438.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.